طراح گرافیک فریلنسر

طراح گرافیک فریلنسر چه مشکلات و موانع مالی دارد؟

طراح گرافیک یکی از محبوب ترین مشاغل در دنیای فریلنسینگ به شمار می‌رود. در این مقاله در نیک پرداخت از زبان یک طراح گرافیک فریلنسر با مشکلات و موانعی که در مسیر پیشرفت یک طراح گرافیک فریلنسر وجود دارد بیشتر آشنا می‌شویم.

در راه در سال ۲۰۱۱ شغل نیمه‌وقتم را رها کردم تا بتوانم به صورت مستقل و برای خودم کار کنم. به تازگی از کالج فارغ‌التحصیل شده بودم، هنوز با پدر و مادرم زندگی می‌کردم و به سختی می‌توانستم ۵۰۰ دلار در حساب بانکی‌ام داشته باشم. وقت آن بود که روی پای خودم بایستم و به صورت مستقل، کاری را آغاز کنم. در ابتدا با مشکل پیدا کردن مشتری مواجه شدم. هیچ ایده‌ای نداشتم که کجا باید دنبال مشتری بگردم، با چه کسی صحبت کنم و در ملاقات اول چطور با کسی صحبت کنم و پیشنهاد کار بدهم. وقتی نوبت به پرداخت پول می‌شود همه چیز ترسناک‌تر خواهد بود مخصوصا اگر شانس با شما همراه نباشد.

من همچنان به صورت کامل مستقل کار می‌کنم، زمانی در حدود ۳ سال. در واقع در این کار گیر کرده‌ام. وقتی همه چیز خلاف میلم بود با همه سختی‌ها جنگیدم و پیروز شدم. از موانع بسیاری گذشتم و اشتباهات زیادی انجام دادم اما باز هم تسلیم نشدم. می‌پرسید چرا؟ چون از انجام کارم لذت می‌برم و هرگز نمی‌خواهم به عقب برگردم.

شروع با موارد ضروری

با مشکلات طراح گرافیک فریلنسر آشنا شو

وقتی شغل نیمه‌وقتم را رها کردم تنها چیزی که داشتم یک کامپیوتر بود که به عنوان هدیه فارغ‌التحصیلی گرفته بودم. هیچ پولی نداشتم (باید با پول در می‌آوردم). هیچ برند ثبت‌ شده یا اطلاعاتی از مشتریان نداشتم. هیچ ابزار بازاریابی در اختیار نداشتم و تحصیلاتی هم که بابت آن هزینه کرده بودم هیچ کمکی به من نمی‌کرد.

نکته اینجا است که شما برای شروع به بهترین‌ها و جدیدترین‌ها احتیاجی ندارد و فقط کافی است ملزومات کارتان را فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه برای شغل های اینترنتی پروفایلی حرفه‌ای بسازیم؟

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

من در واقع هنگام شروع هیچ پولی نداشتم و به سختی روزها را سپری می‌کردم.

ضرب‌المثلی هست که می‌گوید پول، پول می‌آورد اما شما برای این کار، بدون هیچ سرمایه‌ای می‌توانید شروع کنید. البته باید لوازم ضروری را داشته باشید (مانند کامپیوتر، نرم‌افزار و دسترسی به اینترنت).

با این‌حال هیچ یک از موارد گفته‌ شده برای شروع کار ضروری نیستند!

معرفی مشکلات طراح گرافیک فریلنسر

می‌توانید به صورت رایگان در Behance یا Carbonmade یک حساب کاربری برای معرفی نمونه کار ایجاد کنید. می‌توانید برای بازاریابی از حساب‌های فیس‌بوک و توییتر که رایگان هم هستند بهره ببرید. اگر کارتان خیلی خوب باشد، می‌توانید یک حساب رایگان Dribbble هم داشته باشید که برای معرفی کارتان عالی است. همچنین می‌توانید برای مدیریت مشتریان و صدور فاکتور از فیسبوک و Square استفاده کنید.

چیزی که مهم است این است که باید توجه داشته باشید همیشه هزینه‌هایی سر راه کسب‌ و کارتان قرار می‌گیرند که باید برای آن‌ها آماده باشید اما این نکته را هم مدنظر قرار دهید که همواره یک گزینه جایگزین برای شما جود دارد. می‌توانید از گوگل استفاده کنید یا از افراد باتجربه‌تر راهنمایی بگیرید.

بیشتر بخوانید: سایت های فریلنسر و یافتن شغلی که آرزویش را دارید

چرخه پرباری و قحطی طراح گرافیک فریلنسر

هدف کسب درآمد، بیشتر از میزان هزینه‌ها است. مستقل کار کردن یک درآمد پایدار و همیشگی را تضمین نمی‌کند. حتی تا همین امروز هم من همیشه نگران هستم که مشتری بعدی چه وقت به سراغم می‌آید.

بعضی هفته‌ها بیش از آنچه تصورش را کنید درآمد خواهید داشت و بعضی هفته‌ها در قحطی کامل مشتری به سر می‌برید. به این چرخه پرباری و قحطی می‌گویند.

پس از چندین سال تجربه در این کار توصیه می‌کنم میزان درآمدتان را با توجه به این بالا و پایین‌ها برنامه‌ریزی کنید. درآمدها و هزینه‌های خود در یک مجله، یک پست، یک برنامه حسابداری یا یک صفحه کاغذ بنویسید. ماهانه ریزبه‌ریز هزینه‌هایتان را یادداشت کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند بدانید درآمدتان از کجا تامین شده و چگونه خرج می‌شود. سپس شناسایی کنید بیشترین درآمد و بیشترین هزینه کجا اتفاق می‌افتد و بر آن اساس تصمیم‌گیری کنید.

هیچ‌کس بی‌نقص نیست و اشتباه کردن امری اجتناب‌ناپذیر است

مشکلات طراح گرافیک فریلنسر

موقعیت هرکس منحصر به خودش است پس هیچ راهی وجود ندارد که آن را دنبال کنید. ممکن است دانش همه چیز را نداشته باشید، ممکن است پول کافی برای پس‌انداز و مواقع ضروری نداشته باشید یا شاید خیلی نگران شکست خوردن باشید.

فقط بدانید که تنها نیستید! وقتی به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردم، می‌بینم واقعا هیچ چیز از راه‌اندازی کسب‌وکار نمی‌دانستم. هیچ‌کس در خانواده و دوستان ما کسب‌وکاری راه‌اندازی نکرده بود. مشکل دیگر این بود که من آدم بسیار درون‌گرایی بودم و در نتیجه هر یک قدمی که در این راه برمی‌داشتم خارج از روحیه‌ام بود.

ممکن است اشتباه کنید اما باید بدانید این آخر دنیا نیست. اشتباهاتی که انجام می‌دهید درس‌هایی هستند که یاد می‌گیرید. هدف من از نوشتن این متن این بود که هیچ‌کس در این مسیر احساس تنهایی نکند. از نصیحت‌های من استفاده کند و قدم در راه بگذارد.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست