کاهش شدید قیمت دلار

سقوط سنگین قیمت ارز در بازار

سقوط سنگین قیمت ارز در شب گذشته موجب شد که افراد بسیاری با مراجعه به صرافی‌ها خواهان فروش دلارهای خود شوند و جلوی این مراکز صف ببندند.

به گزارش نیک پرداخت، بررسی‌ها نشان می‌دهد آهنگ تند ریزش قیمت دلار ، نوسان‌گیران را راهی بازار کرد تا نسبت به فروش ارز اقدام کنند. در بازار دیروز ۲۸ مهر ماه با سه درصد کاهش به ۳۰۹۰۳ تومان رسید. در صرافی ملی نیز دیروز پنج مرتبه قیمت دلار تغییر کرد و در نهایت با حفظ روند نزولی قیمت، بهای دلار به رقم ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. امروز اما قیمت دلار به ۲۸ هزار و ۹۸۰ تومان رسید.

کاهش قیمت دلار تا کی ادامه دارد؟

پیش بینی می شود با سیل هجوم مردم برای فروش دلار، قیمت دلار به سطح ۲۵ هزار تومان و حتی کمتر نیز برسد. اما علت هجوم یکباره مردم برای فروش دلار چه بود؟

طبق گزارش‌ها برخی از منابع ارزی ایران که به واسطه تحریم ها مسدود شده بود، در هفته پیش رو قرار است به طریقی آزاد شود و دولت با عرضه آن در بازار، افسار قیمت دلار را تا حدی کنترل خواهد کرد. همین خبر کافی بود تا افرادی که دوست دارند جلوتر از بقیه و بازار حرکت کنند، به سرعت به سمت فروش دلارهای خود بروند تا در قیمت های بالاتری دلاری که چند روز پیش خریداری کرده بودند را به فروش برسانند و همین موج فروش باعث شد تا شنیده شود حتی در قیمت ۲۵ هزار تومان نیز دلارهای این افراد خریداری ندارد. دلیل دوم را نیز می‌توان خبرهای مرتبط با استیضاح حسن روحانی دانست که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: هفت نقطه ضعف در صرافی های بیت کوین که آن‌‌ها را آسیب پذیر می‌کند

تداوم کاهش قیمت ارز

روز گذشته تقریباً قیمت بسیاری از اقلام در بازارهای طلا، سکه، دلارف خودرو با افت سنگین رو به رو بود و انتظار می رود این کاهش قیمت امروز هم ادامه داشته باشد. نکته مهم اینجاست که صرافی‌های بانکی دلار را به قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند و این بدان معناست که سیگنال کاهشی نرخ ارز هنوز ادامه دارد. صرافان در جواب این پرسش که چه اتفاقی زمینه را برای کاهش نرخ ارز مهیا کرده است؟ می‌گویند: عرضه ارز در بازار افزایش یافته و همانقدر که فروشنده در بازار زیاد است، خریدار هم زیاد است و دلار ۲۸ هزار تومانی خریدار بالایی دارد.

عصر روز گذشته ‌رئیس کل بانک مرکزی نیز گفت: انشاء‌الله نرخ ارز نیز کنترل می‌شود و شرایط بازار در خصوص نرخ ارز مثبت‌تر شده است و نکته دیگر اینکه عرضه ارز در سامانه نیما بسیار بهتر شده است.

منبع: خبرآنلاین

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید. 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست