نکات کلیدی برای داشتن یک کمپینگ کم هزینه

نکات کلیدی برای داشتن یک کمپینگ کم هزینه

کمپینگ (Camping) یا چادر زدن، یک فعالیت تفریحی در فضای باز انتخابی است. به طور کلی، شرکت کنندگان در کمپینگ با ترک مناطق توسعه یافته به دامان طبیعت و نقاط بکر پناه می‌برند. در اصل هدف از کمپینگ، تنها لذت بردن از طبیعت است. شاید گشت و گذار در طبیعت و خوابیدن زیر ستاره‌ها به عنوان یک نوع خوش گذرانی مقرون به صرفه مورد توجه باشد. اما هزینه خرید لوازم سفر و رزرو اردوگاه یا اجاره  ون مسافرتی را نیز باید در نظر گرفت. فرقی نمی‌کند برنامه کمپینگ شما با ماشین شخصی باشد یا ون مسافرتی یا اصلا کوله گردی، با برخی از استراتژی‌ها می‌توان هزینه‌های کمپینگ را متناسب با بودجه خود تنظیم کرد. استراتژی‌های زیر برای داشتن یک کمپینگ کم هزینه امتحان کنید و از فضای باز بدون وجود تکنولوژی و ترافیک لذت ببرید.

۱. جستجو برای کمپینگ‌ های رایگان

کمپینگ کم هزینه و رایگان

قبل از حرکت، از تلفن همراه خود حداکثر استفاده را ببرید و در سایت‌هایی مانند Campendium.com و FreeCampsites.net انواع کمپینگ کم هزینه یا رایگان خارجی را بیابید.

برایان استرلینگ (Brian Easterling) بنیانگذار و رئیس Campendium (نرم‌افزار و وب سایت‌ جستجوی اردوگاه‌ها) می‌گوید: « گرچه اکثر کمپینگ‌ها، هزینه اقامت شب را در بر می‌گیرند اما شما می‌توانید کمپینگ‌های رایگان را نیز بیابید».

Campendium، درباره بیش از ۲۷۰۰۰ اردوگاه (رایگان و پولی) از جمله پارک‌های ملی و ایالتی و پارک‌های مخصوص کمپینگ با وسیه شخصی و ون، اطلاعات خوبی را ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل تجربه و نظر افراد، تخمین مقدار هزینه‌ها، عکس از طبیعت کمپینگ‌ها، نوع محل اقامت شبانه و سایر جزئیات است. برخی از اردوگاه‌ها هزینه اقامت شبانه ندارند، اما ممکن است برای ورود به اردوگاه، هزینه ورودی دریافت کنند.

کریستین آدیس (Kristin Addis)، صاحب وبلاگ مسافرتی Be My Travel Muse، می‌گوید: «برخی اردوگاه‌ها در کمپینگ‌های رایگان، امکانات رفاهی ندارند. اگر یک اردوگاه رایگان را انتخاب می‌کنید، سعی کنید نزدیک امکانات رفاهی و بهداشتی باشد. معمولا هزینه سرویس بهداشتی، حمام و … نزدیک به اردوگاه رایگان کمتر از هزینه اقامت شبانه در اردوگاه‌های غیر رایگان است».

بیشتر بخوانید: با ۵ قنات به جا مانده از امپراتوری روم باستان آشنا شوید

۲. بررسی آب و هوا

بررسی آب و هوا مقصد کمپینگ

آدیس می‌گوید: « قبل از حرکت خود، پیش بینی‌های مربوط به آب و هوای مقصد را به خصوص حداقل دمای شب را چک کنید. کسانی که قبلا به کمپینگ در مناطق سردسیر رفته‌اند، ارزش یک کیسه خواب عایق شده را خوب می‌دانند».

آدیس می‌گوید: « هیچی چیز بهتر از این نیست که جای خواب گرمی داشته باشید و در چادر خود احساس راحتی و آرامش کنید. بنابراین شاید چادر یک نیاز فانتزی یا گران به نظر برسد، اما بهتر است که به جای خرید یک کیسه خواب، کمی بیشتر هزینه کنید و چادر بخرید تا در شب‌های سرد، منجمد نشوید».

او در ادامه می‌گوید: « غایق بندی زیرانداز شما نیز برای خواب مهم است. زیرانداز عایق از شما محافظت می کند تا رو سنگ‌ها و زمین ناهوار کبود نشوید».

سرمایه گذاری برای لوازم ضروری با کیفیت اما گران، در دراز مدت یک نوع صرفه‌جویی محسوب می‌شود. اگر در خرید لوازم غیر ضروری که جایگزینی برای آن‌ها وجود دارد صرفه‌جویی کنید، می‌توانید لوازم گران قیمت ولی ضروری سفر خود را تامین نمایید.

۳. سفر سبک و کم بار

سفر سبک بار

تام لیونوال (Tom Lionvale)، مربی کوله‌گردی و استاد کالج سکویوس (Sequoias) در کالیفرنیا، می‌گوید: «سبک سفر کنید. بار زیادی را با خود نبرید. ۲۰ پوند همراه با کمی غذا و آب برای داشتن یک کوله‌گردی خوب کافی است. در انواع کمپینگ، هدف استفاده از حداقل لوازم و حذف وسایل غیرضروری و دست و پاگیر است».

تجهیزات مورد نیاز برای یک کمپینگ کم هزینه را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. معمولا فروشگاه‌های آنلاین تخفیفات ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند و محصولات متنوع‌تری دارند.

فروش فصلی را نیز فراموش نکنید. در پایان اکتبر که فصل کمپینگ‌های فضای باز تمام می‌شود، معمولا تجهیزات این نوع کمپینگ‌ حراج می‌شود. اگر اولین بار است که می‌خواهید در یک کمپینگ شرکت کنید از تجهیزات اجاره‌ای غافل نشوید. برخی فروشگاه‌ها، تجهیزات ضروری سفر را به صورت اجاره‌ای در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

۴. تعیین محل توقف و استراحت

تعیین محل توقف واستراحت در کمپینگ کم هزینه

اگر شما با ماشین شخصی یا ون به کمپینگ می‌روید، بهتر است مسیر حرکت خود را مشخص و مکان‌های توقف و استراحت خود را تا رسیدن به مقصد برنامه ریزی کنید.

اگر با ون مسافرت می‌کنید، استرلینگ توصیه می‌کند برای دفع زباله‌های خود مخازنی را در نظر بگیرید. اگر در طول سفر نیاز به خواب دارید، به صورت آنلاین یک پارکینگ شبانه رایگان، مانند مناطق استراحت و توقف کامیون‌ها را بیابید. مطمئن شوید که اجازه توقف در آن جا را دارید و به قوانین محلی مربوط به مدت زمان مجاز برای پارک دقت کنید.

استرلینگ می‌گوید: «اگر می‌خواهید با خانواده به یک کمپینگ دور سفر کنید،‌ حتما از قبل استراحتگاه‌های میان راهی رایگان را بیابید و برای آن‌ها برنامه ریزی کنید».

بیشتر بخوانید: شگفت‌ انگیزترین هتل های درختی جهان را می‌ شناسید؟

۵. برنامه ریزی برای سفر متناسب با بودجه

برنامه‌ریزی کمئینگ کم هزینه متناسب با بودجه خود

راه‌های زیادی برای کمپینگ وجود دارد.  هزینه‌ها از کمپینگ کم هزینه تا کمپینگ لوکس درجه‌بندی می‌شوند. بنابراین برنامه سفر را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید. چیزهایی را که لازم ندارید بردارید. مثلا وقتی گوشی همراه خود بر می‌دارید دیگر نیازی به آوردن دوربین عکاسی نیست.

لیونوال می‌گوید: «من دیده‌ام که بسیاری از افراد با داشتن حداقل تجهیزات به خوبی کمپینگ خود را انجام می‌دهند و لحظات خوشی را سپری می‌کنند. از طرفی عده‌ای را نیز دیده‌ام که با حداکثر تجهیزات فوق العاده‌ به کمپینگ می‌‌آیند ولی به دردسر میوفتند و به آن‌ها خوش نمیگذرد».

خرید بلیطرزرو هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست