برنامه ریزی سفر هدفمند

برنامه ریزی سفر هدفمند چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه یک سفر هدفمند داشته باشید؟ با نیک پرداخت همراه باشید در ادامه نکات جالبی در مورد برنامه ریزی سفر هدفمند خواهیم گفت.

سفر هدفمند چیست؟

برخی از مردم عادت کرده‌اند که معمولی سفر کنند یا به عبارتی توریست‌‌های معمولی باشند. توریست‌هایی که همیشه به مکان‌های‌ مشخصی می‌روند و از جاذبه‌های گردشگری مهم و یا چند جاذبه خارج از مسیر دیدن می‌کنند، نهایتا به رستوران محلی تکراری می‌روند و به شکل روتین، سفر خود را به پایان می‌رسانند. تنها هیجان سفر آن‌ها این است که چطور پول خود را خرج کنند که به مقصد‌های بعدی برسد. این افراد بعد از مدت‌ها سفر و غذا خوردن در رستوران‌های تکراری، دیدن دوباره‌ی موزه‌ها و اماکن تاریخی از خود می‌پرسد، هدف ما از سفر کردن چیست؟ آیا یک ما سفر هدفمند را تجربه می‌کنیم؟

برنامه ریزی سفر هدفمند چگونه است

همه انسان‌ها، طالب تنوع و کسب تجربه‌های جدید هستند. هدف و خواسته واقعی هر یک از ما، رفتن به مکان‌های شگفت‌انگیز و انجام فعالیت‌های خارق‌العاده است. سفر به یک جرقه نیاز دارد تا بتواند خواسته‌های ما را تامین کند. به نظر می‌رسد که این جرقه، داشتن اهدافی مطابق با علایق ما یا به عبارتی سفر هدفمند است.

آیا شما هم می‌خواهید با یک توریست معمولی بودن مقابله کنید؟ سعی کنید با اضافه کردن هدف یا موضوع به سفر خود، آن را تغییر دهید. با متمرکز کردن برنامه سفر بر یکی از علایق خود‌، اجازه دهید چاشنی خلاقیت، شما را به سمت سفری هیجان‌انگیز و ماجراجویانه هدایت کند.

بیشتر بخوانید: دیدنی ترین جاذبه های طبیعی کانادا

اگر با هدف و موضوع مشخصی سفر کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

برنامه ریزی سفر هدفمند چیست؟

تصور کنید فقط برای دیدن یک نمایشگاه خاص و یا موزه هنر مدرن به یک شهر سفر کنید. یا تنها مسیرهای پیاده روی که با حرف «میم» شروع می‌شوند را پیدا کنید و در آن‌ها قدم بزنید. یا اصلا با هدف یادگیری حرفه‌ای خاص به مسافرت بروید. یا شاید فقط برای غذا خوردن در رستوران‌های سنتی و معاشرت با آشپزهای حرفه‌ای محلی سفر کنید. این اهداف رنگ تازه‌ای به سفر شما نمی‌دهند؟ می‌بیند چقدر نگرش شما برای سفر عوض می‌شود؟ این نوع سفر کردن برای شما هیجان انگیزتر و جذاب‌تر نیست؟

برای داشتن یک سفر هدفمند هر موضوعی می تواند هدف شما باشد. زمانی که ایده سفر خود را روی یک موضوع متمرکز می‌کنید، باعث می‌شود که نگاه تازه‌ای به سفر داشته باشید. بنابراین از حالا به بعد، به جای سفر معمولی و بدون هدف، سعی کنید هدفمند سفر کنید.

اگر برای اولین بار به شهری سفر می‌کنید، بهتر است ابتدا تمام مکان‌ها و جاذبه های گردشگری معروف را ببینید. اما سعی کنید در کنار دیدن آن‌ها، با تعیین هدف و موضوعی خاص، قدری سفر خود را به سمت مناظر، رویدادها و جاذبه‌های گردشگری غیر معمول سوق دهید.

مراحل لازم برای برنامه ریزی سفر هدفمند

مراحل لازم برای داشتن یک سفر هدفمند

۱. انتخاب هدف

این مرحله از برنامه ریزی سفر هدفمند مهمترین مرحله و پیش نیاز مراحل بعدی است. هر شخصی می‌تواند هدف خاص خود را از سفر داشته باشد. یک نفر ممکن است برای خوردن غذاهای محلی سفر کند و دیگری برای دیدن منظره‌های هنری و مدرن. بنابراین با دقت هدف خود را تعیین کنید و مطمئن شوید که موضوع مورد انتخاب شما، جذاب‌ترین موردی است که دوست دارید تجربه کنید. اگر نمی‌دانید هدف خود را چه بگذارید کافی است در گوگل سرچ کنید که مشهورترین موارد در مقصد موردنظر چیست و نتایج جستجو را بررسی کنید.

۲. تحقیقات آنلاین (از طریق چند کلمه کلیدی)

پس از انتخاب موضوع یا هدف خود، دقیق‌تر درباره آن تحقیق کنید. به وب سایت‌ها و وبلاگ‌های محلی، وبلاگ‌های عمومی سفر، انجمن‌های گردشگری سر بزنید. تمام کلمات کلیدی مربوط به موضوع موردنظر را در گوگل جستجو کنید تا نتایج متفاوتی را بیابید. با این کار می‌توانید قبل از سفر خود، لیستی از مکان‌های بالقوه را برای مراجعه آماده کنید.

۳. برنامه ریزی سفر هدفمند

اولویت‌های سفر خود را مشخص کنید و برای هر کدام زمان‌بندی در نظر بگیرید. سرویس Google Map به شما کمک می‌کند تا از فواصل بین اماکن دیدنی مورد نظر خود مطلع شوید و مسیرهای بهینه را انتخاب کنید. همچنین با مراجعه به وبسایت‌هایی مانند booking.com و tripadvisor می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی مقصدهای خود مطلع شوید در این وبسایت‌ها همچنین می‌توانید رزرو هتل یا هاستل در مقاصد خود انجام دهید. برای رزرو بلیط هواپیما هم می‌توانید از سایت skyscanner استفاده کنید.

۴. تماس با کارشناسان و مردم محلی

برنامه ریزی سفر هدفمند

فضای مجازی، مکانی باور نکردنی برای پیدا کردن افراد محلی است. گروه‌های اینترنتی موجود در فضای مجازی کمک می‌کنند تا بتوانید حتی با زبان دست و پا شکسته با افراد محلی ارتباط برقرار کنید. این افراد، شهر خود را بهتر از هر کسی می‌شناسند و می‌توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید: سفری مقرون به صرفه در پاییز

۵. بررسی منابع مالی و هزینه‌ها

از مهم‌ترین قسمت‌های برنامه ریزی سفر هدفمند محاسبه و بررسی مخارج سفر و بودجه بندی است. تمام برنامه خود را در ذهنتان پیاده کنید تا بدانید چه هزینه‌هایی در انتظار شما هستند. برای آنکه در سفر خارجی مجبور نباشید پول نقد زیادی با خود حمل کنید و ریسک گم کردن تمام منابع مالی خود را نداشته باشید، می‌توانید تمام موجودی نقد خود را در یک مسترکارت با خود به سفر ببرید. با این مسترکارت امکان خرید از اکثر دستگاه‌های کارت‌خوان و همچنین گرفتن پول نقد از ATMها را خواهید داشت.

۶. مطالعه کتاب‌های مربوط به هدف و موضوع سفر خود

درباره هدف خود خوب مطالعه کنید تا با اطلاعات کافی سفر کنید. با این کار در سفر متمرکزتر عمل می‌کنید و از سفر خود نهایت استفاده را می‌برید. علاوه بر این کتاب‌ها می‌توانند شما را به سمت موضوعات جذاب دیگری نیز ترغیب کنند.

هنگامی که برای مدت طولانی کاری را انجام می‌دهید، آن کار جذابیت‌های خود را از دست می‌دهد و دیگر درخشش قبل را ندارد. برای سفر هم به همین شکل است. سفر رفتن به معنای نشستن، آرامش داشتن و تماشای مناظر تکراری نیست. بلکه به معنای بازگرداندن هیجان و جذابیت‌های تجربه شده در اولین سفر است.

بنابراین گرچه دیدن اماکن معروف، جذابیت خود را دارند، اما گاهی لازم است که با اضافه کردن یک چاشنی کوچک و خاص، سفر خود را هیجان‌انگیزتر کنید. سفر هدفمند را حداقل یک بار امتحان کنید تا لذت آن را تجربه کنید. برنامه ریزی سفر هدفمند از کارهای جذابی است که می‌تواند سفر شما را به یاد ماندنی‌تر کند.

خرید بلیطرزرو هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست