Evernote و OneNote

مقایسه Evernote و OneNote ، کدام‌یک بهتر است؟

یادداشت برداری یکی از بهترین روش‌هایی است که موجب افزایش بهره وری فردی شما می‌شود؛ چرا که هر زمان که نیاز باشد می‌توانید به آنها مراجعه کنید و به خاطر آورید چه کاری را باید انجام دهید تا کنترل روند کاری خود در طول روز را به دست داشته باشید. به همین دلیل است که برنامه‌های زیادی برای افزایش بهره وری فردی برای تلفن‌های همراه یا دسکتاپ ایجاد شده‌اند که محبوب‌ترین آنها Evernote و OneNote است. هر دوی این برنامه‌ها طرفداران خاص خود را دارند چرا که به خوبی توانسته‌اند به نیاز کاربران پاسخ دهند. اما کدام یک برای شما بهتر است و چرا؟

با نیک پرداخت همراه باشید تا این دو برنامه را با هم مقایسه کنیم.

نقش Evernote و OneNote در افزایش بهره وری فردی چیست؟

برای این که به این سوال شما پاسخ دهیم باید ابتدا نگاه مختصری به هر دو برنامه داشته باشیم. با استفاده از Evernote شما می‌توانید محتوای خود را نگهداری کنید، یادداشت برداری نمایید، از آنها لیستی تهیه کرده و سازماندهی کنید. شاید برای شما این سوال پیش آید که می‌توان تمام این کارها را با استفاده از یک دفترچه انجام داد، پس چرا باید به سراغ برنامه Evernote رفت؟ جواب این سوال در تگ هایی است که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تا هر زمان که خواستند بتوانند از میان حجم انبوهی از داده های ذخیره شده، اطلاعات مد نظر خود را پیدا کنند.

از طرف دیگر برنامه OneNote دقیقا مشابه با یک دفترچه الکترونیکی است که شما در دوران مدرسه از آن استفاده می‌کردید. علاوه بر این که شما می‌توانید انواع محتوا را در این برنامه ذخیره کنید بلکه قادر خواهید بود که آنها را در بخش‌های مختلف و تعداد صفحات گوناگون قرار دهید و به این ترتیب سازماندهی بهتری برای اطلاعات خود انجام دهید.

هر دوی این برنامه‌ها برای افزایش بهره وری شخصی شما، حجم های مختلفی از حافظه را در نظر گرفته اند که با استفاده از آن بتوانید هر مقدار داده را ذخیره کنید. به این ترتیب است که شما هیچ وقت داده های خود را از دست نمی دهید و هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید آنها را بازیابی کنید.

حال که متوجه نقش این برنامه‌ها در افزایش بهره وردی فردی شدید، می‌توانید با مقایسه‌ای که در ادامه برای بررسی ۳ قابلیت جمع آوری داده، یادداشت برداری و پویایی در رابطه با برنامه های Evernote و OneNote انجام می دهیم، متوجه شوید کدام یک بهتر می‌توانند در انجام کارهای شما موثر باشند.

مقایسه Evernote و OneNote

مقایسه برنامه های Evernote و OneNote

جمع آوری اطلاعات

هر دو برنامه های Evernote و OneNote به دلیل این که با هدف افزایش بهره وری شخصی ایجاد شده اند، دارای افزونه ای هستند که با نصب آن می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن هر اطلاعاتی را از وب سایت‌های مختلف در آنها قرار دهید. هر دوی این برنامه ها به شما پیشنهاد می دهند که کل صفحه سایت را بدون تبلیغات و یا بخشی از آن را ذخیره کنند. علاوه بر این شما می توانید قبل از این ذخیره سازی، یادداشت شخصی خود را اضافه نمایید تا فراموش نکنید، هدف شما از ذخیره این صفحه چه بوده است.

همان طور که گفته شد، برنامه OneNote بخش بندی‌های بیشتری را در اخیتار کاربران قرار می دهد و به همین دلیل به شما این اجازه را می‌دهد که صفحه وب مورد نظر خود را در کدام بخش و در کدام صفحه ذخیره کنید.

در مقابل برنامه Evernote قرار دارد، که به کاربر استفاده از تگ را قبل از ذخیره سازی صفحه وب پیشنهاد می‌دهد تا بعدا دستیابی به آن راحت‌تر باشد. اگر شما از نسخه پولی این برنامه استفاده کنید، زمانی که در گوگل جستجویی انجام می‌دهید، این برنامه نیز به صورت مجزا جستجویی در حوزه همان کلمه کلیدی مد نظر شما انجام می‌دهد و کلیه اطلاعاتی که شامل آن باشد را در اختیارتان قرار می‌دهد. استفاده از این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید که قبلا چه اطلاعاتی را ذخیره کرده اید. مخصوصا اگر کار شما تحقیقاتی باشد، استفاده از این برنامه کار را برای شما آسانتر خواهد کرد. پس به راحتی می‌توان متوجه شد که نقش این برنامه ها در افزایش بهره وری شخصی چیست.

بیشتر بخوانید: ۸ تکنیک جلب مشتری در اینستاگرام برای فروش بیشتر!

یادداشت برداری

هر دوی این برنامه‌ها، به کاربران اجازه می‌دهند که بتوانند اطلاعات مد نظر را با استفاده از قابلیت‌‌هایی مانند تعیین رنگ، فونت، سایز، استفاده از جدول و انواع فایل‌های رسانه‌ای در برنامه وارد کنید. قسمت یادداشت برداری در برنامه Evernote به دلیل ساختار مشابهی که با برنامه ورد دارد، برای افراد حرفه‌ای بیشتر جذاب است. علاوه بر این این برنامه دارای قالب های آماده برای یادداشت برداری است تا هر آنچه که شما نیاز دارید در سریع ترین زمان ممکن برایتان فراهم باشد.

در طرف مقابل برنامه OneNote قرار دارد که انعطاف پذیری بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می توانید با کلیک کردن در هر قسمتی که می‌خواهید، نوشتن را آغاز کنید. همچنین اگر می خواهید مکان مطلب مورد نظر خود را تغییر دهید تنها کافی است که از درگ اند دراپ استفاده کنید، یعنی مطلب را انتخاب کنید، بکشید و سپس در مکان مورد نظر رها کنید. همچنین قادر خواهید بود با استفاده از قالب هایی که این برنامه در اختیارتان قرار می دهد، هر صفحه را طرح بندی کنید. بسیاری از افراد جذب این ایده می شوند، چرا که باعث می شود، مطالب در حافظه شان بهتر باقی بماند.

اما در نهایت چیزی که باعث برتری OneNote در این مرحله از جهت افزایش بهره وری فردی می شود، این است که به شما اجازه می دهد فایل های رسانه ای را از هر منبعی مانند یوتیوب وارد فایل خود کنید و همچنین به صورت مستقیم از همان جایی که ذخیره اش کرده اید، پخش و مشاهده نمایید. به عبارت دیگر نیازی به ابزارهای واسط برای پخش فایل‌های رسانه ای نیست.

پویایی و کاربری

برنامه‌های Evernote و OneNote را می‌توانید هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه استفاده کنید. پس امکان دسترسی به داده‌های شما در هرجایی امکان پذیر خواهد بود چرا که قابلیت همگام سازی محتوا در آنها وجود دارد. اینکه کدامیک از دو برنامه بهره وری فردی بهتر دارند، در این مرحله بسیار پیچیده است، زیرا به چندین عامل بستگی دارد. یکی از این‌ها سیستم عاملی است که شما از آن استفاده می کنید. بر اساس نظر کاربران، افرادی که از سیستم عامل iOS استفاده می کنند، علاقه بیشتری به برنامه Evernote داشتند. در حالی که کاربران اندروید، طرفدار OneNote بودند! چرا که در تلفن همراه حالت شناوری داشته و به آنها کمک می کند تا در هر جایی از صفحه به آن دسترسی داشته باشند.

عامل بعدی، فضای ذخیره سازی این دو برنامه است. برای استفاده از برنامه OneNote، شما به حساب کاربری در OneDrive دارید تا بتوانید داده های خود را در فضای ابری مایکروسافت ذخیره کنید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که شما اگر حساب کاربری رایگان ایجاد کنید تنها ۶۰MB فضا خواهید داشت که تنها با ۲ دستگاه همگام سازی می شود. پس اگر نیاز شما یبشتر است باید هزینه کنید.

کدام یک از برنامه‌های Evernote و OneNote برای افزایش بهره وری فردی بهترند؟

بهترین جوابی که می‌توان به این سوال داد این است که‌: به خودتان بستگی دارد! هر دو برنامه های Evernote و OneNote دارای نقاط ضعف و قوت منحصر به خود هستند. این که شما به چه چیزی نیاز دارید می‌تواند پاسخ این سوال باشد. اگر شما حافظه تصویریتان بهتر عمل می‌کند، پس بهتر است که از برنامه OneNote استفاده کنید، در حالی که اگر سرعت عمل برایتان اهمیت دارد، پس Evernote گزینه بهتری خواهد بود.

همراهان عزیز اگر به دنبال افزایش بهره وری فردی خود در انجام کارهای روزانه‌تان هستید، می‌توانید از نسخه رایگان هر دو برنامه Evernote و OneNote استفاده کنید تا متوجه شوید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

خرید از سایت های خارجیخرید پی پالخرید ویزاکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست