اتریوم چیست - ارز دیجیتال - ویژگی اتریوم - اتر

هر آنچه باید راجع به بلاک چین اتریوم بدانیم ( قسمت دوم)

همانطور که می‌دانیم اتریوم یک سیستم غیر متمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک چین است. می‌توان گفت تا حدودی به بیت کوین شباهت دارد، اما هدف‌ها و کاربردهای متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت. بلاک چین اتریوم توسط یک سیستمی به نام Nodes حمایت می‌شود.

به این صورت‌که، کاربران سیستم Nodes را دانلود کرده و از آن استفاده می‌کنند. بلاک چین اتریوم برای اینکه هزینه رقابتی خود را فراهم کند، نیاز به ارز دیجیتال دارد. همچنین در مطلب قبل گفتیم که کارکرد اتریوم چگونه است و در این مطلب هر آنچه که باید راجع به بلاک چین اتریوم را بدانید، بیان می‌کنیم. با نیک پرداخت همراه باشید.

بیشتر بخوانید:  اتریوم چیست؟ همه چیز درباره اتریوم (بخش اول)

از بلاک چین اتریوم در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

اتریوم (ethereum) به توسعه دهندگان این توانایی را داده تا برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد کنند و بتوانند این برنامه‌ها را گسترش دهند. زمانی که خدمات متمرکز از بلاک چین اتریوم استفاده کنند، می‌توانند تبدیل به برنامه غیرمتمرکز شوند. پلتفرم اتریوم می‌تواند برنامه‌هایی را اجرا نمایید، بدون اینکه کسی برای آنها محدودیت ایجاد کند.

برنامه‌های غیرمتمرکز می‌توانند رابطه بین شرکت‌ها و مشتریان خود را تغییر دهند. این روزها خدمات زیادی وجود دارد که هزینه ماموریت‌ها را شارژ می‌کند. شما می‌توانید برای کاربران خدمات سپرده و پلتفرمی را ایجاد کنید، تا بتوانند خرید و فروش کنند.

از طرف دیگر، بلاک چین اتریوم می‌تواند منبع اولیه کالاها را ردیابی کند و آنها را برای مشتریان فراهم کند. باز هم شما می‌توانید قراردادهای هوشمند را اجرا کنید تا معامله مطمئن و ایمنی را برای هر دو طرف فراهم نمایید‌، بدون اینکه شخص واسطه‌ای وجود داشته باشد.

بلاک چین اتریوم

فناوری بلاک چین می‌تواند در خدماتی که بر پایه سایت هستند تغییراتی را ایجاد کند، و همچنین در صنعت‌هایی که قراردادهای طولانی مدت دارند تغییر و تحول ایجاد کند. به عنوان مثال، صنعت بیمه در آمریکا مالک بیش از ۷ میلیارد دلار است و هزینه بیمه زندگی انسان‌ها را تامین می‌کند.

این سیستم می‌تواند از بلاک چین به صورت منصفانه استفاده کند و آنها را توزیع نماید. زمانی که قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند، کارمندان به سادگی می‌توانند درخواست بیمه کنند و به صورت اتوماتیک، هزینه‌ای برای آنان پرداخت شود. باید در نظر بگیرید که درخواست آنها تمام شرایط لازم را دارد.

اساسا، بلاک چین اتریوم می‌تواند اصول اصلی خود را اجرا کند، که شامل اعتماد، شفافیت، امنیت و کارایی در هر خدماتی، تجارت یا صنعت است. سیستم اتریوم می‌تواند یک DOA را اجرا نماید، که تمام معاملات را بدون اینکه رهبری داشته باشد به صورت شفاف و مستقل انجام می‌دهد.

DOA توسط کدهای برنامه نویسی و مجموعه ای از قراردادهای هوشمند نوشته شده است که در بلاک چین اجرا می‌شوند. این برنامه طراحی شده است جهت اینکه، برای کامل و متمرکز کردن کنترل یک سازمان به شخص یا گروهی از افراد نیازی نباشد.

مالک DOAها خریداران توکن هستند. به هرحال، مقدار توکن‌های خریداری شده در میان مالکان و شریکان برابر نیست. در عوض، می‌توان توکن‌ها را سهم‌هایی گفت که برای مردم حق رای گیری ایجاد می‌کنند.

مزایای اتریوم

پلتفرم اتریوم از تمام مزایای فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. این پلتفرم، کاملا در برابر هر نوع دخالت افراد ثالث محافظت می‌شود، به این معنی‌که با گسترش تمام برنامه‌های غیر متمرکز و DOA در شبکه ، به هیچ عنوان توسط شخصی قادر به کنترل نمی‌باشد. هر شبکه بلاک چین از یکسری اصول مورد رضایت تشکیل شده است. از این رو ، تمام Nodeها در سیستم باید با هر تغییری هماهنگ باشند. امکان کلاه برداری، فساد را حذف و باعث بهبود شبکه می‌شود.

به طورکل، پلتفرم غیرمتمرکز است. به این معنی‌که، امکان هیچ شکستی وجود ندارد. بنابراین، تمام برنامه‌ها باید به صورت آنلاین کار کنند و هرگز خاموش نشوند. علاوه بر این، طبیعت غیرمتمرکز و امنیت پنهانی باعث می‌شود، شبکه اتریوم در مقابل حمالات هک و فعالیت‌های کلاهبرداری کاملا در امان باشند.

معایب اتریوم

می‌توان یکی از معایب بلاک چین اتریوم‌ را به قراردادهای هوشمند اشاره کرد. قراردادهایی که سبب بروز اشتباه در شبکه‌ها خواهند شد. قرارداد هوشمند توسط بلاک چین ساخته شده و درست همانطوری که نویسنده نوشته عمل می‌کنند. همانطور که می‌دانید همیشه راهی برای خطای انسان وجود دارد، و هر اشتباهی که در کد به وجود بیاید، ممکن است یک خطای بزرگ و غیرقابل جبران را به وجود آورد.

می‌توان از این روش برای پیشگیری از حملات هکرها استفاده کرد. تنها راهی که سبب  رضایت افراد شده این است، می‌توانید کدهای پنهانی را بازنویسی کنید. هرچند، چنین چیزی کاملا برخلاف ماهیت بلاک چین خواهد بود. زیرا برای خود قانون‌هایی دارد.

حمله به DOA

“DOA” که اسم یک DOAبخصوص، که در۳۰ آوریل سال ۲۰۱۶ راه اندازی شده بود، مورد حمله قرار گرفت و بیش از از ۳/۵ میلیون توکن اتر از آن دزدیده شد. هکرها «وجود باگ» در کدها را آشکار کردند، نهایتا سرمایه ها را از DOA  به یکChil DAO انتقال دادند، که همان ساختار DOA را داشت.

از دست رفتن مقدار قابل توجهی از سرمایه DOA تنها نتیجه این حمله نبود، اساسا به اعتماد کاربر در شبکه اتریوم ضرر رساند، که ارزش اتر از ۲۰ دلار به کم تر از ۱۳ دلار رسید.

چه برنامه هایی در بلاک چین اتریوم توسعه پیدا کرده اند؟

بلاک چین اتریوم توانست دنیایی از برنامه‌های غیرمتمرکز را برای افرادی که هیچ پیش زمینه ای از فناوری ندارند فراهم آورد. با بروز این اتفاق، می‌تواند تبدیل به یک جهش انقلابی برای فناوری بلاک چین شود، که آن را به تطابق پذیری انبوه نزدیک خواهد کرد.

اتریوم در حال حاضر می‌تواند در شبکه، از طریق مرورگر Mist  دسترسی داشته باشد. همچنین تداخل کاربران و یک کیف پول دیجیتال برای ذخیره کردن معاملات اتر را فراهم کند. مهمتر از همه این موارد، کاربران توانایی نوشتن، مدیریت و گسترش قراردادهای هوشمند را دارند. در نهایت می‌توان گفت، شبکه اتریوم  از طریق MetaMask به Google Chrome و Firefox دسترسی دارد.

ارز دیجیتالی - سیستم غیرمتمرکز - درباره اتریوم

پلتفرم اتریوم توانایی تخریب عمیق صدها هزار صنعت را که وابسته به کنترل متمرکز هستند دارد، مثل بیمه، امور مالی، اموال غیرمنقول و غیره. در حال حاضر، از پلتفرم به منظور ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز برای خدمات گسترده و صنایع استفاده می‌شود. در پایین می‌توانید لیستی از قابل توجه‌ترین برنامه‌ها را مشاهده کنید.

Gnosis: یک بازار پیش بینی شده غیرمتمرکز که کاربران را قادر می‌سازد که به هرچیزی از آب و هوا تا نتایج انتخابات رای بدهند.

EtherTweet: این برنامه عملا از توییتر گرفته شده است، برای کاربران پلت فرم ارتباطات سانسور نشده را فراهم می‌کند.

Etheria: خیلی شبیه Mincrafts هست، اما تماما در بلاک چین اتریوم وجود دارد.

Weifund: یک پلت فرم باز برای کمپین‌های سرمایه گذاری که قراردادهای هوشمند را انجام می‌دهد.

Uport: برای کاربران کارت شناسایی شخصی ثبت می‌کند تا آنها بتوانند قادر به جمع آوری بازبینی‌ها شوند. به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون رمز و به صورت دیجیتالی، از طریق برنامه‌های اتریوم امضای معاملات صورت گیرد.

Provenance: هدف پروژه ایجاد یک چارچوب کاری باز و قابل دسترسی به اطلاعات، برای مشتریان است، همچنین این بستر را بری خریداران فراهم می‌کنند تا تصمیماتی آگاهانه بگیرند. اینکار را از طریق تاریخچه محصول انجام می‌دهند.

Augur: پیش بینی از منبع باز و بازار، که جایزه به پیش بینی درست، داده می‌شود.

Alice: پلت فرمی که هدف آن آوردن شفافیت از طریق بلاک چین برای بودجه‌های اجتماعی و خیریه است.

Bitnation: اولین ملت مجازی دنیا، قلمرو قدرت بلاک چین. بسیاری از عملکردها مانند دنیای سنتی است. مانند بیمه، آموزش، کارت شناسایی، دیپلماسی برنامه ها، شامل یکی برای سفیران و پناهندگان و افراد بیشتری خواهد بود.

Ethlance: یک پلت فرم آزاد برای عوض کردن کار اتر نسب به سایر ارزها.

لیست فشرده قابل درک از برنامه‌های غیرمتمرکز، که در زمان نوشتن شامل ۸۶۷ مورد از آنها بود، بر روی سایت dApps  قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: ماینینگ اتریوم چگونه انجام می‌شود؟

چگونه اتر به دست بیاوریم؟

برای دست یابی به اتر دو راه وجود دارد:

  • خرید
  • استخراج اتر

رایج‌ترین و مناسب‌ترین روش، خرید اتر در معاملات است. می‌توان معاملاتی را که به خرید و فروش اتر می‌پردازند را پیدا کرده، سپس حساب ایجاد کنید یا  حساب بانکی خود در را بکار ببرید. انتقال اینترنتی و در بعضی از موارد از کارت بانکی خود برای خرید توکن‌های اتر استفاده کنید.

آنها بعداً نیاز به ذخیره شدن در کیف پول دارند، که می‌توانند توسط خود معاملات فراهم شوند. این امکان از طریق مرورگر Mist اتریوم و یا توسط سایر خدمات به خصوص وجود دارد.

در نهایت، شما می‌توانید اتر را از طرق مبادله P2P(هتا به همتا)دریافت کنید. اتر را از طریق ارزهای بیت کوین و رمزگذاری‌ها(ارزهای دیجیتالی) به کمک روش شخصی و آنلاین پرداخت نمایید.

یکی از شیوه‌های مبادله در بین کاربران بیت کوین، روش مبادله P2P(همتا به همتا) است. این مبادله بین دو فرد و بر مبنای منابع حقیقی نامحدود، از توکن‌های اتر و پلت فرم‌های ethereum انجام می‌گیرد. به طور معمول، اتر از طریق مبادلات به دست می‌آید.

ویژگی اتریوم - مبادله اتریوم

یکی از روش‌هایی که برای به دست آوردن اتر بکار گرفته می‌شود، استخراج است. استخراج کنندگان اتریوم از اثبات انجام کار(PoW) استفاده می‌کنند، به این معنی که استخراج کنندگان، هزینه برق خود را برای حل مسائل پیچیده ریاضی به منظور “جلوگیری از دزدی” به اشتراک گذاشته و یک بلاک از فعالیت‌ها را در شبکه ثبت می‌کند. استخراج کنندگانی که به‌طور موفقیت آمیزی این کارها را مدیریت می‌کنند، با استخراج هر بلاک جوایزی را دریافت خواهند کرد.

محل خرید و فروش اتر

معامله در ارتباط با ویژگی ها کشور
Coinbase از طریق سرمایه گذاران قابل اعتماد و استفاد توسط مشتریان جهانی برگشت امنیت، درآمدهای معقول، مبتدیان صمیمی، ارزهای ذخیره شده از طریق بیمهCoinbase ۳۲ کشور انجام دادند
Gemini گواهی قانونی از تمام معاملات بین کوین و اتر در آمریکا امنیت و رضایت، طراحی کاربران صمیمی، تحلیل گران بزرگ، نقدینگی بالا ۴۲ ایالت آمریکا،کانادا، هنگ کنگ، ژاپن،سنگاپور، کره جنوبی و انگلستان
Cex.io فراهم کردن خدمات گسترده برای کاربران بیت کوین، اتر و سایر رمزنگاری ها، به کاربران اجازه خرید و فروش رمزنگاری ها با پول بدون پشتوانه و یا برعکس را بدهید شهرت خوب، محصولات موبایل خوب،حمایت کارت های اعتباری، صمیمیت مبتدیان، رتبه خوب معاملات، که جهانی حمایت شده اند. جهانی
Bittrex در آمریکا یک معامله قابل قبول با حمایت ارز دیجیتال امنیت و رضایت، طراحی کاربران صمیمی، حمایت از ۱۹۰ رمزنگاری، تجزیه و تحلیل های بزرگ. جهانی
Coinmama پلت فرم یک کارمند ورشکسته جایی که اتر و بیت کوین با استفاده از کارت اعتباری و پول نقد قابل خریداری است : از طریق  Money gram و Western Union شهرت خوب، مبتدیان صمیمی، تداخل زیاد، گزینه های پرداخت زیاد، سریع بودن زمان معاملات. جهانی
Kraken بزرگترین معامله دراروپا از نظر حجم و نقدینگی که در اولین بانک رمزنگاری قرار گرفته شد شهت خوب، رتبه خوب معاملات، درآمد پایین معاملات، متوسط  پول در حساب، حمایت و امنیت زیاد برای کاربران جهانی
GDAX وابستگی به سکه که راهی مطمئن به تاجران برای خرید و فروش دارایی های آنلاین از طریق ۹ روش را پیشنهاد می کند امنیت، درآمد قابل قبول، صمیمیت مبتدیان، ۹ روش خرید و فروش.  

آمریکا،اروپا، انگلستان،کانادا،

استرالیا و سنگاپور

 

ShapeShift رهبری معاملات از رمزنگاری های زیادی حمایت می کند شهرت خوب، صمیمیت مبتدیان، مقدار رمزنگاری سریع برای معاملات موجود، قیمت های خوب. جهانی
Poloniex یکی از رهبری های معاملات رمزنگاری پیشنهاد تنوع ارز، ابزار پیشرفته و تجزیه و تجلیل اطلاعات را می دهد ایجاد یک حساب، ویژگی ثروت، حجم بالای معاملات، صمیمیت کاربران، درآمد پایین معاملات، باز کردن APL. جهانی
Bitstamp اولین تولید معاملات مشتریان وفادار ایجاد می کند شهرت خوب، امنیت بالا، درامد پایین معاملات، که برای معاملات بزرگ خوب است. جهانی

 

آینده اتریوم مثبت یا منفی؟

صرف نظر از این حقیقت که اتریوم، مانند بیت کوین چندین سالی است که وجود دارد، تازه مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفته. بسیاری از متخصصین معتقد هستند که بلاک چین اتریوم یک فناوری تخریب کننده خواهد بود. نه تنها تغییر دهنده مسیر کاری اینترنت است، بلکه خدمات انقلابی و صنعت‌ها که صدها سالی از قدمت‌ها آنها می‌گذرد، را تغییر می‌دهد.

ویتالیک باترین مخترع اتریوم، خیلی متواضع و معتقد به اختراع خود و این برنامه است. در مصاحبه‌ای جدید، او بیان کرده که قصد دارد ethereum را برای هدایت بلاک چینی که مربوط به پلت فرم هست نگه دارد، بر روی موضوعات فناوری متمرکز کند و امنیت در آینده نزدیک را به چند برابر برساند.

Balaji Srinivasan  مدیر شرکت ۲۱، جدیداً اعتقاد عمیق خود درباره وجود اتریوم در حدود ۵ یا ۱۰ سال را بیان کرده است. Peter Smith، بنیان گذار بلاک چین، زیر ساخت برنامه اتریوم را اینگونه توصیف می کند «جذاب» و بیان کرده که پلت فرم تلاش بسیار قوی برپا کردن عنوان بیمه دارد. به عنوان مثال، خط و مش‌هایی که در ارتباط با اموال منقول هستند.

در مجموع، متخصصین رمزنگاری در مورد آینده اتریوم نظراتی مثبت دارند. با وجود تعداد زیادی از متخصصین امور مالی مدرسه‌های قدیم و همچنین، موفقیت‌های خارق العاده و ثبات نسبی بیت کوین و  اتریوم، همچنین غیرقابل انکار بودن اهمیت فناوری در این پروژه ها، باز هم کسانی هستند که سقوط اتریوم را پیش بینی می‌کنند.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست