واردات با ارز متقاضی

مهیا شدن امکان واردات با ارز متقاضی

از امروز بر اساس اعلانیه رسمی وزرات صمت، امکان واردات با ارز متقاضی مهیا شد و تمام گمرکات کشور موظف شدند به ترخیص کالا‌های وارداتی از محل ارز متقاضی یا ارز‌های صادراتی اقدام کنند.

به گزارش نیک پرداخت، امکان واردات با ارز متقاضی از جانب وزات صمت مهیا شد. البته این مشمول متقاضیان دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی شود و به جز این دسته از متقاضیان، طبق تصمیم جدید وزارت صمت بقیه امکان ترخیص کالا از همه گمرک‌های کشور برای واردکنندگانی که خودشان می‌توانند ارز مورد نیازشان را تأمین کنند را دارند.

واکنش­ها به واردات با ارز متقاضی

اما تصمیمات جدید دولت در زمینه واردات کالا از محل صادرات و همچنین واردات از محل ارز متقاضی، با واکنش یکی از فعالان مطرح در بخش خصوصی مواجه شده است. رئیس اتاق بازگانی ایران و چین در این باره نوشت: زور قانون شکنان به قدرت همتی چربید و دستور واردات با ارز متقاضی صادر شد.

در همین راستا مجید حریری به این خبر واکنش نشان داده است. او در صفحه شخصی خود در فضای مجازی چنین نوشت: «زور قانون شکنان به قدرت همتی چربید و دستور واردات با ارز متقاضی صادر شد، کسی اگر ارزی خارج از کشور داشته به کالا و در نهایت به ریال تبدیل نمی کند؛ حتما این تصمیم تقاضای ارز را در بازار به شدت بالا می برد و در شرایطی که امکان عرضه وجود ندارد بار دیگر به قیمت فقر عمومی، عده‌ای چاق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: توصیه‌های CipherTrace برای کشف جرایم مربوط به رمزارزها

سیاستی که برای عده ای نان داشت

سپس در توئیتی دیگر چنین نوشت: «امیدوارم افزایش قیمت امروز ارز نتیجه سیاست آزادکردن واردات در قبال صادرات و واردات با ارز متقاضی نباشد، سیاستی که بر اثر فشار لابی ها بر بانک مرکزی اتخاذ شد و حتما خیری برای مردم و اقتصاد کشور ندارد اما برای عده معدودی خوب نان داشت.»

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از هشتگ رانت نیز در این سلسله توئیت ها استفاده کرده بود.

منبع: مهر

خوشحال میشویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست