کسب درآمد برای فریلنسرها

۱۲ گام کسب درآمد برای فریلنسرها از طریق اینترنت (قسمت دوم)

کسب و کارهای اینترنتی امروزه در جهان طرفداران زیادی دارند. افراد بسیاری سالیانه از شغل‌های خود استعفا می‌دهند و به عنوان فریلنسر مشغول به کار می‌شوند. رایان رابینسون تجربه خود را در فریلنسینگ یا دورکاری در میان می‌گذارد و رمزهای موفقیت خود را در ۱۲ قسمت مختلف دسته‌بندی می‌کند. در قسمت اول این مطلب، ۶ راه‌کار برای کسب درآمد برای فریلنسرها از طریق اینترنت را از زبان این فریلنسر حرفه‌ای شرح دادیم. در ادامه مطلب می‌توانید ۶ مورد دیگر از گام‌های موفقیت در فریلنسینگ و کسب درآمد، برای فریلنسرها را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ گام کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها (قسمت اول)

گام های کسب درآمد برای فریلنسرها از طریق اینترنت

۷. اعتبارتان را بسازید

ساختن اعتبار شغلی، تاثیر بسیاری در کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها دارد. راه‌های مختلفی برای ساختن اعتبار شغلی وجود دارد. یکی اولین قدم‌هایی که باید در راه این هدف بردارید ساختن یک وبلاگ با کیفیت و همکاری با افراد تاثیرگذار در رشته کاریتان است . در کنار این‌ها نوشتن کتاب الکترونیکی و ارائه دادن کلاس‌های آنلاین نیز روش‌های موثری برای افزایش اعتبار شما در بازار کار هستند. افزایش اعتبار به طور متقابل موارد درخشان دیگری به نمونه کارهایتان اضافه می‌کند و توانایی شما را بیشتر به رخ مشتریان می‌کشد. در یک کلام، موفقیت در فریلنسینگ به اعتبار شما در بازار کار برمی‌گردد.

۸. میزان دستمزد خود را مشخص کنید

کسب درآمد برای فریلنسرها

بیشتر بخوانید: قیمت‌ گذاری فریلنسینگ به چند روش انجام می‌شود؟

مشخص کردن میزان دستمزد اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. زیرا علاوه بر نشان دادن ارزش کار، راحتی زندگی شما را نیز تأمین می‌کند. به طور معمول، در صورتی که مشتری‌ها از برخورد اولیه راضی باشند و اطمینان حاصل کنند که طرف مقابل از مهارت کافی برخوردار است، مشکلی در پرداخت دستمزد بالا نخواهند داشت. تجربه نشان داده است که اگر اهمیت زیادی برای مشتریان خود قائل باشید، در دریافت دستمزد بالا مشکلی نخواهید داشت. به خاطر داشته باشید که برای فریلنسرها مشخص کردن دستمزد، قدم مهمی برای موفقیت در کسب درآمد از طریق اینترنت است.

در ابتدای کار بهتر است دستمزد را کمی پایین‌تر در نظر بگیرید. البته توجه کنید که میزان آن تا اندازه‌ای باشد که گذران زندگی برای شما دشوار نشود. پس از آن و با گذشت زمان، دستمزد را تا مبلغ مد نظرتان افزایش دهید. مشتری‌ها نیز پس از آشنا شدن با کار شما و آگاهی از مهارت و تخصص شما، مشکلی در پرداخت این مبلغ اضافی نخواهند داشت.

۹. پل‌های ارتباطی ایجاد کنید

کسب درآمد دورکاری

یکی از موثرترین راه‌ها برای کسب درآمد از طریق اینترنت برای فریلنسرها، گسترده کردن ارتباطات است. سعی کنید از هر طریق ممکن میان خود و شرکتی که می‌خواهید با آن همکاری کنید یک پل ارتباطی ایجاد کنید. حتی اگر لازم است از دوستان یا همکاران کمک بگیرید.

هر زمانی که تصمیم دارم برای شرکتی کار کنم، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برای تحقیق در مورد آن صرف می‌کنم . در این بررسی‌ها به دنبال ارتباطاتی متقابل در شبکه‌های اجتماعی می‌گردم تا بتوانم ارتباط موثرتری ایجاد کنم و تنها به فرستادن یک ایمیل خشک و خالی اکتفا نمی‌کنم. اگر در این جستجوها متوجه شدم که یکی از دوستانم با این شرکت ارتباطی دارد با او تماس می‌گیرم، و از او می‌خواهم که توسط یک ایمیل من را به شرکت معرفی کند. به این ترتیب فرد دیگری من را به عنوان یک فریلنسر حرفه‌ای به شرکت معرفی می‌کند. بنابراین موفق می‌شوم تا برخورد اولیه موثرتری داشته باشم و تأثیر بهتری روی طرف مقابل بگذارم.

۱۰. فرم پیشنهادی ایده‌آل بنویسید

معرفی خدماتتان به مشتری‌ها به عنوان یک فریلنسر، دانش و هنر زیادی می‌طلبد. نوشتن فرم پیشنهاد (Proposal) آنقدر اهمیت بالایی دارد که می‌توان گفت از مهمترین عوامل کسب درآمد برای فریلنسرها از طریق اینترنت محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید که برای جذب مشتری، نوشتن فرم پیشنهاد به تنهایی کافی نیست. موفقیت در فریلنسینگ به چگونگی انتخاب پروژه‌ها، میزان تحقیقات و ارزشگذاری شما بستگی دارد. دلیل اصلی موفقیت من به عنوان یک فریلنسر، تحقیقات در مورد شرکت‌ها و نیازهای آن‌ها است و پیش از آن که در مورد دستمزد صحبتی به میان آورم اهمیت خدماتم را برای آن‌ها شرح می‌دهم. موفقیت در دنیای فریلنسینگ به برقراری ارتباط قوی و موثر با مشتری بستگی دارد.

۱۱. وبلاگ خود را به روز کنید

کسب درآمد برای فریلنسرها

بیشتر بخوانید: پورتفولیو فریلنسینگ تا چه اندازه در پیشرفت شما موثر است؟

نشان دادن مهارت‌های فرد برای جذب مشتری‌های بیشتر هدف اصلی داشتن وبلاگ است. کسب درآمد برای فریلنسرها از طریق اینترنت در گرو تعداد بازدیدکنندگان از وبلاگ آن‌ها است. اما چگونه می‌توانیم تعداد افرادی که از وبلاگمان دیدن می‌کنند را افزایش دهیم؟

در ابتدای کار خود را وادار کنید تا در ماه یکی دو مطلب در وبلاگ خود قرار دهید. موضوعات مطالب را طوری انتخاب کنید که احتمال می‌دهید مشتریان به دنبال آن باشند. فراموش نکنید که مخاطبان اصلی شما مشتری‌های احتمالی هستند و باید نظر آن‌ها را جلب کنید. زمانی که مشتری با وبلاگ شما آشنا شود و اطلاعاتی را بصورت رایگان از آن دریافت کند، نام شما در ذهنش حک خواهد شد. بنابراین زمانی که به خدمات شما احتیاج پیدا کند، با شما تماس خواهد گرفت.

داشتن یک وبلاگ حرفه‌ای، بسیار در موفقیت من به عنوان یک فریلنسر تاثیرگذار بود. به صورتی که در یک سال گذشته تمام افرادی که به من پیشنهاد کار دادند، از طریق وبلاگم با کار من آشنا شده بودند. در وبلاگم مطلبی درباره‌ی بهترین ایده‌های کسب و کار نوشتم و در متن، افراد موفق این کسب و کار را معرفی کردم. برای انتخاب افرادی که از آن‌ها نام بردم دقت زیادی به عمل آوردم و سپس از هریک پرسیدم که ارجاع دادن نام آن‌ها در مطلب درج شده مرتبط بوده یا خیر؟

بیشتر این افراد در پاسخ به ایمیل من تأیید یا پیشنهاد خود را بیان کردند. در نتیجه فرصتی برای من فراهم شد تا از آن‌ها بخواهم که مطلب من را با مخاطبان خود نیز به اشتراک بگذارند. نتیجه‌ی تمام این تلاش‌ها افزایش مخاطبان وبلاگم بود که به تبع آن تعداد مشتریانم نیز بیشتر شد.

۱۲. تبلیغ در وبسایت‌های مرتبط

کسب درآمد اینترنتی

پس از ساختن یک وبلاگ حرفه‌ای قدم بعدی، تبلیغ آن در مکان‌هایی است که در دید مشتریان احتمالی شما باشد. نیل پتل، مشاور تبلیغات معتقد است تبلیغ کردن وبلاگ‌های شخصی در وبسایت‌ها بصورت مطلب مهمان کمک بزرگی برای شناخته شدن فریلنسر است. وی دلیل اصلی پیشرفت خود را در کار فریلنسینگ منتشر کردن مطالب مهمان در بیش از صد وبسایت مختلف در سال می‌داند.

حتی در ابتدای کار، تبلیغات کمک بزرگی برای افزایش تعداد بازدید کنندگان وبلاگتان است. از این طریق صدها و هزاران نفر گذرشان به وبلاگ شما میفتد که درصدی از این بازدیدکنندگان مشتری‌های احتمالی شما هستند. افزایش تعداد بازدیدکنندگان کسب درآمد برای فریلنسرها از طریق اینترنت را تضمین می‌کند.

در فاصله زمانی کمتر از یک سال موفق شدم تا مطالبم را در وب‌سایت‌های بزرگی مانند Entrepreneur، Inc، HubSpot و Business Insider منتشر کنم و از این طریق مخاطبان بسیاری جذب کنم. با کمک این ترفند شاهد افزایش چشمگیری در تعداد مشتریانم بودم.

به عنوان کلام آخر؛ اگر به فکر دورکاری هستید حتما کسب درآمد ارزی را نیز مد نظر داشته باشید زیرا ممکن است از هر جای دنیا پروژه دورکاری دریافت کنید. اگر نگران دریافت و نقد کردن هزینه‌ها و دستمزد خود هستید، نیک پرداخت می‌تواند در نقد کردن درآمد ارزی به شما کمک کند.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش وب مانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست