آنتی ویروس چیست

آنتی ویروس چیست و چگونه می توانیم آنتی ویروس اورجینال بخریم؟

با توجه به اینکه امروزه اکثر اطلاعات شخصی ما از قبیل مشخصات شناسنامه‌ای یا کارت‌های بانکی و اعتباری در کامپیوتر شخصی و  سایت‌های اینترنتی در معرض خطر قرار دارند محافظت از آن یک امر ضروری است. در واقع به همین دلیل هم هست که نرم افزارها و آنتی‌ویروس‌های متنوعی در جهان تولید می‌شوند و هر ساله نسخه جدیدتری از آن‌ها به بازار می‌آید. در این مقاله از نیک پرداخت قصد داریم در مورد اهمیت استفاده از آنتی ویروس و نحوه خرید یا تمدید لایسنس آنتی ویروس‌ها صحبت کنیم.

آنتی ویروس چیست؟

احتمالا همه ما می‌دانیم آنتی ویروس یک نرم‌افزار است که روی کامپیوتر شخصی یا حتی گوشی‌ موبایل نصب می‌شود و از فایل‌ها و داده‌های ما در مقابل نرم‌افزارهای مخرب محافظت می‌کند. البته آنتی ویروس‌های مختلف روش‌های مختلفی برای مقابله با نرم‌افزارهای مخرب دارند و به همین دلیل هم هست که شاید اگر از چند متخصص بپرسید کدام آنتی ویروس بهتر است با پاسخ‌های متفاوتی روبرو شوید. اما در نهایت همه آنتی ویروس‌ها وظیفه شناسایی فایل‌های مخرب و حذف کردن آن را برعهده دارند. گاهی اوقات حذف کردن یک فایل ممکن است به فایل‌های سالم شما آسیب بزند یا مانع از اجرای برنامه‌ای شود بنابراین برخی از آنتی ویروس‌ها از امکان قرنطینه کردن برخوردارند که با این کار مانع از تکثیر فایل مخرب و آلوده شدن سایر فایل‌های سالم شما می‌شوند.

از محبوب‌ترین و معروف‌ترین آنتی ویروس‌های جهان می‌توانیم به ESET ، KasperSky، BitDefender، McAfee، Avira و Avast، AVG، Panda و … اشاره کرد.

آنتی ویروس
بهترین آنتی ویروس ها برای کامپیوتر

این مطلب راهم مطالعه کنید: چرا باید ارز دیجیتال بخرم ؛ دلایل خرید بیت کوین

آنتی ویروس‌ها چگونه کار می‌کنند؟

در ابتدا نرم افزارهای آنتی ویروس برای مقابله با ویروس‌های کامپیوتری ساخته شدند به همین دلیل هم به آن‌ها آنتی ویروس گفته می‌شود. اما امروزه با گسترش انواع نرم افزارهای مخرب دیگر مانند بدافزارها، تروجان‌ها، باج افزارها، سایت‌های کلاهبرداری و فیشینگ، ابزارهای تبلیغاتی و مزاحم و غیره، آنتی ویروس‌ها هم پیشرفته‌تر شدند و توانایی مقابله با انواع خطرات و تهدیدها را پیدا کردند.

جالب است بدانید اصطلاح ویروس رایانه‌ای در سال ۱۹۸۳ توسط فرد کوهن ابداع شد اما اولین ویروس کامپیوتری شناخته شده در سال ۱۹۷۱ با نام «خزنده» یا «Creeper » ظاهر شد و کامپیوترهای شرکت تجهیزات دیجیتال (DEC) را آلوده کرد. این ویروس توسط نرم افزاری به نام «The Reaper» حذف شد. برخی این نرم افزار را اولین آنتی ویروس در جهان می‌دانند. ریپر در واقع خودش یک ویروس بود که برای از بین بردن کریپر نوشته شده بود.

اما امروزه آنتی ویروس‌ها از روش‌های مختلفی برای شناسایی یک نرم افزار مخرب استفاده می‌کنند:

شناسایی مبتنی بر امضا (Signature)

در این روش اگر آنتی ویروس ساختار یا کد خاصی را در نرم‌افزار شناسایی کند که می‌تواند اثر مخرب داشته باشد، فورا آن را حذف یا قرنطینه می‌کند. این روش مثل تشخیص اثر انگشت در افراد سابقه دار است. اما مشکلی که در این روش وجود دارد این است که ویروس‌ها و بدافزارهای مخرب با ساختار یا کدهای جدید را نمی‌تواند شناسایی کند. همین موضوع یکی از دلایل اصلی به‌روزرسانی آنتی ویروس محسوب می‌شود.

شناسایی مبتنی بر رفتار

در این روش به جای شناسایی اثرانگشت یا امضای مخصوص، آنتی ویروس برنامه‌ها را ابتدا در یک محیط آزمایشی اجرا می‌کند و نتیجه رفتار آن را ثبت می‌کند. در صورت اینکه رفتار مخرب از سود برنامه تشخیص داده شود، آنتی ویروس فورا وارد عمل می‌شود.

شناسایی مبتنی بر یادگیری ماشین

یادگیری ماشین از جدیدترین روش‌هایی شناسایی نرم افزارهای مخرب توسط آنتی ویروس‌هاست. در این روش آنتی ویروس‌ها براساس درک خود از رفتار یک برنامه سالم یا مخرب تصمیم‌گیری می‌کنند. یادگیری ماشین در کنار سایر روش‌ها می‌تواند یک راهکار عالی برای شناسایی بدافزارها توسط آنتی ویروس‌ها باشد.

چرا باید از آنتی ویروس اورجینال استفاده کنیم؟

گاهی اوقات برای بسیاری از کاربران سوال ایجاد می‌شود که باتوجه به اینکه آنتی ویروس‌های کرک شده هم قابلیت آپدیت و به‌روزرسانی دارند چرا باید هزینه کنیم و آنتی ویروس‌های اورجینال خریداری کنیم؟

پاسخ ساده است، آنتی ویروس‌هایی که از سایت‌های مختلف دانلود می‌شود و به صورت رسمی از شرکت سازنده خریداری نشوند معمولا دارای محدودیت زمانی یا به قول معروف نسخه «Trial» هستند. البته این نرم‌افزارها بعد از پایان محدودیت زمانی هم قابلیت آپدیت یا به‌روزرسانی دارند اما در صورتی که به صورت رسمی رجیستر نشود، قادر به استفاده از همه امکانات نرم‌افزار نخواهید بود و از امنیت کامل بهره‌مند نخواهید بود.

به طور کلی استفاده از آنتی ویروس‌های اصلی یا اورجینال ایمنی بیشتری در زمینه حفاظت از داده‌ها و اطلاعات در اختیار شما می‌گذارد و در مقابل نفوذ هکرها از امنیت بیشتری برخوردارند. در صورت شناسایی یک ویروس یا بدافزار خیلی زود به‌روزرسانی می‌شوند.

از آنجایی که هر روز ویروس‌ها و بدافزارهای پیشرفته‌تر ساخته می‌شوند، پشتیبانی شرکت سازنده یک امر بسیار ضروری محسوب می‌شود و تنها آنتی ویروس‌های اورجینال از خدمات پشتیبانی و پس از فروش برخوردار هستند.

آنتی ویروس
چگونه می توانیم آنتی ویروس اورجینال بخریم

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه گذاری روی بیت کوین : پنج نکته مهم که باید بدانید

نیک پرداخت چگونه در خرید آنتی ویروس به ما کمک می‌کند؟

در صورتی که از هر آنتی ویروسی استفاده می‌کنید و به امنیت اطلاعات و فایل‌های شخصی خود اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنیم حتما از آنتی ویروس‌های اصلی و اورجینال استفاده کنید. برای خرید لایسنس این آنتی ویروس‌ها کافی است روی سایت اصلی شرکت سازنده آنتی ویروس محصول مورد نظر خود (آنتی ویروس خانگی، تجاری یا حرفه‌ای) را انتخاب کنید و از طریق درگاه‌های پرداخت به کمک کارت‌های اعتباری مانند مسترکارت یا ویزا پرداخت کنید. البته بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای پرداخت هزینه خرید لایسنس یا تمدید اعتبار آنتی ویروس خودشان را درگیر خرید کارت‌های اعتباری ارزی نکنند، در این صورت خیلی راحت می‌توانید کار پرداخت هزینه را به نیک  پرداخت بسپارید.

در صورت هر گونه سوال یا ابهام در زمینه خرید از سایت‌های آنتی ویروس می‌توانید از روش‌های مختلف مانند تماس، چت آنلاین یا ارسال تیکت با تیم پشتیبانی نیک پرداخت در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم در این زمینه را به شما ارائه دهند.

خرید از سایت های خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست