مهاجرت تحصیلی : مزایای تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا چه مزایایی دارد؟

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر به تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت از راه تحصیلی فکر می‌کنید. رویای تحصیل در کشوری پیشرفته و آینده شغلی روشن چیزی است که باعث می‌شود به مهاجرت از طریق تحصیلی بیش از پیش فکر کنید. استرالیا یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر در زمینه جذب دانشجو، است. اقتصاد موفق، فرهنگی مهاجرپذیر، هزینه‌های نسبتا مناسب زندگی در این کشور، آینده شغلی روشن و سطح علمی بالای دانشگاه‌ها در ااسترا توسعه یافته از جمله مواردی است که افراد را برای مهاجرت به این کشور تشویق می‌کند. مزایای تحصیل در استرالیا به همین جا ختم نمی‌شود، در این مطلب از وبلاگ نیک پرداخت به بررسی دقیق مزایای تحصیل در استرالیا خواهیم پرداخت و اصلا به شما خواهیم گفت چرا تحصیل در استرالیا را انتخاب کنید.

چرا تحصیل در استرالیا؟

استرالیا همه آن چیزی که شما نیاز دارید را یکجا دارد. دانشگاه‌هایی بسیار معتبر در سطح رده اول جهان، زندگی مرفه و کم هزینه و امنیت اقتصادی در کنار آب و هوایی مناسب چیزی است که در استرالیا منتظر شما خواهد بود. با وجود این همه مزایا، جای تعجب نیست که دانشجوهایی از سراسر دنیا، هرساله استرالیا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

مزایای تحصیل در استرالیا

مزایای تحصیل در استرالیا قطعا بیش از این مواردی است که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. بی شک تحصیل در استرالیا و زندگی در یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا فرصتی است که شاید برای هرکسی در زندگی اتفاق نیافتد.

بیشتر بخوانید: اخذ اقامت تحصیلی آلمان برای دانشجویان خارجی

۱. هرگز تنها نیستید!

 هرگز تنها نیستید!

اگر تصور می‌کنید در استرالیا به عنوان یک مهاجر احساس غربت و تنهایی خواهید کرد سخت در اشتباه هستید. استرالیا بعد از آمریکا و انگلیس در رتبه سوم بین کشورهایی است که بیشترین تعداد دانشجو را از سراسر دنیا جذب می‌کنند. تعداد دانشجوهای مهاجری که طی سال‌های اخیر به استرالیا وارد شده‌اند به طور متوسط چیزی بیش از ۲۰۰ هزار نفر است. با وجود برنامه‌های آموزشی و سیاست درهای باز برای جذب دانشجو از سراسر دنیا در دانشگاه‌های مختلف استرالیا در پیش گرفته شده است، این کشور تبدیل به یکی از قطب‌های جذب دانشجو در سراسر دنیا شده است.

دانشگاه‌ها برای دانشجوهای غیر بومی و مهاجر برنامه‌های آموزشی و مفید بسیار زیادی دارند تا باعث افزایش صمیمت و دوستی در میان فرهنگ‌های مختلف شوند. پس اگر به فکر مهاجرت تحصیلی و برخورداری از مزایای تحصیل در استرالیا هستید می‌توانید مطمئن شوید که در این کشور احساس غربت و تنهایی نخواهید داشت و دوستان زیادی پیدا خواهید کرد.

پرداخت هزینه آزمون تافل

۲. تحصیلات عالیه در سطح جهانی

استرالیا کشوری با ۲۳ میلیون نفر جمعیت است که با دارا بودن تاریخی کهن، مراکز آموزشی عالی و دانشمندان زیادی که به دنیا معرفی کرده است، مهد علم و دانش به شمار می‌رود و تحصیلات در دانشگاه‌های معتبر استرالیا برای شما رزومه‌ای فوق العاده خواهد بود که اگر در هرجای دنیا برای ادامه تحصیل یا کار اقدام کنید و رزومه خود را ارئه دهید، از شما به گرمی استقبال خواهد شد. برترین برنامه‌های آموزش در این کشور در زمینه‌هایی مانند شیمی، زمین شناسی، زیست شناسی، حیوان شناسی و حیات وحش، ریاضیات و مهندسی است که شما بنا بر علاقه‌ای که دارید و تخصص خود می‌توانید برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های معتبر استرالیا در هر کدام از این شاخه‌ها اقدام کنید و ستاره‌ای درخشان را در رزومه تحصیلی و کاری خود ثبت کنید.

۳. هرچیزی که می‌خواهید بخوانید!

با وجود بیش از ۴۰ دانشگاه معتبر در سراسر استرالیا و صدها فرصت تحصیلی در میان هزاران رشته دانشگاهی تقریبا شما به هرچیزی که علاقه داشته باشید می‌توانید تحصیلات خود را در آن رشته در این کشور ادامه دهید. اکثر دانشجوهایی که تحصیل در استرالیا را انتخاب می‌کنند و به این کشور مهاجرت می‌کنند، به هدف تحصیل در دانشگاه‌های عالی و رده بالا این کشور است و اغلب برای دریافت پذیرش از این دانشگاه‌ها اقدام می‌کنند. معتبرین‌ترین و عالی‌ترین دانشگاه استرالیا «دانشگاه ملی استرالیا» است. این دانشگاه با ارائه بیش از ۷۵۰ دوره کلاس آموزش  و آماده‌سازی به دانشجویان مهاجر این اجازه را می‌دهد تا پیش از ورود به دانشگاه اصلی مورد نظرشان دوره‌های مرتبط با رشته خود را به صورت کلاس‌های یک ساله و دو ساله سپری کنند و بعد از گذشت این دوره برای ورود به دانشگاه اصلی خود آماده خواهند بود.

۴. بورسیه‌های تحصیلی

بورسیه‌های تحصیلی

یکی از بهترین مزایای تحصیل در استرالیا ، وجود بورسیه‌های تحصیلی مختلفی است که به دانشجویان تعلق می‌گیرد. هرساله دولت استرالیا بودجه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیون دلار را به صورت اختصاصی برای بورسیه دانشجویان مهاجری که برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا وارد این کشور می‌شوند در نظر می‌گیرد. این بورسیه‌ها به دانشجوهایی با استعدادهای درخشان و نابغه، سابقه تحصیلی درخشان و دانشجویانی که از نظر اقتصادی توانایی مالی برای ادامه تحصیل ندارند، تعلق می‌گیرد. هر دانشجو پس از اخذ پذیرش از دانشگاه و بررسی شدن شرایطش برای دریافت بورسیه تحصیلی باید مدارک مالی و تحصیلی خود را به دانشگاه مربوطه برای برخوردای از بورسیه تحصیلی ارائه دهد.

۵. امکان کار با ویزای دانشجویی

اگر هنوز هم به دنبال تامین منبع اقتصادی، تامین مخارج زندگی و کاهش هزینه‌های خود برای زندگی در استرالیا هستید بهتر است بدانید که شما با ویزای تحصیلی خود می‌توانید در این کشور به صورت نیمه وقت یا پاره وقت مشغول به کار شوید. دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در استرالیا وارد این کشور می‌شوند می‌توانند هر دو هفته یکبار در مجموع ۴۰ ساعت کار کنند. آن‌ها می‌توانند در مشاغل پایه مانند فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها یا حتی در قسمت‌های مختلف دانشگاه مانند کتابخانه مشغول به کار شوند و تا حد زیادی هزینه‌های زندگی خود در استرالیا را کاهش دهند. حداقل دستمزد نیز حدود ۱۷ دلار برای هر ساعت است. این مبلغ کمک بسیار زیادی به پرداخت‌ هزینه‌هایی مانند اجاره خانه و خرج‌های جانبی می‌کند.

همه چیز درباره سفر به ارمنستان

۶. نگران زبان نباشید!

نگران زبان نباشید!

شاید بزرگترین مشکل و نگرانی دانشجویان بین المللی و مهاجران در کشوری مانند استرالیا مشکل زبان باشد، اما بهتر است بدانید که از لحاظ زبان و صحبت کردن مشکلی نخواهید داشت، زبان ملی در استرالیا انگلیسی است و همه نوشته‌ها در سراسر کشور به انگلیسی هستند و شما با داشتن مدرک تافل یا آیلتس (بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید) به راحتی می‌توانید با مردم بومی ارتباط برقرار کنید و از پس مشکلات خود بربیاید. همیشه قرار گرفتن در محیط و شرایط باعث می‌شود که زبان انگلیسی شما قوی شود. فقط ممکن است گاهی برخی از حرفای مردم بومی را متوجه نشوید که آن هم به مرور زمان و خو گرفتن بیشتر با آن‌ها رفته رفته حل خواهد شد.

۷. طبیعت زیبا، آب و هوای دلپذیر

با صحبت کردن از مزایای تحصیل در استرالیا نباید طبیعت زیبای آن را فراموش کنیم. استرالیا کشور کانگروهای زیبا است که شاید کم نظیرترین صحنه‌های طبیعت را با زندگی کردن در این کشور شاهد خواهید بود. آب و هوای شهرهایی که بیشترین تعداد دانشجو را در خود جای داده‌اند مانند ملبورن، سیدنی در گرمترین روز سال به ۵۰ درجه فارنهایت رسیده است  و از آنجایی که این کشور در نیمکره جنوبی قرار دارد، فصل‌ها در چرخه‌ای متفاوت از آمریکا در گردش هستند. بنابراین اگر شما دانشجویی آمریکایی باشید و برای تحصیل به استرالیا آمده‌اید می‌توانید با سفر کردن به آمریکا و بازگشت به استرالیا دو فصل را درطول سفر خود تجربه کنید. آب و هوای مناسب و مطبوع این کشور از بهترین مزایای تحصیل در استرالیا و حتی زندگی در این کشور است.

۸. تفریح و گردش

تفریح و گردش

صنعت گردشگری در استرالیا صنعتی فعال و پویا است و سالانه تعداد زیادی توریست از سراسر دنیا وارد این کشور فوق العاده می‌شوند. از دیگر مزایای تحصیل در استرالیا این است که شما باید این کشور و شهری که در آن زندگی می‌کنید را به عنوان محل زندگی خود بپذیرید و از آن نهایت لذت و استفاده را ببرید. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید می‌توانید کمی از زندگی شهری دور شوید و به سمت کوه‌های زیبای تاریخی بروید که قدمتی بیش از ۲ میلیون سال دارند و زیبایی طبیعی این منطقه را از نزدیک مشاهده کنید. اگر عاشق ساحل و نور آفتاب هستید به گلد کوئست بروید و تجربه بهترین غواصی و موج سواری خود را داشته باشید. می‌توانید از موزه و سالن اپرای مشهور سیدنی دیدن کنید که به صورت هفتگی بیش از ۴۰ اجرا در آن به روی صحنه می‌رود. بهتر است نهایت استفاده خود را از مزایای تحصیل در استرالیا ببرید و به گردش و تفریح در این کشور هم بپردازید.

۹. تفریح در کنار کار!

استرالیایی‌ها به داشتن سبک زندگی سالم و خوبی که دارند بسیار معروف هستند و دانشجویان خارجی که برای تحصیل در استرالیا به این کشور مهاجرت می‌کنند از این مزایا بهرمند می‌شوند. وقتی صحبت از سبک زندگی متعادل در استرالیا می‌شود منظور آن است که دانشجویان باید برای تحصیل خود بسیار تلاش کنند و در کنار آن از اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنند. بسیاری از دانشگاه‌های اصلی در استرالیا در خلیج شرقی واقع شده‌اند و دسترسی آسانی به پارک‌ها و سواحل زیبای استرالیا دارند، همین فرصتی است برای دانشجویان تا در وقت اضافی خود کمی از فضای دانشگاه و درس فاصله گرفته و اوقات خوشی را در کنار ساحل و پارک‌ها با دوستان خود بگذرانند.

۱۰. ماجراجویی‌های بی پایان

از آن جایی که استرالیا یکی از بهترین مقاصد گردگشری در دنیا است و فرصت‌های بی پایانی برای گردش و خوشگذرانی برای توریست‌ها و  ساکنین این منطقه وجود دارد، بنابراین برای دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در استرالیا به تحصلات عالیه بپردازند نیز فرصت بسیار مناسبی است تا تفریحاتی مانند بانجی جامپینگ، آفرود و تفریحات هیجان انگیز را تجربه کنند. علاوه بر استرالیا دانشجویان می‌توانند با پروازهای کم هزینه و کوتاه مدت به نیوزلاندنو سفر کنند و از جزیره‌های زیبای اطراف استرالیا بازدید کنند. وجود این مقاصد گردشگری در اطراف استرالیا فرصت مناسبی است که دانشجویان تعطیلات بین ترم خود را در این مکان‌ها بگذرانند و خود را برای شروع ترم جدید آماده کنند.

بهترین شهرها برای تحصیل در استرالیا

بهترین شهرها برای تحصیل در استرالیا

بجز دنور و سیدنی شهرهای دیگری نیز در استرالیا وجود دراد که شما می‌توانید برای دریافت پذیرش و تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌های این شهرها اقدام کنید. در این قسمت از این مطلب نیز به معرفی بهترین شهرهایی که می‌توانید برای تحصیل در استرالیا انتخاب کنید می‌پردازیم.

سیدنی

اگر عاشق شهری ساحلی و در عین حال تجاری با فرصت‌های شغلی و تحصیلی بی‌نظیر هستید می‌توانید برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های سیدنی اقدام کنید. سیدنی شهری ساحلی با جاذبه‌های توریستی فوق العاده است، از سواحل زیبا گرفته تا اپرای سیدنی همه و همه از مزایای تحصیل در استرالیا و شهر سیدنی است.

کارینز (Cairns)

کارینز (Cairns)

اگر عاشق کروکدیل و عروس‌های دریایی هستید و به تحصیل در رشته جانورشناسی علاقه دارید، شهر کارینز بهترین مقصد تحصیلی برای شما خواهد بود. از مزایای تحصیل در استرالیا و شهر کارینز بهره‌مندی از تحصیل در دانشگاه‌های فوق العاده در رشته جانورشناسی و طبیعت شناسی است. اگر دانشجوی یکی از این دو رشته‌ها در کارینز هستید این شهر با جنگل‌های بارانی، سواحل زیبا و خلیج بکر در کنار حیات وحشی متنوع برای شما بسیار مناسب است.

ملبورن

اگر تصور شما از شهری که دوست دارید در آن تحصیل کنید، شهری گرم با سواحل آفتابی و زیبا است بهتر است برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ملبورن اقدام کنید. ملبورن دارای دانشگاه‌هایی است که در در سطح جهانی در ردیف بهترن‌ها قرار گرفته‌اند و شهری است پر از شور زندگی و شما به عنوان دانشجویی بین المللی در این شهر هرگز احساس تنهایی نخواهید کرد. تنوع فرهنگی در این شهر بسیار زیاد است و مردم خونگرم ساکن ملبورن به خوبی از شما استقبال خواهند کرد.

کلام آخر

اگر رویای تحصیل در خارج از کشور را دارید، استرالیا یکی از بهترین مقاصدی است که می‌توانید برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید. تیم نیک پرداخت  شما را برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر راهنمایی کرده و در صورتی که نیاز به پرداخت ارزی یا استفاده از مستر کارت یا سایر کارت‌های اعتباری برای پرداخت هزینه‌ها داشته باشید به شما کمک خواهد کرد. تجربه زندگی و برخورداری از مزایای تحصیل در استرالیا چیزی است که باعث می‌شود بعد از پایان یافتن دوران تحصیل، بازهم برای اخذ اقامت دائم از این کشور اقدام کنید. در صورتی که برای پرداخت هزینه آزمون‌های بین المللی نیازی به کمک داشته باشید، با ما تماس بگیرید.پرداخت هزینه آیلتس

دانشگاهسفارتمهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست