تریلیونر شدن جف بزوس به لطف ویروس کرونا

با همه‌گیری ویروس کرونا، فروشگاه اینترنتی آمازون یک رکورد تاریخی دیگر را در فروش خود تجربه کرد و به نظر می‌رسد به‌زودی جف بزوس موسس آمازون، اولین تریلیونر تاریخ شود. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

در شرایط قرنطینه و خانه‌نشین شدن صدها میلیون‌ نفر، فروشگاه اینترنتی آمازون با امکان ارسال انواع کالا به سراسر جهان، فروش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. در این دوران، مردم بیشتر از قبل به خرید اینترنتی روی آوردند و حالا کالاهای ضروری خود را هم از آمازون تهیه می‌کنند تا خطر شیوع بیماری تهدیدشان نکند.

به لطف کرونا، جف بزوس ثروتمندتر از قبل خواهد شد

جف بزوس با رشد و توسعه فروشگاه اینترنتی آمازون در سراسر دنیا، توانست در سال ۲۰۱۷ جایگاه بیل گیتس را اشغال کند و به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. فروش آمازون در ۴ ماه اول سال ۲۰۲۰، تا ۷۵ میلیارد دلار افزایش داشت و پیش‌بینی می‌شود که این سیر صعودی، همچنان ادامه پیدا کند. هنوز هم افراد بسیاری ترجیح می‌دهند که در خانه بمانند و خریدهای‌شان را به‌صورت اینترنتی انجام دهند.

تریلیونر جف بزوس

به نقل از برات نیوز، ثروت خالص جف بزوس در حال حاضر، معادل ۱۴۶ میلیارد دلار ارزش دارد و با توجه به رشد فروش آمازون در شرایط قرنطینه، ثروت جف بزوس تا ۵ سال آینده به یک تریلیون دلار خواهد رسید. حتی برخی از کارشناسان اقتصادی، برای تریلیونر شدن جف بزوس تاریخ هم تعیین کردند و مدعی هستند که او در سال ۲۰۲۶، نخستین تریلیونر تاریخ خواهد شد. این تخمینِ شش ساله این روزها به چهار سال هم رسیده و در میان منتقدان نقل می‌شود که به لطف کروناویروس، ربع دهه تا تریلیونر شدن بزوس باقیست!

اما از طرف دیگر کارمندان و کارگران آمازون در این شرایط بحرانی، مشغول بسته‌بندی و ارسال کالاها هستند. طی چند هفته اخیر، کارگران آمازون به دستمزد کم و عقب‌مانده خود اعتراض کردند و تاکنون حداقل هفت نفر از کارگران آمازون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. کارگران اعتراض دارند که آمار ابتلای کارکنان به ویروس کرونا گزارش نمی‌شود و این موضوع، خطری برای تهدید سلامتی سایرین به حساب می‌آید.

این موضوع خشم فعالان کارگری و برخی سیاستمداران آمریکا را برانگیخته و انتقادهای تندی را متوجه جف بزوس کرده است. مردم هم این روزها در توییتر و فروم‌ها به عملکرد سودجویانه آمازون اعتراض می‌کنند. البته بحث بیگاری از کارگران در آمازون سابقه‌ای طولانی دارد و این شرکت چند سالی است که به سوءاستفاده از منابع انسانی محکوم می‌شود.

اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات مجلس آمریکا، سال گذشته بعد از عبور ثروت بزوس از مرز صد میلیارد دلار به‌صورت علنی اعتراض خود مطرح کرد:

هیچ‌کس صد میلیارد دلار به دست نمی‌آورد، صد میلیارد دلار را فقط می‌شود [از جیب دیگران] برداشت.

به هر حال ممکن است این پیش‌بینی‌ها محقق نشود و طی سال‌های آینده، افزایش ثروت جف بزوس با روند کاهشی مواجه شود و تاریخ فعلا تریلیونری به خود نبیند. اما آمار این روزها، دست کم روی کاغذ ثابت می‌کند که تریلیونر شدن جف بزوس تا سه یا چهار سال آینده اصلا بعید نیست!

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست