انجمن بلاکچین

درخواست تغییر دستورالعمل مجوز استخراج رمز ارز از سوی انجمن بلاکچین

انجمن بلاکچین درخواست تغییر دستورالعمل مجوز استخراج رمز ارز را در نامه‌ای به معاونت طرح و برنامه وزارت صمت مطرح کرد.

اصلاح مکان استقرار واحد استخراج رمز ارز

به گزارش نیک پرداخت، در این نامه درخواست شده تا سه بند از دستورالعمل تصویب و ابلاغ شده از سوی این وزارت‌خانه اصلاح شود تا امکان فعالیت برای استخراج کنندگان رمزارز ایجاد شود. این دستور‌العمل در شهریور ماه ۹۸ از سوی وزارت صمت ابلاغ شد. اصلاح مکان استقرار واحد استخراج رمز ارز یکی از موارد مطرح شده در این دستورالعمل است. در این بخش ذکر شده است که مکان استقرار واحد استخراج کننده رمزارز دارای کاربری صنعتی و مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی بوده و صرفا در شهرک‌های و نواحی صنعتی مصوب با مناطق آزاد تجاری و صنعتی ویژه اقتصادی امکان پذیر است.

شرایط مکان استقرار واحد استخراج کننده

بر اساس این گزارش، درحال حاضر انجمن بلاک‌چین در نامه‌ مذکور مبنی بر مجوز استخراج رمز ارز، پیشنهاد کرده است که این بند از قانون به صورت زیر اصلاح شود:

«مکان استقرار واحد استخراج کننده رمزارز دارای کاربری صنعتی بوده یا فعالیت در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی امکان پذیر است». در حقیقت درخواست شده است تا بخش مربوط به «مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی و صرفا در شهرک‌ها نواحی صنعتی» حذف شود.

انجمن بلاکچین دلیل مطرح کردن این درخواست را به صورت زیر شرح داده است:

«بسیاری از واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر بوده و با این دستورالعمل توانایی فعالیت و بهره‌گیری از سرمایه‌های راکد در این صنعت وجود نخواهد داشت. از طرف دیگر در این درخواست ذکر شده است که بسیاری از فعالان این صنعت زیرساخت‌های لازم برای استخراج رمزارز را در اینگونه واحدهای صنعتی ایجاد کرده‌اند و در صورتی که دستورالعمل مجوز استخراج رمز ارز تغییر نکند احتمال از بین رفتن سرمایه‌ها یا فعالیت بدون مجوز وجود دارد.»

بیشتر بخوانید: موسس بلاکچین NEO از انفجاری دیگر برای امور اقتصادی غیر متمرکز خبر می‌دهد

فعالیت استخراج کنندگان رمزارز در واحدهای تولید

انجمن بلاک‌چین خواستار تغییر در امر دیگری نیز در حوزه مجوز استخراج رمز ارز شده که ماده مربوط به فعالیت استخراج کنندگان رمزارز در واحدهای تولید را دربرمی‌گیرد. طبق دستورالعمل مصوب « صدور یا صالح جواز تاسیس برای استخراج رمزارز در محل واحدهای تولید فعال صنعتی و معدنی موجود ممنوع است.»

در این خصوص انجمن در خواست کرده که واژه «صدور» از این دستورالعل حذف شود. آن‌ها عقیده دارند که صدور جواز تاسیس برای استخراج رمزارز در محل واحدهای تولید فعال صنعتی و معدنی وجود دارد و واحدهای تولیدی با ارائه تعهدنامه محضری مبنی‌بر حفظ ظرفیت تولید یا عدم کاهش تولید برپایه تولید گذشته یا عدم کاهش پرسنل امکان فعالیت در این صنعت را در کنار صنعت فعلی دارد.

در بند دیگری از این دستور‌العمل می‌خوانیم که «صدور و اصلاح جواز تاسیس برای استخراج رمزارز در محل واحدهای موجود غیرفعال که حداقل ۳ سال از عدم فعالیت یا تعلیق آنها گذشته باشد در چارچوب این دستورالعمل بلامانع است»، انجمن بلاک چین در این زمینه نیز درخواست کرده که مدت ۳ ساله به حداقل ۶ ماه کاهش یابد.

طبق نظر این انجمن، قسمت زیادی از سرمایه بخش عمومی و خصوصی به احداث واحدهای صنعتی تعلق می‌گیرد که با ایجاد چنین محدودیتی عملا امکان بهره‌برداری این صنعت از واحدهای بلااستفاده و سرمایه‌های راکد مذکور نخواهد بود.

میزان برق مصرفی واحدهای استخراج

انجمن بلاکچین همچنین خواستار بخشی شده که در خصوص جمع میزان برق مصرفی واحدهای استخراج رمزارز صحبت کرده است.

مطابق با دستورالعمل مصوب «صدور جواز تاسیس برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمزارز آنها کمتر از ۲۵۰ کیلووات باشد ممنوع است.» انجمن پیشنهاد داده است که این رقم به ۶۰ کیلووات برسد. طبق نامه ارسالی به وزارت صمت، «تعیین حداقل ۲۵۰ کیلووات سبب اتلاف بسیاری از زیرساخت‌های انتقال نیرو در صنعت کشور می‌شود. به نحوی که عملا بسیاری از منابع و امکانات موجود غیرفعال در شهرک‌های صنعتی همچنان بلااستفاده باقی خواهد ماند و در بدو امر یکی از مواهب این صنعت بدون اثر می‌شود.»

منبع: برات نیوز

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست