کلاهبرداری از حساب بیت کوین به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

کلاهبرداری از حساب بیت کوین به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

اگر با بیت کوین سر و کار دارید، باید حساب بیت کوین خود را امن کنید. این روزها و با گسترش ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا، شاهد کلاهبرداری‌هایی از حساب بیت کوین افراد هستیم. اما این کلاهبرداری‌ها به چه روش‌هایی انجام می‌شوند؟ در ادامه با نیک‌پرداخت با روش‌های کلاهبرداری از حساب بیت کوین آشنا شوید.

بیت کوین یک سرویس خاص و جذاب است، در حقیقت اریک اشمیت از گوگل در مورد بیت کوین می‌گوید: «بیت کوین یک دستاورد بزرگ در زمینه رمزنگاری (Cryptography) است. بیت کوین ارزشی دارد که در دنیای واقعی قابل دسترس نیست. شما می‌توانید چیزی را خلق کنید که حتی در دنیای دیجیتال هم امکان کپی آن وجود ندارد. معماری بیت کوین، باعث می‌شود که به معنای کلمه نتوانید یک سری اطلاعات را دوباره کپی کنید.»

در سال‌های پس از معرفی بیت کوین، قیمت این ارزش بالا رفته و ارزش Bitcoin Core هم به میلیاردها دلار رسیده است. این باعث شده که مردم دیدگاه خوبی به این ارز داشته باشند. این مسئله اما یک سری نکته خوب و یک سری نکته بد دارد. متاسفانه، صورت بد داستان، از سوی کلاهبرداران به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: ماینینگ اتریوم چگونه انجام می‌شود؟

کلاهبرداران می‌خواهند از طریق راه‌های خلاق قانون و اخلاق کسب درآمد داشته باشند. قربانی این کلاهبرداران هم عموما افرادی هستند که اطلاعات کافی را ندارند. اگر شخصی بدون آمادگی لازم، توسط یک کلاهبردار مورد حمله قرار گیرد، دارایی خود را از دست خواهد داد. در نیک‌پرداخت قصد داریم که انواع و اقسام کلاهبرداری‌هایی که به حساب بیت کوین شما مربوط می‌شود را مرور کنیم. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند که بتوانید درک کنید کلاهبرداران از چه روشی استفاده می‌کنند و گول آن‌ها را نخورید.

تبادل ارز تقلبی به حساب بیت کوین

حساب بیت کوین

گاهی اوقات در شبکه‌های اجتماعی شاید با یک پیام مانند: «بیت کوین را ۵ درصد زیر قیمت بازار خریداری کنید!» این یک حقه تبلیغاتی است. ممکن است وارد لینک معرفی شده بشوید و تبادل را انجام دهید و بیت کوین تقلبی دریافت کنید. هنگامی که به یک سایت تبادلی سر می‌زنید، در اولین قدم مطمئن شوید که این سایت از پروتکل HTTPS استفاده می‌کند و پروتکل آدرس HTTP نیست. اگر وبسایت HTTPS باشد، یعنی ترافیک وبسایت امن و رمزنگاری شده است. اما اگر S وجود ندارد، پس باید فاصله خود را حفظ کنید.

زنگ خطر دیگر، درخواست تبادل حساب بیت کوین از طریق پی پال است. در این سایت‌ها شما یک فرم پی پال را مشاهده می‌کنید که از شما می‌خواهید ایمیل پی پال و مقدار تبادل را وارد کنید، پس از ارائه درخواست، یک کد QR به شما ارائه می‌شود و باید این کد را وارد حساب بیت کوین خود کنید. پس از انجام این کار منتظر می‌شوید، اما پول هیچگاه واریز نمی‌شود.

اکثر این سایت‌های کلاهبرداری موقتی هستند. ممکن است یک روز ظاهر شوند و فردا از بین رفته باشند. شاید مدتی باید با یک نام دیگر دوباره شروع به کار کنند.

کیف پول و حساب بیت کوین تقلبی

حساب بیت کوین

فهمیدن تفاوت یک کیف پول واقعی و تقلبی سخت است، چون کیف پول‌ها عموما برای ذخیره بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاری به خرید و فروش ندارند. کیف پول تقلبی مشخصا به صورت مستقیم پول شما را نمی‌دزد و به دنبال اطلاعات حساب بیت کوین شما است. به صورت معمول، یک کیف پول تقلبی، یک ویروس است که وارد دستگاه شما می‌شود و رمز عبور و رمزهای شخصی را به سرقت می‌برد.

برای تضمین امنیت، بهتر است که به سایت بیت کوین سر بزنید و کیف پول رسمی بیت کوین را از سایت رسمی دانلود کنید. می‌توانید از این لینک وارد صفحه مورد نظر شوید و اپلیکیشن کیف پول بیت کوین را دانلود کنید.

همانند مورد قبلی، باید به یک سری زنگ خطرها توجه کنید. آیا سایتی که کیف پول را ارائه می‌دهد از پیشوند HTTPS استفاده می‌کند؟ آیا نام سایت، شبیه به یک نام رسمی دیگر است؟ همانطور که گفتیم درک تفاوت یک کیف پول تقلبی و اصلی سخت است. اما خارج از این چند نکته، می‌توانید از دوستان و آشنایانی که به آن‌ها اعتماد دارید هم بپرسید. آیا آن‌ها از این کیف پول برای مدیریت حساب بیت کوین خود استفاده کرده‌اند؟

اگر کیف پول پیشنهاد شده بر روی یک سایت قرار دارد، بهتر است که سایت را از نظر ویروس چک کنید. می‌توانید با ابزاری همچون VirusTotal یک آدرس مشخص را چک کنید و این ابزار امنیت سایت را تضمین می‌کند. اگر ویروسی مشخص در سایت وجود داشته باشد، این ابزار به شما اطلاع خواهد داد.

کلاهبرداری از طریق فیشینگ

این یک کلاهبرداری معمول و کلاسیک است. فیشینگ (Phishing) زمانی رخ می‌دهد که یک نفر آدرس یک صفحه آشنا و معتمد را به شما می‌دهد. اما در حقیقت این آدرس جعلی است و تنها شکل سایت اصلی را دارد.

عموما، یک فیشر از طریق ایمیل یا تبلیغات اینترنتی با شما تماس خواهد گرفت. اگر بر روی ایمیل یا تبلیغ کلیک کنید یا وارد یک وبسایت می‌شوید، یا یک ویروس وارد سیستم شما می‌شود. همچنین امکان از دست دادن حساب بیت کوین از طریق یک فروش تقلبی وجود دارد.

اگر فیشر از طریق ایمیل با شما تماس گرفته، نباید گول طعمه را بخورید. ممکن است ایمیلی حاوی اطلاعاتی از کیف پول یا تبادلی که داشته‌اید دریافت کنید. درست بودن این اطلاعات ممکن است تصادفی باشد یا اینکه اطلاعات شما از طریق یک هک پیشین به دست فیشر رسیده است. ممکن است فیشر این اطلاعات را از یک هکر دیگر خریداری کرده باشد.

کلاهبرداری از حساب بیت کوین با فیشینگ

تصور کنید که ایمیل ادعا می‌کند که از طرف سایت بیت کوین با شما تماس گرفته است. به جای کلیک بر روی لینک داخل ایمیل، مستقیما به سایت بیت کوین بروید و صحت مسئله را جویا شوید. گاهی اوقات یک آدرس درون یک نوشته مخفی می‌شود و به نظر درست می‌آید. می‌توانید ایمیل فرستنده اصلی را مشاهده کنید و از صحت آن مطمئن شوید. اما بهتر است که مستقیما به سایت اصلی مراجعه کنید و ایمیل‌های حاوی لینک را کنار بگذارید.

تبلیغاتی جعلی اینترنتی هم ریسکی و خطرپذیر است و امکان دریافت اطلاعات حساب بیت کوین شما وجود دارد. باید مراقب باشید که در مواجه با این تبلیغات درست عمل کنید. در این مورد، مثلا شما کلمه «بلاک چین» را در گوگل سرچ می‌کنید. دو یا سه گزینه اول ممکن است تبلیغ خود گوگل باشد. شاید فکر کنید این تبلیغات تایید شده است، اما امکان جعلی بودن این لینک‌ها وجود دارد. بهتر است بر روی هیچ لینک اسپانسر شده‌ای در جستجو گوگل کلیک نکنید.

کلاهبرداری پانزی

کلاهبرداری پانزی به انواع و اقسام قول‌هایی مانند: «دو برابر کردن بیت کوین» گفته می‌شود. هر چقدر که بیشتر پیش می‌رویم، پیدا کردن کلاهبرداری سخت‌تر می‌شود. اما یک نکته وجود دارد و با درک این نکته متوجه می‌شوید که چه سایتی کلاهبرداری پانزی است. در این نوع کلاهبرداری، برای دوبرابر کردن بیت کوین، باید از حساب بیت کوین خود به حساب طرف مقابل بیت کوین ارسال کنید.

سایت‌های پانزی همچنین یک برنامه معرفی هم دارند. بدین صورت که شما یک لینک مشخص و مخصوص خود را خواهید داشت، هر کسی که با لینک شما وارد شود و بیت کوین واریز کند، شما هم درآمد خواهید داشت. برای پیدا کردن این نوع لینک‌ها، در انتهای لینک به دنبال عبارتی مانند (ref=12345) باشید. این عبارت یا عبارتی شبیه به این نشانه یک برنامه معرفی است.

استخراج ابری

حساب بیت کوین

همه برنامه‌های استخراج ابری کلاهبرداری نیستند. بلکه برخی از آن‌ها کاملا قانونی کار می‌کنند. اما اکثر این نوع برنامه‌ها کلاهبرداری هستند و بهتر است که به افراد تازه‌وارد هشدار دهید که در مورد استخراج ابری مراقب باشند.

استخراج ابری، یک نوع از استخراج اشتراکی است. مردم برای اجاره یک سری دستگاه استخراج بیت کوین، دارایی خود را روی هم می‌گذارند. این میان یعنی یک استخر ابری طراحی می‌شود. این کار می‌تواند پس از مدتی سوددهی داشته باشد و کار خوبی باشد. اما اگر با یک کلاهبرداری روبرو باشید، پول کمی دریافت می‌کنید یا اصلا پولی دریافت نخواهید کرد. همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، به حس خود اعتماد کنید و به دنبال اخطار و پرچم قرمز باشید.

آیا سایت از پیشوند HTTPS استفاده می‌کند؟ آیا سایت را از طریق لینک معرفی در شبکه اجتماعی پیدا کردید؟ آیا این سرویس، اطلاعات اضافی نسبت به استخر ابری ارائه می‌دهد؟ آیا امکان انتخاب استخر استخراج وجود دارد؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم که به استخر استخراج سایت بیت کوین سر بزنید. این استخر کاملا قانونی است و درآمد بالایی هم دارد. هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد. نگرانی هم از بابت حساب بیت کوین خود نخواهید داشت. استخر در مورد اطلاعاتی همچون نحوه اداره پروژه، نحوه پرداخت و اشخاص پشت پروژه کاملا شفاف است. همچنین در داشبورد خود اطلاعات کامل و دقیق همراه با چارت‌هایی را مشاهده می‌کنید که عملکرد شما را نشان می‌دهد.

در صورتیکه نیاز به خدماتی در زمینه حساب بیت کوین یا ارزهای مجازی دارید، خدمات نیک پرداخت در خدمت شما است. 

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست