دستگیری اخلالگران بازار ارز

دستگیری اخلالگران بازار ارز در تهران

این روزها با مشوش شدن اوضاع ارز و دلار، بسیاری در این بازار دست به رفتارهای مخرب می‌زنند. در همین راستا به تازگی حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داده که ۱۲ نفر از اخلالگران بازار ارز پایتخت دستگیر شده‌اند.

به گزارش نیک پرداخت، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این باره گفت: رفتار افرادی که قصد اخلال در حوزه ارز و سکه را دارند، به طور مستمر رصد می‌شود و در همین راستا طی روز گذشته ۱۲ نفر دستگیر شدند.

اتاق‌های معاملات کاغذی ارز

سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از منطقه شوش و در جمع خبرنگاران افزود: در این حوزه دیگر دستگیری‌های حجمی نداریم و سعی پلیس این است که با اطلاعات و دقت لازم وارد عمل شود.

پلیس پیش از این اعلام کرده بود که طی روز گذشته عده‌ای از افراد سودجو که در فضای مجازی به تاسیس اتاق‌های معاملات کاغذی ارز اقدام کرده بودند و با انجام این گونه معاملات به صورت هدفمند، موجب ایجاد تنش در بازار ارز می‌شدند، در یک عملیات منسجم و از پیش طراحی شده دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت دو برابری سوشی پس از کنار رفتن سرآشپز از مدیریت

پلیس به دنبال تثبیت طرح پاکسازی محله‌های شوش، هرندی و مولوی

همچنین رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در ادامه طرح پاکسازی مناطق دروازه غار، شوش، مولوی و تثبیت از معتادان متجاهر کارهای زیادی انجام شده، اظهار داشت: «خوشبختانه وضعیت منطقه نسبت به گذشته خیلی بهتر است و ما دنبال تثبیت این وضعیت هستیم.»

رحیمی افزود: «امروز جلسه‌ای داشتیم و بر اساس این جلسه تقسیم وظایفی برای اجرای تثبیت وضعیت این منطقه نیز انجام شد. به گفته سردار رحیمی اگر دستگاهی از وظیفه خود سرپیچی کند، تحت پیگرد دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.»

طرح پاکسازی محله‌های شوش، هرندی و مولوی از معتادان متجاهر بعد از اینکه شخص رهبری در جلسه‌ای راجع به موضوع «هرندی» صحبتی کردند، توسط پلیس و دستگاه‌های دیگر در هفتم بهمن سال ۹۷ شروع و تا ۱۵ روز، کار پاکسازی انجام شد؛ اکنون بالغ بر یک سال و ۸ ماه از این طرح می‌گذرد و وضعیت بهتر شده اما پلیس به دنبال تثبیت این طرح است.

اخلالگران ارز این بار در شیراز

همچنین در تکمیل خبر بالا و در همین راستا چندی پیش در شیراز نیز پلیس تعدادی اخلالگر ارز در این شهرستان را دستگیر کرده بود. و طی اقدامات گسترده  ۲۳ نفر از اخلالگران بازار ارز که به نحو حرفه‌ای مبادرت به خرید، فروش و قاچاق ارز‌های خارجی می‌کردند، شناسایی و بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمین مقادیر قابل توجهی ارز خارجی نیز کشف شد، افزود: بررسی حجم گردش مالی آنان در چند سال اخیر نشان داد حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است.

او افزود: پرونده قضایی این متهمان به شعبه دهم بازپرسی دادسرای ویژه امور جنایی و جرائم امنیتی شیراز ارجاع و با عناوین اتهامی اخلال در نظام پولی، ارزی و اقتصادی کشور از طریق قاچاق حرفه‌ای ارز و پولشویی تحت رسیدگی است.

منبع: ایرنا

خوشحال می شویم نظرات خود را در خصوص این مطلب برای ما کامنت بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست