همتی، رئیس بانک مرکزی

خوشبینی رئیس بانک مرکزی به آینده بازار ارز

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما بهره‌برداری از درآمد‌های ارزی در سال جاری بود، گفت: اقدام‌های خوبی برای ایجاد ثبات در بازار ارز آغاز شده و به آینده بازار ارز خوشبین هستیم.

شکل گیری انتظارات منفی در جامعه

به گزارش نیک پرداخت، «عبدالناصر همتی» در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در وضعیت فعلی، شرایط بازار ارز به دلیل اتفاق‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا، فشار حداکثری دولت آمریکا، اعمال و عملیاتی کردن تحریم‌ها که در ۶ ماه نخست امسال رخ داد از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است که این مسایل باعث شکل‌گیری انتظارات منفی در جامعه شده است.

به آینده بازار ارز خوشبین هستیم

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را می‌کنیم تا این وضعیت کنونی بازار به ثبات برساند و تعدیل‌هایی در بازار انجام شود، افزود: برخی از نقل‌قول‌ها از من درباره کاهش قیمت دلار مطرح می‌شود که در این زمینه باید گفت شرایط در حال تغییر و محدودیت‌هایی بر روی منایع ایران اعمال شده است، به دنبال این اتفاق، ده‌ها میلیارد دلار از درآمد ارزی در خارج از کشور را مسدود کرده‌اند و حتی بسیاری از کشور‌ها که از رابطه خوبی با ایران برخوردارند به دلیل فشار آمریکا اجازه استفاده از آن منابع را نداده‌اند.

او ادامه داد: پیش‌بینی ما بهره‌برداری از درآمد‌های ارزی در سال جاری بود و اقدام‌های خوبی برای ایجاد ثبات در بازار ارز آغاز شده و به آینده این بازار خوشبین هستیم.

بیشتر بخوانید:  سفری جالب و کوتاه با مرور تاریخچه لوگوی بیت کوین

مقاومت در برابر فشارهای آمریکا

رییس بانک مرکزی طی صحبت‌های خود افزود: در روز‌های آخر فعالیت رییس جمهوری فعلی آمریکا فشار به ایران افزایش یافته که ما هم باید مقاومت خود را در برابر این فشار‌ها افزایش دهیم و امیدوار به رفع مسایل موجود در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه مذاکره با کشور‌هایی که پول‌های ایران در آنجا مسدود شده یکی از اقدام‌های مهمی است که آن را انجام داده‌ایم، اظهار داشت: در دو روز گذشته سفری را به عراق داشتم که این سفر با موفقیت همراه بود و امیدواریم بتوانیم از منابع خود در عراق که بیش از پنج میلیارد دلار است استفاده کنیم. همچنین برخی دیگر از کشور‌ها جواب مثبت را برای استفاده از درآمد‌های ارزی اعلام کرده‌اند، در این زمینه به تدریج تجار و وارد کنندگان متوجه می‌شوند که به منابع خود در کدام مناطق دسترسی پیدا کرده‌ایم.

فشار روی اقتصاد ایران تا ۳ هفته آینده

وی با بیان اینکه در بحث اسکناس در حال عرضه‌های کافی به بازار هستیم، گفت: بخش سامانه نیما با وضعیت خوبی همراه بوده و روز گذشته رشد معقولی را تجربه کرده است.

همتی اظهار داشت: با اقدام‌هایی که در دست اجرا داریم شاهد ثبات بیشتری در بازار خواهیم بود، اما باید قبول کنیم تا سه هفته آینده فشار‌ها به ایران بیشتر خواهد شد. بازار ارز پریسک‌ترین بازار است و مردم باید آنچه را که خودشان تشخیص می‌دهند درست است انجام دهند و هر لحظه ممکن است اتفاقی در این بازار رخ دهد.

رشد اقتصادی سال آینده مثبت می‌شود

همتی اظهار داشت: رشد کشاورزی و صنعت ایران در حال افزایش است و در وضعیت خوبی قرار دارد، بنابراین بعید است تا پایان سال رشد اقتصادی ایران به میزان آمار اعلام شده در صندوق بین المللی منفی باشد. رییس امیدواریم با اقدام‌هایی که در حال اجرا است شاهد رقم منفی کمتری در رشد اقتصادی کشور باشیم و رشد اقتصادی در غیر نفتی‌ها هم مثبت شود. وی با بیان اینکه به طور حتم سال آینده رشد اقتصادی در کشور و آینده بازار ارز مثبت خواهد شد، افزود: امیدواریم امسال با تلاش‌های انجام شده وضعیت بهتری را از پیش بینی‌ها شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست