تاثیر ریزش ارز بر بازار خودرو

شوک بازار خودرو از ریزش نرخ ارز

امروز نرخ ارز ریزش پیدا کرد و به کمترین حد خود طی ۲ ماه اخیر رسید. این موضوع موجب شوک بازار خودرو شد.

به گزارش نیک پرداخت، در حالی که بازار خودرو روز ۵ شنبه و جمعه نیمه تعطیل است، ریزش نرخ ارز در ساعات ابتدایی امروز، بازار خودرو را نیز در شوک فرو برد.امروز قیمت دلار کاهش حدود دو هزار تومانی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه، ۱۵ آبان ماه) ثبت کرده که عامل اصلی در ریزش قیمت هاست.

کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار خودرو

ریزش نرخ در بازار خودروهای خارجی چند هفته ای است که شروع شده و با افزایش این ریزش در روزهای کنونی، احتمالی کاهش ۵۰۰ تا ۲ میلیاردی نیز در قیمت خودروهای خارجی وجود دارد. قیمت این خودروها که در ماه‌های اخیر با نرخ های حباب گونه و غیرواقعی بالا رفته بود، این روزها با کاهشی شدن روند نرخ ارز، ریزش های شدیدتری را تجربه می کند.

“کوروش طواحن” یک فعال بازار خودروهای خارجی در این زمینه  گفت: پژو ۲۰۰۸ مونتاژی ایران خودرو که در هفته های گذشته تا ۱.۳ میلیارد تومان هم در فضای مجازی و آگهی های فروشندگان در سایت های خودرویی قیمت خورده بود، اکنون کمتر از یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

وی افزود: فولکس واگن تیگوان مشکی رنگ صفر کیلومتر نیز که تا ۳.۷ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود، اکنون با افت ۵۰۰ میلیون تومانی به کمتر از ۳.۲ میلیارد تومان رسیده است و در مواردی فروشندگانی که نیاز به پول داشتند، حاضر به فروش همین خودرو با قیمت پایین تری نیز بودند.

بیشتر بخوانید: آیا پس از هک شدن کیف پول MyEtherWallet می‌توان به آن اعتماد کرد؟

تاثیر ریزش ارز بر بازار خودرو

در همین راستا، سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: اگر به شهریورماه برگردیم که قیمت ارز حدود ۲۵۵۰۰ تومان بود، پراید در بازار حدود ۹۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ حدود ۱۹۰ میلیون تومان بود. قیمت ارز تاثیر خود را می‌گذارد و تاثیر آن را تا چند ساعت آینده در بازار در خواهیم دید.

در یکی دو ماه اخیر که قیمت دلار از ۲۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید معامله انجام نمی‌شد و قیمت‌ها روی کاغذ تغییر می‌کرد. اما امروز اگر قیمت ارز به زیر ۲۵ هزار تومان برسد در بازار خودرو اتفاقاتی خواهد افتاد.

بازار قفل است

کارشناس دیگری به نام نعمت الله کاشانی نسب نیز ادغان داشت که اکنون معاملات به طور کلی قطع است. یعنی هیچکس خودرو نمی‌خرد، دلال‌ها هم به قیمت قبل خریده‌اند و باید ارزان‌تر بفروشند، به همین دلیل مقاومت می‌کنند و بازار خودرو قفل شده و در شوک فرو رفته است. دلال‌ها می‌خواهند به همان قیمت که خریده‌اند بفروشند، اما وقتی دلار ریزشی است کسی هم به آن قیمت نمی‌خرد. کسی جرات خرید هم ندارد چون فکر می‌کند ممکن است روز بعد ارزان‌تر بخرد و همینطور هم است.

منبع: خبرآنلاین

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید. 

 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست