بیمه مسافرتی آلمان

بیمه سلامت مسافرتی آلمان (قسمت اول)

اگر به دنبال سفر به کشور آلمان هستید آشنایی با وضعیت بیمه مسافرتی آلمان از ملزومات است. سازمان سلامتی آلمان داشتن بیمه سلامتی را برای تمام افرادی که در این کشور هستند الزامی کرده است. این به آن معناست که حتی توریست‌ها و مسافرانی که تنها قصد دارند برای مدتی در این کشور توقف کنند، ملزم به تهیه بیمه مسافرتی آلمان هستند. در حقیقت سفارت آلمان به افرادی که بیمه سلامتی ندارند ویزای اقامت نمی‌دهد.

بیمه سلامتی انواع گوناگونی دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. برخی از این بیمه‌های سلامتی را پیش از ورود به کشور می‌توانید تهیه کنید. اما برای دریافت برخی دیگر از انواع بیمه سلامتی باید از داخل کشور اقدام کنید.

بیمه مسافرتی برای توریست‌ها و مسافران کشور آلمان

بیمه مسافرتی آلمان برای توریست‌های خارجی

اولین قدم برای برنامه ریزی سفر به یک کشور خارجی تهیه فهرست الزاماتی است که برای اخذ ویزا نیاز دارید. خواه دلیل سفرتان تفریح و گردش باشد و خواه یک سفر کاری در پیش داشته باشید، اهمیت این مرحله قابل اغماض نیست. پیش از برنامه ریزی سفرتان به آلمان یا دیگر کشورهای اروپایی ابتدا بررسی کنید که به ویزای شنگن نیاز دارید یا نه. اگر جواب مثبت است باید با دقت تمام مراحل گرفتن ویزای شنگن را پشت سر بگذارید و تمام مدارک مورد نیاز را فراهم آورید.

با در دست داشتن ویزای شنگن مجوزی برای اقامت کوتاه مدت در کشورهای اروپا دارید. مدت زمان این ویزا ۹۰ روز بوده و اجازه بازدید از ۲۶ کشور اروپایی را برایتان فراهم می‌کند. این مدت برای کسانی که قصد گردش در کشورهای اروپایی دارند یا سفر کاری در پیش دارند زمان مناسبی است. اگر برای اخذ ویزای شنگن از کشور آلمان اقدام کرده‌اید یکی از الزامات داشتن بیمه مسافرتی آلمان است. اگر به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود سر بزنید برایتان توضیح خواهند داد که داشتن بیمه سلامتی برای اخذ ویزا از این کشور الزامی است. بیمه مسافرتی آلمان حداقل هزینه درمان ۳۰۰۰۰ یورو را برای مراقبت‌های پزشکی فراهم می‌کند. همچنین این بیمه مسافرتی هزینه تمام حوادث و مشکلات اورژانسی را که ممکن است در سفر برایتان پیش آید پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم چیست؟

اگر قصد دریافت بیمه مسافرتی برای تکمیل مدارک ویزای شنگن خود هستید، بیمه MAWISTA پیشنهاد ماست. این بیمه مخصوص مسافرت‌های کاری و گردشگری ارائه می‌شود. در صورتی که موفق به دریافت ویزا شنگن نشدید، مبلغ این بیمه بصورت کامل به شما بازگردانده خواهد شد.

بیمه مسافرتی برای ویزای دانشجویی

بیمه مسافرتی آلمان برای دانشجویان خارجی

اگر موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان برای ادامه تحصیل خود در این کشور شده‌اید، موظف به دریافت بیمه دانشجویی هستید.

دریافت بیمه سلامتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی از آخرین مراحل اپلای در دانشگاه‌های این کشور است. با در دست داشتن بیمه سلامتی دانشجویی می‌توانید تحصیل خود را در دانشگاه مورد نظرتان آغاز کنید. در طول مدت زمان اقامتتان در کشور آلمان این بیمه تمام هزینه‌های درمانی شما را متقبل خواهد شد. بنابراین نگرانی از بابت پرداخت هزینه‌های درمانی در هنگام بیماری نخواهید داشت.

انواع بیمه سلامتی دانشجویی

انواع بیمه مسافرتی آلمان برای دانشجویان

در کشور آلمان دو نوع بیمه سلامتی متفاوت برای دانشجویان خارجی ارائه می‌شود.

  • بیمه سلامتی عمومی اجباری
  • بیمه سلامتی خصوصی

بیشتر دانشجویان بین‌المللی در کشور آلمان باید بیمه سلامتی عمومی داشته باشند. تنها افراد زیر از داشتن این بیمه معاف هستند.

  • متخصصان مهمان
  • دانشجویان فوق دکترا
  • دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دارند
  • دانش‌آموزان کالج
  • شرکت کنندگان در کلاس‌های زبان
  • دانشجویانی که بیشتر از ۳۰ سال دارند
  • افرادی که مدت بیشتر از ۱۴ ترم در این کشور تحصیل کرده‌اند

اگر شما جزو یکی از گروه‌های بالا هستید باید برای خود بیمه سلامتی خصوصی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت ویزا برای ادامه تحصیل در آلمان

با توجه به تعداد بالای دانشجویان خارجی در این کشور کمپانی‌های گوناگونی بیمه سلامتی دانشجویی ارائه می‌دهند. ممکن است بتوانید از بیمه‌های سلامتی که در کشور محل اقامتتان ارائه می‌شود نیز استفاده کنید. اگر اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشید داشتن کارت بیمه سلامتی اروپایی کافی است. زیرا این بیمه‌ها شامل هزینه‌های درمان شما در کشور آلمان خواهند شد.

اگر مجبور به دریافت بیمه سلامتی دانشجویی از کمپانی‌های ارائه دهنده بودید حواستان را به خوبی جمع کنید. متن قرارداد را با دقت مطالعه کنید. پیش از نهایی کردن تصمیمتان مطمئن شوید که بیمه‌ای که با آن قرارداد می‌بندید هزینه بالا در مقابل خدمات ضعیف از شما نگیرد.

کمپانی‌های آلمانی بسیاری بیمه‌های سلامتی دانشجویی مناسب ارائه می‌دهند. شرکت‌های قدیمی و خوش‌نامی مانند MAWISTA همواره دانشجویان بسیاری را به این منظور جذب خود کرده‌اند. پکیج‌های بیمه‌ای که توسط این شرکت ارائه می‌شوند، قیمت مناسبی داشته و خدمات ویژه‌ای در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

تا اینجای کار نکاتی در مورد انواع مختلف بیمه مسافرتی آلمان و همچنین ضرورت داشتن آن شرح دادیم. در قسمت بعدی این مقاله نیز به بررسی انواع دیگر بیمه‌های سلامتی آلمان می‌پردازیم. پس اگر قصد مسافرت یا مهاجرت به این کشور را دارید قسمت دوم این مطلب را از دست ندهید.

در پایان فراموش نکنید نیک پرداخت با تجریه و دانش در زمینه راهکارهای پرداخت بین‌المللی می‌تواند در تمامی مراحل دریافت ویزای تحصیلی آلمان از پرداخت هزینه آزمون تافل و آیلتس گرفته تا هزینه تعیین وقت سفارت و پرداخت هزینه بلیط هواپیما و رزرو هتل شما را همراهی کند.

خرید بلیطمهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست