بیمه سلامتی آلمان

بیمه سلامت مسافرتی آلمان (قسمت دوم)

در قسمت اول بیمه سلامت مسافرتی آلمان این مقاله به اهمیت داشتن برای گردشگران و مسافران این کشور پرداختیم. همچنین انواعی از بیمه‌های مسافرتی آلمان را بررسی کردیم. در ادامه مطلب به بیان انواع مختلف بیمه سلامتی آلمان و تفاوت آن‌ها می‌پردازیم.

 

بیمه سلامتی برای شرکت‌کنندگان در کلاس‌ های زبان مقدماتی

پرداخت هزینه‌های درمانی توسط بیمه سلامتی آلمان

اگر به دنبال تحصیل یا کار کردن در آلمان هستید ممکن است مدتی را در کلاس‌های مقدماتی زبان بگذرانید. با این وجود در طی این دوره نیز باید بیمه سلامت آلمان داشته باشید.

در این صورت نمی‌توانید از بیمه‌های سلامتی قانونی یا عمومی استفاده کنید. بلکه در این شرایط موظف به تهیه بیمه سلامتی خصوصی هستید. اطلاعات مربوط به این نوع بیمه را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

خدمات این بیمه هزینه‌های درمانی شما را در طول زمانی که واحدهای مقدماتی زبان آلمانی را می‌گذرانید تأمین می‌کنند. بنابراین در طی این دوره لازم نیست نگران مخارج درمانی خود باشید. این نوع بیمه‌های سلامتی بسیار ارزان بوده و تنها با پرداخت ۳۳ یورو در ماه مهیا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در آلمان و دریافت تخصص چگونه ممکن است؟

بیمه سلامتی برای فریلنسرها و کارمندان

کشور آلمان تنها برای تحصیل و گردش نیست، بلکه محلی ایده‌آل برای فعالیت‌های شغلی است. در واقع آلمان سرزمین فرصت‌های شغلی مناسب است. اگر در این کشور کار پیدا کرده‌اید و قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید بیمه کاری برای خود دست و پا کنید. اما اگر هنوز فرصت شغلی ایده‌آل خود را نیافته‌اید باید کارت آبی تهیه کنید. این کارت مشابه گرین کارت آمریکا بوده و به شما امکان می‌دهد تا پیش از پیدا کردن شغل در این کشور اقامت داشته باشید.

با ثبت قرار داد با کمپانی‌های بیمه و دریافت بیمه کاری، بیمه سلامتی کاری به مدت ۵ سال هزینه‌های درمانی شما را متحمل می‌شود. بیمه‌ سلامت کاری هزینه‌های درمانی شما را حتی در سفرهایی که می‌روید پرداخت می‌کند. اگر به دنبال یک بیمه سلامت کاری با قیمت مناسب می‌گردید اینجا کلیک کنید.

موارد تحت پوشش بیمه سلامت

پرداخت هزینه‌های اورژانس توسط بیمه سلامتی آلمان

نوع پوشش بیمه با توجه به وضعیت سلامت و نیازهای شما متفاوت است. بیمه سلامت آلمان اکثراً موارد زیر را پوشش می‌دهد.

  • خدمات اورژانسی و هزینه‌های بیمارستان
  • هزینه‌های درمانی مانند دندان‌پزشکی
  • تهیه ویلچر در شرایط مورد نیاز
  • هزینه انتقال به نزدیک‌ترین بیمارستان
  • هزینه‌های کفن و دفن
  • هزینه کالاهای دزدیده شده یا گم شده
  • هزینه‌های جانبی بعد از وقوع حوادث ناگوار (سقف هزینه‌ای که در این مورد توسط بیمه پرداخت می‌شود به نوع قرارداد بیمه و کمپانی ارائه دهنده بستگی دارد.)

برای اطلاع از انواع بیمه سلامت آلمان می‌توانید به لینک مقابل مراجعه کنید. (انواع بیمه سلامتی در آلمان)

سیستم سلامت کشور آلمان

قراردادهای مناسب بیمه سلامتی آلمان

سیستم سلامت کشور آلمان در میان کشورهای اروپایی پیشرو است. این ارگان همه افرادی که در این کشور اقامت دارند، از کسانی که در آلمان کار می‌کنند تا آن‌هایی که برای گردش به آن سفر می‌کنند موظف می‌کند تا بیمه سلامت داشته باشند. بیمه سلامت آلمان از یک سیستم دوگانه پیروی می‌کند.

بیمه سلامتی قانونی که با نام کمک هزینه بیماری نیز شناخته می‌شود.

بیمه سلامت خصوصی

تمام شهروندان و مقیمان کشور آلمان حق و الزام داشتن بیمه قانونی را دارند. در کنار این بیمه اجباری افرادی که تمایل دارند می‌توانند بیمه خصوصی نیز داشته باشند. افرادی که درآمدشان در بازه ۸۵۰ تا ۴۴۶۲/۵۰ یورو باشد باید بیمه عمومی داشته باشند. حق بیمه‌ای که افراد می‌پردازند وابسته به میزان حقوقشان است. بر اساس قانون سال ۲۰۱۸ افراد باید ۱۴/۶ درصد از درآمدشان را بابت حق بیمه بپردازند. نصف دیگر حق بیمه نیز باید توسط کارفرما پرداخته شود. افرادی که درآمد ماهیانه ندارند نباید مبلغی بابت حق بیمه بپردازند.

افرادی با حقوق ماهیانه بیشتر از ۴۴۶۲/۵۰ یورو نیز می‌توانند بیمه خصوصی دریافت کنند. هزینه حق بیمه‌های خصوصی در سال ۲۰۱۸ برابر با ۴/۹۵۰ یورو بوده است.

بیشتر بخوانید: انواع بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان خارجی

مزایا و فواید بیمه سلامت عمومی و خصوصی

با داشتن بیمه سلامت آلمان می‌توانید از خدمات تمامی درمانگاه‌های عمومی برای درمان و چکاپ استفاده کنید. افرادی که بیمه‌ خصوصی دارند از خدماتی که در قراردادشان ذکر شده نیز بهره‌مند می‌شوند. بیمه سلامت عمومی شامل ویزیت پزشکان خصوصی، ایمپلنت دندان، هزینه خرید عینک و لنز طبی و همچنین اتاق خصوصی در بیمارستان نمی‌شود. برای بهره‌مندی از این خدمات، می‌توانید از بیمه‌های خصوصی که در قراردادشان پوشش چنین هزینه‌هایی ذکر شده استفاده کنید.

بعد از مراحل درمان، انستیتوهای پزشکی موظفند تا صورت حساب شما را بطور مستقیم برای بیمه طرف قرارداد بفرستند. اما اگر با بیمه‌های خصوصی قرارداد دارید باید صورت‌حسابتان را به بیمه عرضه کنید.

اخذ بیمه سلامتی برای مسافران خارجی

بیمه سلامتی آلمان برای مسافران خارجی

مهاجران خارجی که در آلمان مقیم هستند حق استفاده از بیمه سلامت عمومی را دارند. برای دریافت بیمه سلامت آلمان باید مراحلی را پشت سر بگذارید. ابتدا باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کنید. پس از دریافت شماره شخصی و بستن قرارداد بیمه بین‌المللی می‌توانید مانند هر شهروند آلمانی از خدمات درمانگاه‌های عمومی بهره‌مند شوید. در مرحله‌ی پایانی باید برای کمک هزینه بیمه ثبت نام کنید و کارت بیمه خود را دریافت کنید. در هنگامی که به درمانگاه یا مطب پزشک مراجعه می‌کنید باید این کارت را به همراه داشته باشید.

در صورتی که برای ثبت نام در دانشگاه یا پرداخت اپلیکیشن فی نیاز به پرداخت ارزی دارید، نیک پرداخت با خدمات پرداخت دانشجویی در خدمت شما است.

خرید بلیطمهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست