افزایش ۴۳ درصدی شاخص کل بورس در سال جاری

بر اساس آماری که سازمان بورس اوراق بهادار از معاملات اردیبهشت ماه ۹۹ منتشر کرد، شاخص کل بورس در سال جاری به میزان ۴۳ درصد افزایش یافته است. گزارشات حاکی از آن است که شاخص کل بورس در فروردین ماه، ۲۹۶.۷۲۲ واحد بود و حالا این میزان در ماه اردیبهشت، به رقم ۹۸۶.۷۵۹ واحد رسید. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

به گزارش برات نیوز، افزایش شاخص‌های بازار اول و دوم، از این قرار است:

  • شاخص بازار اول، با ۲۴۱٫۰۱۷ واحد افزایش، به رقم ۷۲۷٫۳۱۹ واحد رسید و ۴۹٫۵۶ درصد افزایش را تجربه کرد.
  • شاخص بازار دوم، با ۵۰۰٫۷۲۶ واحد افزایش به رقم ۱٫۹۷۲٫۸۳۷ واحد رسید و ۳۴٫۰۱ درصد افزایش را تجربه کرد.

همچنین شاخص کل بورس در سال جاری معادل ۸۳٫۹۱۸ واحد افزایش را تجربه کرد و به رقم ۳۲۲٫۰۲۵ واحد رسید که این آمار، رشد ۳۵٫۲۴ درصدی را نسبت به ماه فروردین نشان می‌دهد.

ارزش کل معاملات اوراق بهادار در ماه اردیبهشت، بالغ بر ۲٫۴۹۳٫۸۶۳ میلیارد ریال گزارش شد. این میزان نسبت‌ به ماه فرودین سال جاری حدود ۱۴۵ درصد افزایش را تجربه کرده است.

شاخص کل بورس در سال جاری

همچنین لازم به‌ ذکر است که تعداد ۲۱۴ میلیون و ۲۲۴ هزار اوراق بهادار، بالغ بر ۳۰ میلیون و ۱۴۳ هزار مرتبه معامله شد که به‌ ترتیب ۷۷ درصد و ۵۵ درصد نسبت‌ به ماه گذشته افزایش داشته است.

در رابطه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله هم، تعداد ۵ هزار و ۱۹۷ میلیون واحد به ارزش کل ۷۳٫۴۱۲ میلیارد ریال معامله شدند که برای آن‌ها به‌ترتیب ۸۹٫۵ درصد و ۱۵۰٫۸ درصد افزایش گزارش شده است.

همچنین جزئیات آمارها در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود؛ ثابت می‌کند که تعداد ۷ میلیون و ۵۳ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۷٫۴۴۱ میلیارد ریال معامله شده و حدود ۳۸٫۴ درصد افزایش را نسبت به فروردین ماه تجربه کرده است.

لازم به ذکر است که در بازار مشتقه هم حدود ۵۵۲ هزار قرارداد به ارزش ۱٫۰۵۸ میلیارد ریال معامله شد و به‌ ترتیب، میزان ۱۴۳٫۹ درصد و ۵۶۱٫۱ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته برای آن‌ها ثبت شده است.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست