کسب و کار دانشجویی به عنوان فریلنسر

کسب و کار دانشجویی برای کسانی که به فریلنسینگ علاقه دارند

فریلنسر به افرادی گفته می‌شود که بدون قرارداد بستن با سازمان و شرکتی، در زمینه حرفه و تخصص خود به صورت دائمی یا موقت فعالیت می‌کند.  امروزه روز، با گسترش اینترنت و وب، این شغل مورد توجه خیلی افراد از جمله دانشجویان قرار گرفت. اگر شما هم به فکر یک کسب و کار دانشجویی برای خود هستید با نیک پرداخت همراه شوید.

هرچند فریلنسینگ یک گزینه عالی برای ایجاد کسب و کار دانشجویی محسوب می‌شود اما فریلنسر بودن ممکن است برای هرکسی سخت باشد. به چیزهای زیادی قبل از شروع این کار باید فکر کنید. در این مقاله، به شما روش‌هایی که بتوانید در کنار مدرسه، دانشگاه و موسسسات آموزشی فریلنسر باشید آموزش می‌دهیم.

مهارت برای کسب و کار دانشجویی

من یک فریلنسر هستم که کارهای زیادی را انجام دادم، ساخت فیلم کوتاه و سایت لذت زیادی به من می‌دهد، باید یکی از این مهارت‌ها را برای پیشرفت خودم انتخاب کنم و فقط برای آن تلاش کنم. بیشتر پروژه‌های سایت را قبول می‌کنم. همچنین یکی از تصمیمات بزرگی که در این زمینه گرفتم، پروژه‌ ساختن فیلم بود.

 چگونه مهارت‌هایتان را در زمان دانشجویی پیدا کردید؟

معرفی راهنمای کسب و کار دانشجویی
۱. به موضوعات موردعلاقه خودتان فکر کنید و چرا به این موضوع علاقه دارید. اگر به هنر علاقه دارید، به طراح گرافیک شدن فکر کنید. اگر به‌حساب کردن علاقه دارید، به برنامه‌نویس شدن فکر کنید. اگر به موسیقی علاقه دارید، آهنگساز شوید. مهارت‌های خودتان را پیدا کنید.
۲. بیشتر جاهایی را که بعد از مدرسه به آنجا می‌روید مثلاً تکلیف مدرسه و یا اگر عضو باشگاه و یا سازمانی هستید.

۳. وقت زیادی بگذارید برای اینکه بتوانید موضوع موردعلاقه خودتان را پیدا کنید (نه موضوعاتی که برای آن تلاش کرده‌اید). اگر برای موضوعی بیشتر از توان خودتان تلاش می‌کنید، باید به دنبال یک کار فریلنسینگ مناسب خودتان باشید. اگر برای تصمیم‌های مهم سخت تلاش کنید به موفقیت می‌رسید.

بیشتر بخوانید: ۴ رویکرد برای مدیریت زمان فریلنسر

زمان‌های آزاد خود را پیدا کنید

دوران دانشجویی سخت است، و فشارهای زیادی را برای اینکه نمره‌های خوب بگیرید تحمل می‌کنید. شما باید بین زمان‌هایی که تکلیف‌های خودتان را انجام می‌دهید و زمان‌هایی که فریلنسر هستید تعادل برقرار کند.

راهنمای کسب و کار دانشجویی
اگر شما تمرکز کافی بر روی تکالیفتان نزارید ممکن است خانواده شما نگران شوند، برای اینکه فریلنسر موفقی باشید می‌توانید چند ساعت در شب و چند ساعت بیشتر در پایان هفته را برای این کار استفاده کنید.

اگر خیلی از افراد دوست دارند از خدمات شما استفاده کنند، خیلی خوشحال نباشید و تمام پروژه‌های آنها را قبول نکنید، شما نمی‌توانید تکالیف و پروژه‌های آخر هفته خودتان را پیش‌بینی کنید.

یادتان باشد، کار اصلی شما در زندگی دانشجو بودن است و فریلنسر بودن شغل جانبی شما است. اول تکالیف خود را انجام بدهید، بعد زمان‌های اضافی خود را برای فریلنسر بودن استفاده کنید.

نگاه حرفه‌ای کلید موفقیت شما است

فریلنسری هستم که اولین پروژه خودم را در زمان جوانی قبول کردم، در آن زمان کاملاً بی‌تجربه بودم و به‌اندازه‌ی علاقه‌ام حرفه‌ای نبودم. زمان زیادی را برای اینکه این کار را درست انجام بدهم استفاده می‌کنم و برای اینکه مشتری‌های زیادی پیدا کنم باید کارهای زیادی انجام دهم.

کسب و کار دانشجویی برای فریلنسرها

برای اینکه نگاه حرفه‌ای داشته باشید باید به نکته‌هایی توجه کنید که در اینجا برای شما گذاشته‌شده است:

۱. یک سایت جذاب ایجاد کنید: ممکن است پرهزینه باشد، اما خیلی مهم است، چون منبعی مهم برای پیدا کردن مشتری است.

۲. یک قرارداد برای فریلنسر داشته باشید: مشتریان شما باید آن را امضا کنند قبل از اینکه شما پروژه‌های آن‌ها را انجام بدهید.

۳.  به‌طور منظم برای مشتریان به‌روزرسانی پروژه‌ها را ارسال کنید، برای آنها این اطمینان ایجاد می‌شود که در حال کار کردن بر روی پروژه‌های آنها هستید.

کار شما باید سازمان‌دهی شده باشد

من قصد ندارم به شما استرس وارد کنم. اگر یک فریلنسر هستید باید سازمان‌دهی داشته باشید. در ابتدا ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد، اما باید همیشه بزرگ‌ترین اهداف را در ذهن تقویت کنید. باید به‌ عنوان یک فریلنسر جوان نکته‌هایی را بدانید تا سازمان‌دهی شده باشید.

کسب و کار دانشجویی برای فریلنسرها

۱. پیام‌های ایمیلتان را مرتب و منظم نگه‌دارید. از این برنامه‌ها Airmail و Sparrow استفاده کنید، بهانه‌ای ندارید برای اینکه هر چیزی به‌صورت منظم قرار نگیرد.

۲. از trello برای مدیریت پروژه‌های مشتریان خود استفاده کنید. صفحه‌ای را ایجاد نمایید، تعدادی کارت و لیست به آن اضافه و کار خود را شروع کنید.

۳. اگر با فریلنسرهای دیگر در حال کار کردن هستید از برنامه HipChats استفاده کنید. به شما به‌صورت تمام‌وقت این امکان را می‌دهد تا از کارها و صحبت‌ها آگاهی داشته باشید.

هم اکنون کسب و کار دانشجویی را شروع کنید

بعدازاینکه توضیحات بالا را مطالعه کردید، به‌راحتی می‌توانید شروع به‌کار کنید. مسیر کاری و مشتریان خودتان را به دست آورید. از خانواده و دوستان در مورد کسانی که به چنین کارهایی نیاز دارند بپرسید و فرصت‌های جدید برای خودتان درست کنید.

دوست دارم نظرهای فریلنسرهای جوان و علاقه مند را بشنوم . نظرهای خود را در پایین بنویسید،باعث خوشحالی و خشنودی است که به آنها پاسخ دهم.

فروش ارز دیجیتالفروش پرفکت مانیفروش پی پالفروش مسترکارتفروش وب مانیفروش ویزاکارتکسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست