آموختن زبان ژاپنی

یادگیری زبان ژاپنی به روش‌ های آنلاین (قسمت دوم)

در قسمت اول یادگیری به زبان ژاپنی به ذکر منابعی برای آموختن زبان ژاپنی پرداختیم که شامل فایل‌های صوتی و تصویری هستند. استفاده از این منابع کمک بسزایی برای ارتقای مهارت‌های شنوایی و گفتاری در زبان هستند. در ادامه با دریایی از منابع دیگری آشنا می‌شوید که مربوط به کلاس‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های آموختن زبان ژاپنی می‌شوند.

کلاس‌ها و سیستم‌های آنلاین آموختن زبان ژاپنی

 

اگر فکر می‌کنید استفاده از راهنمایی‌های آموزشی در حین یادگیری زبان ژاپنی برایتان مفید خواهد بود می‌توانید از کلاس‌های آنلاین استفاده کنید. در ادامه فهرستی از چند وبسایت برتر آمده است که کلاس‌های آموزش زبان ژاپنی رایگان ارائه می‌دهند. در ادامه فهرستی از بهترین کلاس‌های آنلاین آموختن زبان ژاپنی را می‌توانید مشاهده کنید.

توفوگو (Tofugu)

مجموعه توفوگو برگزار کننده دو نوع از بهترین کلاس‌های آموختن زبان ژاپنی هستند. این کلاس‌ها Textfugu و Wanikani نام دارند و البته برای شرکت در آن‌ها باید پول بپردازید. با این حال می‌توانید به‌صورت رایگان از مطالبی که روی وبلاگ توفوگو است استفاده کنید. این مطالب جنبه‌های مختلفی از نکات آموختن زبان ژاپنی را پوشش می‌دهند و بسیار به یادگیری این زبان کمک می‌کنند.

آموختن زبان ژاپنی از طریق EdX

مجموعه EdX سه نوع کلاس آموزش زبان ژاپنی رایگان را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد. دو نوع از این کلاس‌ها مربوط به زبان و فرهنگ مردم ژاپن می‌شوند. نوع دیگر از این کلاس‌ها نیز به بررسی تلفظ کلمات ژاپنی می‌پردازد.

راهنمای Tea Kim برای آموختن زبان ژاپنی

کلاس‌های آنلاین برای آموختن زبان ژاپنی

راهنمای Tea Kim نگاهی عمیق به زبان ژاپنی دارد. نکات گرامری زبان ژاپنی از سطح‌های ابتدایی تا حرفه‌ای به خوبی در مطالب راهنمای Tea Kim  جای گرفته‌اند.

آموختن زبان ژاپنی با الیور

این مجموعه فلش‌کارت‌هایی را به‌صورت آنلاین برای آموزش زبان ژاپنی ارائه می‌دهند. با استفاده رایگان از این فلش‌کارت‌ها جملات و کلمات ژاپنی بسیاری یاد خواهید گرفت. همچنین الیور راه‌های متنوعی برای محک زدن خودتان پیشنهاد می‌دهد.

مجموعه NihongoShark

این مجموعه دو نوع مختلف از کلاس‌های آنلاین آموزش زبان ژاپنی با نام‌های «زبان آموزان Kana Mastery» و «چگونگی آموختن زبان ژاپنی» ارائه می‌دهند. همچنین در وبلاگ این مجموعه محتوایی غنی برای آموختن زبان ژاپنی گنجانده شده است.

مجموعه آموزش زبان ژاپنی NHK

مجموعه آموزش زبان NHK در سایت خود کلاس‌های آموزش زبان ژاپنی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند. سایت این مجموعه همچنین منبع مناسبی برای آموختن در مورد فرهنگ‌، تغذیه و سفرهای ژاپنی به شمار می‌رود.

اپلیکیشن‌های مناسب برای آموختن زبان ژاپنی

اپلیکیشن‌های مناسب برای آموختن زبان ژاپنی

استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان کمک بزرگی به یادگیری می‌کنند. استفاده از اپلیکیشن‌ها مخصوصا برای کسانی مناسب هستند که شرایط آن را ندارند تا زمانی از روز را به مطالعه بپردازند. در ادامه فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌های مخصوص آموختن زبان ژاپنی را معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن Eggbun

نسخه‌های سازگار با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS برای این برنامه در دسترس هستند. به صورت رایگان تنها می‌توانید از قسمتی از درس‌های این برنامه استفاده کنید. این اپلیکیشن به شیوه‌ای جذاب لغات جدید ژاپنی و نکاتی در مورد فرهنگ مردمان این کشور را به شما می‌آموزد.

اپلیکیشن Duolingo

این برنامه آموزشی محبوب برای آموزش لغات و گرامر ژاپنی طراحی شده است. این برنامه در فضایی Game مانند است. بنابراین آموختن زبان ژاپنی از طریق آن بسیار لذت‌بخش و کارآمد است.

اپلیکیشن Imiwa

اپلیکیشن‌های رایگان برای آموختن زبان ژاپنی

این برنامه در حقیقت یک دایرت‌المعارف رایگان ژاپنی است. یکی از مزیت‌‌های این اپلیکیشن آن است که به‌صورت آفلاین نیز قابل استفاده است.

اپلیکیشن Drops

اگر زمان کمی برای مطالعه دارید اپلیکیشن Drops مناسب‌ترین گزینه برای آموختن زبان ژاپنی به شمار می‌رود. برای آموختن زبان ژاپنی اپلیکیش‌های رایگان Drops تنها ۵ دقیقه در روز از شما زمان می‌برد. با این حال در همین زمان کم نکات ارزشمند بسیاری را فرا خواهید گرفت. طراحی زیبای این اپلیکیشن جذابیت آن را دوچندان می‌کند. همچنین شیوه‌ای که برای آموزش لغات بکار گرفته‌شده‌اند کارایی بالایی دارد.

اپلیکیشن Clozemaster

این برنامه محبوب کمک بسیار بزرگی برای یادگیری لغات سخت و جدید ژاپنی به شمار می‌رود.

اپلیکیشن Memrise  یا Anki

برنامه Anki با سیستم عامل‌های اندروید و iOS سازگار است. فلش‌کارت‌های Memrise نیز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید کلمات مورد نظر خود را به آن‌ها اضافه کنید. در حقیقت شما می‌توانید دسته‌ای از فلش‌کارت‌های مخصوص خودتان بسازید.

منابع مناسب برای آموختن زبان ژاپنی در سطح حرفه‌ای

منابع آموختن زبان ژاپنی برای سطح حرفه‌ای

دیدن Vlogger ژاپنی در یوتیوب

در یوتیوب تعداد بی‌شماری از ویدیوهایی به زبان ژاپنی قرار دارد که موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهند. دنبال کردن ولوگرهای ژاپنی که مطالبشان بیشتر برایتان جالب توجه است کمک بزرگی به آموختن زبان ژاپنی خواهد کرد. در ادامه فهرستی از ولوگرهای محبوب من در یوتیوب آمده است.

Tomoko Tomoko

این ولوگر محبوب گرداننده یک کانال ژاپنی پرطرفدار در یوتیوب است. مطالبی که او تولید می‌کند اکثرا مربوط به یوگا هستند. همچنین در بسیاری از ویدیوهای خود به معرفی جنبه‌هایی از فرهنگ ژاپن می‌پردازد.

MiMei

MiMie شخصی نیوزیلندی است که در ژاپن زندگی می‌کند و ویدیوهایش به چگونگی زندگی در ژاپن اختصاص دارد.

PDR

ویدیوهای این کانال زیر نویس انگلیسی دارند و در دسته بندی ویدیوهای کمدی جای می‌گیرند.

دنبال کردم ولوگرها در یوتیوب برای آموختن زبان ژاپنی

Sasaki Asahi

اگر به وبسیات‌های آرایشی علاقه داشته باشید این کانال برایتان بسیار جالب خواهد بود. همچنین Sasaki Asahi ویدیویی مربوط به انواع آرایش‌ها در تاریخ ده هزار ساله ژاپن می‌پردازد. با مشاهده این ویدیوها می‌توانید با اسامی عصرهای تاریخی مختلف ژاپن آشنا شوید.

Hikakin Games

در میان ولوگرهای ژاپنی این یکی محبوبیت بسیاری دارد. محتوای این کانال که مربوط به بازی‌هایی است که هیکاکین انجام می‌دهد، بسیار سرگرم‌کننده و جالب است.

Yuka Kinoshita

اگر از آن دسته افراد هستید که مطالب مربوط به خوراکی و غذا برایشان جالب است عاشق این کانال خواهید شد.

منابع خواندنی برای آموختن زبان ژاپنی

منابع خواندنی برای آموختن زبان ژاپنی

در زبان ژاپنی از سه سیستم مختلف برای نوشتن استفاده می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آموختن زبان ژاپنی خواندن است. یافتن مطالبی برای خواندن که در سطح زبانتان باشند چالش برانگیز است. خوشبختانه به‌صورت آنلاین می‌توانید به مطالب بسیاری در سطوح زبانی مختلف دسترسی داشته باشید. در ادامه چند راه برای یافتن مطالب مناسب را به شما معرفی خواهم کرد.

ویکی‌ پدیا

یکی از تمرینات خواندن متن‌های ژاپنی را می‌توانید در ویکی‌پدیا انجام دهید. متن‌های کوتاه را به زبان ژاپنی بخوانید. سپس با متن انگلیسی آن مقایسه کنید تا میزان درک مطلب خود را بسنجید.

LingQ

یکی از سیستم‌های آنلاین کمک آموزشی زبان ژاپنی LingQ است. با استفاده از این سایت کلمات جدید را در متن‌ها می‌آموزید. استفاده از مطالب این سایت به‌صورت کامل مجانی نیست. برای به دست‌آوردن امتیاز به منظور استفاده از مطالب به‌صورت کامل باید به دیگران در آموختن زبان ژاپنی کمک کنید.

Matcha

مجله Matcha یک مجله آنلاین رایگان ژاپنی است که به فرهنگ ژاپن می‌پردازد. این مجله در اصل به رسم الخط سنتی ژاپن نوشته می‌شود. البته تمامی این نسخه‌ها به خط فوریگانا نیز در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. بنابراین اگر هنوز کانجی را نیاموخته‌اید می‌توانید مطالب این مجله را دنبال کنید.

دوره های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست