ایده های استارتاپ

۸۰ ایده استارتاپ برای کسب درآمد (قسمت پنجم)

در قسمت چهارم مجموعه مقالات «۸۰ استارتاپ برای کسب درآمد» بیشتر روی موضوعات خدمات و در حوزه‌ی مشاوره، مربیگری و مسائل اقتصادی بحث شد. در این قسمت ایده های استارتاپ در حوزه‌ی خدمات بررسی و بدین ترتیب پرونده‌ی ۴۰ مورد مربوط به خدمات از این سری مقالات، بسته می‌شود.

۳۱. اینفلوئنسر بازاریاب اینستاگرام

آیا دوستان شما اغلب نسبت به اینستاگرام و فالوورهای شبکه­‌های اجتماعی شما احساس حسادت دارند؟ آیا تعداد قابل توجهی فالوئر در اینستاگرام دارید؟ در صورت مثبت بودن پاسخ‌­های شما، می­‌توانید تبدیل به یک اینفلوئنسر در زمینه­‌ی مورد علاقه‌ی خود شوید. اگر شرکت­‌های تجاری از حس زیبایی شناختی شما خرسند باشند و احساس کنند که تصویر شما با برند آن‌ها هم­خوانی دارد؛ آنگاه قیمت قابل توجهی برای هر پست، بسته به تعداد فالوئرها، به شما خواهند پرداخت. البته این نوع از ایده های استارتاپ نیاز به کمی هوش تجارت و بازاریابی دارد؛ اما قطعا می­‌توانید از هم اکنون از راه شبکه­‌های اجتماعی پول به دست آورید. پس روی اعصاب فالوئرها بروید و شروع به کسب درآمد کنید!

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونه از اینفلوئنسرها کمک بگیریم؟

۳۲. خدمات صداگذاری

آیا صدای متفاوتی دارید یا بر حنجره‌­ی خود سوار هستید؟ آیا در ابراز احساسات قوی هستید یا می­‌توانید صدای خود را کنترل و در آن نوسان­‌های آنی بدهید؟ اگر به هر یک از این سوالات جواب مثبت داده‌اید، می­‌توانید تنها با صحبت کردن به پول برسید. راستش «تنها» با صحبت کردن به پول نمی‌­رسید، اما حداقل نکته­‌ی لازم را فهمیدید. می­‌توانید با تولید کنندگان انیمیشن، فیلم‌­سازان، تبلیغ کنندگان و حتی محتواهای صوتی-آموزشی همکاری کنید و از هر کدام مبالغ قابل توجهی دریافت کنید.

۳۳. مترجم

همچنان دلیلی برای شادی افراد دو زبانه وجود دارد. اگر به دو یا چند زبان، از جمله انگلیسی، صحبت می‌­کنید و از دور کاری لذت می‌­برید؛ پس بهتر است به کسب و کار خدمات مترجمی فکر کنید. می‌­توانید مترجمان دیگر زبان­‌ها را به خدمت بگیرید تا سطح خدمات خود را، کم کم افزایش دهید. البته این کار نیازمند تعهد، صبر و علاقه­‌ی بیش از حد معمول به زبان است. اگر می­‌خواهید ابتدا میزان علاقه­‌ی خود به راه اندازی کسب و کار مترجمی را تجربه کنید، بهتر است در Flexjobs برای گرفتن چندین پروژه­‌ی مترجمی عضو شوید.

۳۴. بازاریابی محتوا

این نوع استارتاپ به نوعی یکی از داغ‌ترین حرفه­‌های فعلی در بازار امروزی است. از آنجا که کسب و کارهای جدید به طور مداوم نیازمند محتواهایی هستند که با طبیعت مسابقه‌­ای کسب و کارهای کنونی هم‌­خوانی داشته باشد؛ اگر در این زمینه تجربه­‌ای دارید پس هم اکنون از کیفیت مناسب برخوردار هستید، پس چرا روی این موضوع به عنوان یکی از ایده های استارتاپ سرمایه گذاری نمی­‌کنید؟

ایده های استارتاپ - بازاریابی محتوا

۳۵. فریلنسینگ ویراستاری

اگر در نویسندگی مهارت ندارید، اما به خوبی غلط­‌های نگارشی یا نوشتاری را شناسایی می­‌کنید؛ پس می­‌توانید یک ویراستار موفق شوید. تقریبا هر شرکتی که با تولید محتوا سر و پنجه نرم می­‌کند، شخصی را به عنوان ویراستار به خدمت می­‌گیرد تا نوشته­‌ها را قبل از چاپ بررسی کند. در بسیاری از موارد، ویراستاری یک موقعیت شغلی ثابت به حساب نمی­‌آید، پس اگر از استخدام فردی به عنوان ویراستار دور کار برای مشتریان صحبت کنید که بدون نیاز به تعهدات سازمانی می­‌توانند از بار دیگر اعضای تیم خود کم کنند؛ قطعا احتمال عقد قرارداد را بالا می­‌برید. فهرستی از مشتریان خود تهیه کنید، تیم مشاوره­‌ی خود را تشکیل دهید و اینگونه از حاشیه خارج و به متن وارد می­‌شوید. اگر به دنبال تجربه‌­ای پیش از راه اندازی کسب و کار خود هستید، بهتر است که نمونه کارهایی در Fiverr و Upwork برای خود ایجاد کنید.

۳۶. کپی رایت برای وبسایت

تقریبا صاحب هر وبسایت یک کپی رایتر را به خدمت گرفته یا حداقل به آن فکر کرده است. کپی رایترها می‌توانند برای هر نوع کسب و کاری مانند پست­‌های یک وبلاگ، بنر، توضیحات محصول، صفحه­‌ی پرسش‌­های متداول و …، محتوا تولید کنند. اگر چه برای نویسندگی پول خوبی نمی­‌پردازند، اما اگر محتوای شما خوب باشد و به موقع آماده شده باشد؛ می­‌توانید تجربه­‌ی خوبی کسب کنید و در آینده­‌ی نزدیک کسب و کار فریلنسری خود را در زمینه­‌ی نویسندگی شروع کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه با دورکاری در منزل درآمد خوبی داشته باشیم؟

۳۷. نویسنده پشت پرده

نویسندگی پشت پرده حرفه‌­ای است که بسیاری از مردم در مورد آن چیزی نمی‌دانند. تقریبا معدود افرادی هستند که در نویسندگی برای دیگران توانا هستند؛ آن‌ها برای مطلبی که نوشته/خلق کرده‌­اند، پول دریافت می­‌کنند. تنها مشکل آن است که برای کار انجام شده هیچ سند و ارزشی دریافت نمی­‌کنند؛ مشتری تمام امتیازات نوشته را به نام خود ثبت می­‌کند و به همین دلیل شغلی با درآمد بسیار بالا به حساب می‌­آید. بسیاری از مدیران اجرایی از نویسندگان پشت پرده برای نوشتن متن سخنرانی، پست­‌های وبلاگ، مجلات، گزارش‌­ها و … استفاده می‌­کنند. بدین ترتیب مشتریان هیچ موقع در این زمینه تمرین نمی­‌کنند. پس قبل از اینکه به خود بیایید، فهرستی از مشتریانی را می­‌یابید که مبلغ بالایی را می­‌پردازند.

۳۸. آموزش به عنوان یکی از ایده های استارتاپ

تعداد زیادی از دانش آموزان هستند که برای امتحانات سخت مانند امتحانات نهایی از اینترنت کمک می­‌گیرند. می­‌توانید خدمات آموزشی را از طریق اسکایپ فراهم کنید؛ همچنین وبلاگ نویسی در مورد راه­‌های مقابله با استرس در زمان امتحان موضوعی است که می‌توان نکاتی را در مورد آن به دانش آموزان، آموخت. والدین معمولا هزینه­‌های زیادی را برای تحصیلات فرزندان خود می‌پردازند تا بهترین حمایت را دریافت کنند؛ پس با توجه به زمینه‌های آموزشی فراهم در کشور، چرا وقتی به عناوین ایده های استارتاپ نگاه می‌کنید، این ایده را در نظر نمی‌گیرید؟

۳۹. خدمات طراحی منو

افرادی در دنیای بیرون هستند که در طراحی منو برای مراسم­‌ها و رستوران­‌ها کار می­‌کنند. هنگامیکه قرار است مراسمی برگزار شود، تاجران و حتی رستوران‌­ها نسبت به منوی خود نامطمئن هستند؛ پس شخصی را استخدام می­‌کنند که در این زمینه به آن‌ها کمک کند. اگر چه این نوع کسب و کار به لحاظ سرمایه­‌ی اولیه چیز خاصی نیست؛ اما باید برخی از ظرفیت­‌های خود را تمرین دهید یا تجاربی را کسب کنید تا بتوانید مانند یک وبلاگ نویس مواد غذایی، اینفلوئنسر یا حتی سرآشپز به دیگران خدمات بدهید. این بهترین راه است که بدون داشتن دغدغه­‌ی آماده سازی، با غذا سر و کار داشته باشید.

۴۰. برنامه ریز پروژه و مراسم

برخلاف تصور رایج، وقتی در مورد کسب و کار برنامه ریزی پروژه و مراسم حرف زده می­‌شود، نیازی نیست که در یک مکان مشخص قرار بگیرید. بخش زیادی از کار به صورت دور کاری انجام می­‌شود. اگر در مورد بودن در مکانی برای برنامه ریزی نگران هستید، می‌­توانید همیشه در نزدیک مکان انجام مراسم یا پروژه بمانید و ملاقات­‌ها را در کافه یا رستوران انجام دهید. اگر بتوانید که دور کاری انجام دهید، می‌­توانید هر مراسمی را در هر کجای دنیا برنامه ریزی کنید؛ البته که مشتری در صورت مطلوب بودن نمونه کارهایتان با شما همکاری می‌­کند. ممکن است کار شما آنقدر خوب باشد که حتی مشتریان هزینه­‌ی رفت و آمد و محل اقامت شما را تقبل کنند تا به محل پروژه یا مراسم بروید.

در این قسمت، پرونده ایده های استارتاپ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تمامی ۴۰ مورد مربوط به حوزه‌ی خدمات در این قسمت و قسمت‌های پیشین گفته شد. در ادامه  به ایده های استارتاپ در حوزه‌ی تولید پرداخته می‌شود با نیک پرداخت همراه باشید..

کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست