انتخابات آمریکا و بازار ارز

سناریوی پیش روی بازار ارز با توجه به نتیجه انتخابات

چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا تا روزهای آینده مشخص می ­شود و این نتیجه می­ تواند اثرات مختلفی بر بازار ارز ایران و دنیا داشته باشد.

به گزارش نیک پرداخت، با اعلام نتایج اولیه و پیروزی احتمالی ترامپ، ارزهایی چون یوآن چین سقوط کردند و دلار با افزایش مواجه شد. اما انتخاب ترامپ یا بایدن به طور کلی چه تاثیری روی بازار ارز ایران خواهد داشت؟

نگاهی به بازار ارز در روز شمارش آرا

در همین راستا امروز قیمت دلار در اولین ساعات فعالیت بازار در صرافی‌های بانکی و در بازار آزاد با افزایش روبرو شد. مهمترین دلیل افزایش از سوی صرافان نااطمینانی نسبت به نتایج انتخابات امریکا اعلام شده است بهای هر دلار در صرافی های بانکی برابر با ۲۸ هزار و ۵۸۰ تومان گزارش شده است که رشدی اندک را در قیاس با روز گذشته نشان می‌دهد.

همچنین صرافان بانکی همچنان از اعلام قیمت خرید دلار خودداری کرده و نسبت به خرید دلار از مردم اقدام نمی کنند. رشد قیمت ها در صرافی های بانکی بهای هر دلار را به محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد رساند.

بر این اساس با رشد بهای دلار در حالی که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهشی قابل توجه همراه شده است تا این ساعت قیمت هر اونس نزدیک به ۱۶ دلار و ۴ سنت کاهش را تجربه کرده است اما تحت تاثیر رشد بهای ارز، قیمت طلا و سکه در ایران روندی افزایشی را طی کرد و ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

بیشتر بخوانید: بیت کوین پس از ۲ سال به قیمت ۱۴۰۰۰ دلار رسید؛ حرکت بعدی چیست؟

بازار سکه

نایب‌رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران دراین‌باره گفته است: چنانچه ترامپ پیروز انتخابات شود و بازار ارز از سوی بانک مرکزی کنترل نشود، ممکن است قیمت طلا و سکه پس از انتخابات آمریکا نوسان افزایشی داشته باشد. این گفته نایب‌رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر در شرایطی مطرح می‌شود که روز دوشنبه، قیمت سکه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان گران و با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد.

یزدانی اضافه کرده است: فعلا خبری از مشتری در این بازار نیست. یعنی هنوز وضعیت بازار مصنوعات طلا راکد است و تقاضایی هم در بازار مصنوعات طلا مشاهده نمی‌شود.

باید دید با اعلام نتیجه نهایی انتخابات آمریکا، بازار ارز و سایر بازارهای موازی دستخوش چه تغییراتی می­ شوند.

منبع: خبرآنلاین

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست