معاملات ارز صادراتی نیما 2.5 میلیاردی شد

معاملات ارز صادراتی در سامانه نیما ۲.۵ میلیاردی شد

آمار منتشر شده از سامانه نیما نشان می‌دهند که از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۲۳ خردا ۹۹، معاملات ارز صادراتی به ۲ میلیارد و ۵۳۹ میلیون یورو رسیده و چند روزی می‌شود که قیمت از روی سایت حذف شده است. به گزارش برات ‌نیوز، بررسی‌هایی که بر نحوه عملکرد سامانه نیما انجام شده، نشان می‌دهند که با وجود تمامی محدودیت‌های بین‌المللی برای اقتصاد ایران و همچنین شیوع بیماری کرونا که سبب توقف کوتاه‌مدت صادرات غیرنفتی ایران شد؛ صادرکنندگان توانستند حدود ۲.۵ میلیارد یورو ارز به سامانه مذکور عرضه کنند تا ارز صادراتی نیما ۲.۵ میلیاردی شود. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته درخصوص ارز صادراتی نیما به این موضوع اشاره می‌کنند که مجموع معاملات فروش ارز صادراتی ۲ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۴۴ هزار یورو گزارش شده است. در مقابل مجموع معاملات خرید ارز وارداتی، برای تأمین نیازهای وارداتی نیز یک میلیارد و ۵۴۶ میلیون یورو گزارش شده است. در طول هفته‌های اخیر، بانک مرکزی با سرعت بیشتری ارز مورد نیاز را تأمین کرد و علاوه‌برآن، بخشی از نیازهای ارزی واردات از طریق ارز حاصل از صادرات تأمین شد که خبر خوبی برای واردکنندگان است.

حذف قیمت در معامله ارز صادراتی نیما
در سامانه نیما، قیمت به دلیل نوسانات ارزی‌ حذف می‌شود.

نکته‌ای که در رابطه با سامانه نیما باید توجه کرد، حذف قیمت از روی این سامانه به دلیل نوسانات ارزی‌ست؛ به‌طوری‌که میانگین نرخ دلار و یورو مانند قبل اعلام نمی‌شود.

همچنین این بررسی‌ها نشان می‌دهند که طی ۲ هفته گذشته یعنی از هفته دهم سال ۹۹ تا هفته دوازدهم، در روند فروش ارز صادراتی شاهد رونق و افزایش فروش بودیم؛ همین‌طور در ۳ هفته گذشته نیز، روند تأمین ارز واردات نیز رونق گرفته است.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست