جاذبه های طبیعی کانادا

آشنایی با دیدنی ترین جاذبه های طبیعی کانادا

شاید تاکنون به این فکر افتاده‌اید که برای گردش و مسافرت، جاذبه های طبیعی کانادا را انتخاب کرده و از طبیعت زیبای این کشور لذت ببرید. کشور کانادا با توجه به وسعت جغرافیایی که دارد از شمال تا جنوب، آب و هوای متفاوتی را شامل می‌شود. همچنین در این کشور می‌توانید هر چهار فصل را به تفکیک، تجربه کنید. وسعت جغرافیایی و تنوع آب و هوایی موجب شده است که جاذبه های طبیعی کانادا بیشتر و بیشتر بشوند.

آشنایی با جاذبه های طبیعی کانادا

در ادامه مطلب قصد داریم فهرستی از دیدنی‌ترین جاذبه های طبیعی این کشور را معرفی کنیم.

۱.  نیاگارا کنار دریاچه (Niagara on the Lake)، اونتاریو

گرچه با شنیدن نام نیاگارا اولین تصویری که در ذهنمان نقش می‌بندد آبشار بزرگ نیاگارا است؛ اما شهر زیبای نیاگارا هم دست کمی از باقی جاذبه های طبیعی کانادا ندارد. این شهر در نزدیکی آبشار نیاگارا، برای گذراندن یک تعطیلات رومانتیک در کانادا بسیار دنج‌تر و آرام‌تر قرار گرفته است. خانه‌های زیبای  این شهر که با معماری ویکتوریایی ساخته شده‌اند و همچنین باغچه‌های پر از گل که در هر گوشه از خیابان‌ها نظر توریست‌ها را به خود جلب می‌کنند، جلوه‌ای منحصر به فرد به این شهر کوچک بخشیده‌اند.

جاذبه های دیدنی کانادا
ساختمان نزدیک‌ترین هتل به آبشار نیگارا؛ اینجا دنج‌ترین و خفن‌ترین نقطه نیاگاراست.

اگر پس از ورود به کانادا، شرایط رانندگی با خودروی شخصی و کرایه‌ای فراهم بود، فراموش نکنید که از باغ‌های زیبای انگور در خارج از شهر دیدن کنید، که یکی از جاذبه های طبیعی کانادا به شمار می‌روند. باغ انگور Ravine در این شهر، دارای ساختمان سفید و باشکوهی است که منظره‌ای منحصر به فرد را برای بیننده به نمایش می‌گذارد. با گذشتن از باغ‌های انگور به آبشار نیاگارا می‌رسید که نیازی به معرفی ندارد.

اگر آدم با دل و جرأتی هستید و از ماجراجویی لذت می‌برید، سری هم به غار بادها (Cave of the winds) بزنید.این غار با ارتفاع ۴۵ متر، پایین‌تر از آبشار نیاگارا قرار دارد و این فرصت را برای شما فراهم می‌آورد تا تجربه‌ای تکرار نشدنی از یکی از جاذبه های طبیعی کانادا داشته باشید. پس از فروکش کردن آدرنالین خونتان هم می‌توانید با استراحت در هتل زیبای  Harbour Houseخستگی را بطور کامل از تن خارج کنید. ضمنا یادتان نرود که برای پرداخت هزینه حق اقامت لندینگ فی کانادا RPRF از خدمات نیک پرداخت استفاده کنید.

۲. کوهستان سن سوور (Saint-Sauveur des Mont)، کبک

اگر طرفدار اسکی روی برف هستید، کوه‌های Laurentian  مقصد مناسبی برای شماست. این منطقه تنها ۶۰ کیلومتر با مونترال فاصله دارد و در تمام فصل‌های سال میزبان شهروندان و توریست‌ها است. اگر چه کوهستان سنت سوور یکی از شهرهای کوچک کانادا است، اما دسترسی بسیار مناسبی به پیست‌های اسکی دارد و یکی از جاذبه های طبیعی کانادا محسوب می‌شود.

اگر به دنبال یک تجربه رمانتیک هستید، اسکی در شب یکی از امکاناتی است که اقامت در این شهر برایتان به ارمغان می‌آورد. خلوت بودن پیست در شب و همچنین نور ملایم حاصل از شهر که در فاصله نه چندان دور واقع شده، فضای رمانتیکی را فراهم می‌کند. مطلب تونل عشق اوکراین ، مقصدی بی‌نظیر برای سفر عاشقانه نیز می‌تواند برای رمانتیک‌ها مفید باشد. با اقامت در هتل Edr Auberge Sous L’edon B&B نیز می‌توانید علاوه‌ بر غذاهای لذیذ از امکانات دیگری بهره‌مند شوید.

جاذبه های دیدنی کانادا
به چشم‌انداز این ناحیه از کانادا دقت کنید؛ جاده منتهی به جنگل‌های انبوه و کوهستان‌ها چه مزه‌ای دارد؟

۳. شهر کِبِک (Quebec)، کبک

کِبک با خیابان‌های سنگ‌فرش، بناهای افسانه‌ای و محله‌ها و میدان‌های آرام و خلوتش از همان نگاه اول شهر جذابی به نظر می‌رسد. بهتر است بصورت پیاده در این شهر تاریخی چرخ بزنید و یکی از جاذبه های طبیعی کانادا را با تمام وجودتان حس کنید. بعد از قدم زدن در کنار رودخانه‌ St Lawrence حتما سری به ملک Le Chȃeau Frontenac  بزنید که شهرت خاصی برای عکاسی دارد.

فراموش نکنید که برای شام به رستوران Le Lapin Sauté بروید و از خوراک خرگوش لذیذ در تراس دنج و خوش منظره‌ی آن لذت ببرید. ادامه‌ی شب را نیز می‌توانید در هتل باشکوه le Priori اقامت کنید و از زمان خود نهایت لذت را ببرید. برای سفر به کبک و پرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک (CAQ) کانادا نیز می‌توانید از طریق نیک پرداخت اقدام کنید تا در کمترین زمان ممکن پرداخت‌های مرتبط با سفارت را انجام دهید.

جاذبه های دیدنی کانادا
شهر کبک به شب‌های به یاد ماندنی معروف است. چندشب اقامت در هتل‌های درجه‌یک و بازدید از کل شهر در هنگام غروب، آن ادعا را به خوبی اثبات خواهد کرد.

۴. بنف (Banff)، آلبرتا

اگر به دنبال گذراندن یک تعطیلات آرامش‌بخش برای سفر خارجی در پاییز هستید، بنف را به شما توصیه می‌کنم. در قلب پارک بین‌المللی بنف کانادا می‌توانید از امکانات لوکس استفاده کنید و از آرامش لذت ببرید.

در اینجا با توجه به فصل، می‌توان از تفریحات متنوعی بهره‌مند شد. اسکی روی یخ که در فصل سرما تفریح غالب در منطقه است و همچنین گشت‌های سافاری در بهار و تابستان که امکان مشاهده خرس‌ها و گوزن شمالی را در زیستگاه طبیعی خودشان فراهم می‌کنند، فرصت‌هایی هستند که به راحتی نمی‌توان از آن‌ها گذشت. هتل Banff Boutique Inn – Pension Tannenhof نیز با اتاق‌های بزرگ خود که به سبک خانه‌های لوکس کوهستانی ساخته شده‌اند، محل مناسبی برای اقامت در این منطقه است.

جاذبه های دیدنی کانادا
ناحیه بنف در آلبرتا کانادا، قلب تپنده مکان‌های دیدنی این سرزمین است. قایق‌سواری و ماجراجویی در عمق آب‌های این ناحیه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است.

۵. مگوگ-اورفورد (Magog-Orford)، کبک

شهر زیبای مگوگ در شرق اورفورد واقع شده، از طرف دیگر نیز با دریاچه Memphremagog و کوه مگوگ در دور دست احاطه شده است. اگرچه این مناطق در تمام فصول سال  چشم‌انداز زیبایی دارند، منظره‌ی پاییزی مگوگ بیش از دیگر فصول نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. در پاییز رقص رنگ‌های قرمز و نارنجی درختان جلوه‌ای مثال زدنی به این شهر می‌دهند. برای اینکه بدانید چرا پاییز بهترین فصل برای مسافرت است روی نوشته زیر کلیک کنید.

درست است که مرکز شهر همواره یکی از جاذبه های طبیعی کانادا در بین مسافران بوده، اما شما فریب این شهرت را نخورید و به دیدن باغ‌های انگور در حومه شهر بروید. برای شام هم حتما سری به رستوران Orford Express بزنید و برای اقامت هم می‌توانید در هتل L’Ancestrale B&B ساکن شوید.

جاذبه های دیدنی کانادا
یک پارک جنگلی در مگوگ ارفورد؛ پاییز در این نقطه از کانادا اغواکننده خواهد بود.

۶. کوه‌های آبی (Blue Mountain)، اونتاریو

برای علاقه‌مندان به اسکی، کوه‌های آبی فرصت مناسبی است که روی مهارت‌های خود تمرکز کنند و همچنین از یکی از جاذبه های طبیعی کانادا لذت ببرند. پیست‌های متعدد اسکی در کوه‌های آبی از ۴۲ مسیر متفاوت تشکیل شده‌اند و اهمیت فوق‌العاده‌ای در جذب توریست دارند و از بزرگترین مکان‌های گردشگری در اونتاریو هستند.

کالینگوود Collingwood که در نزدیکی این کوه‌ها، با وجود سکوت و آرامش بیشتر و همچنین با زمین‌های وسیع و پر شیب پوشیده از برف و چشم‌انداز بسیار زیبایی که به بندر جورجیان (Georgian Bay) دارد، نسبت به همسایه خود کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

جاذبه های دیدنی کانادا
نمایی از بخش شرقی کوهستان‌های آبی، کانادا؛ این نقطه از آمریکای شمالی، میعادگاه کوهنوردان و عاشقان طبعیت است.

اگر به دنبال گزینه دیگری در لیست جاذبه های طبیعی کانادا برای اسکی هستید، شهر اپل (Apple) نیز در اونتاریو مکان مناسبی است. اگر به این شهر کوچک و زیبا رفتید فراموش نکنید که پای سیب معروف آن را امتحان کنید. برای اقامت نیز می‌توانید در هتل مجلل The Westin Trillium House ساکن شوید. برای پرداخت هزینه رزرو این هتل از خدمات نیک پرداخت استفاده کنید.

جاذبه های دیدنی کانادا
با کلیک روی این بخش، برای رزرو و پرداخت آنلاین بلیط هواپیما یا هتل اقدام کنید!

۷. سواحل ونکوور

احتمالاً اگر دلیل ساکنین ونکوور در مورد علت علاقه شدیدشان به آن را بدانید، تعجب خواهید کرد. من نمی‌دانم که در واقعیت چند نفر این کار را انجام داده‌اند، اما شما در ونکوور می‌توانید همین حالا در ساحل آفتاب بگیرید و یک‌ساعت بعد هم در کوهستان‌های آن به اسکی‌سواری مشغول شوید! حاضرم شرط ببندم که این مورد، با اختلاف در صدر جدول جاذبه های طبیعی کانادا قرار می‌گیرد.

سواحل ونکوور به واسطه دسترسی آسان، همیشه یکی از مکان‌های مورد علاقه ساکنین آن به شمار می‌روند. وقتی که فصل تابستان فرا می‌رسد، سواحل جذاب ونکوور به مکانی برای زندگی علاقه‌مندان به مناطق ساحلی تبدیل می‌شود. هرکدام از جاذبه های طبیعی کانادا در ونکوور را که می‌خواهید انتخاب کنید و از کباب‌ زدن، والیبال بازی کردن، آب‌تنی و خوش‌گذرانی لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی کانادا
لحظات پایانی گرگ‌ومیش در سواحل ونکوور؛ در کرانه دریای منتهی به شهر ونکوور هنوز هم می‌توان به ساحل‌های فریبنده‌ای رسید، که انگار قطعه‌ای از بهشت هستند.

۸. پارک ایالتی آلگون کویین

این پارک بهترین مکان برای فرار از روزمرگی و دنیای صنعتی شهرهاست. دوستداران جاذبه های طبیعی کانادا در سرتاسر جهان به این پارک می‌آیند تا از قایق‌سواری و پیاده‌روی در حیات وحش لذت ببرند. حیات وحش این پارک در تمام روزهای سال در دسترس است و حیوانات زیادی مثل گرگ، گوزن و خرس دارد.

جذاب‌ترین برنامه پارک آلگون کویین، Wolf Wohl نامیده می‌شود. در طی این برنامه باید با گردشگران دیگر هم‌صدا شوید و صدای گرگ‌ها را تقلید کنید؛ این کار باعث می‌شود که گرگ‌ها هم به شما پاسخ بدهند. این مکالمه جذاب و گرگی حدود ۳ ساعت طول می‌کشد و اصلا به خاطر همین یک برنامه هزاران نفر به این پارک می‌آیند. اگر بخواهید بیش از یک روز در این پارک اقامت داشته باشید می‌توانید به کمپ آلگون کویین در همین پارک مراجعه کنید.

جاذبه های دیدنی کانادا
ورودی فرعی و نمادین پارک آلگون کوئین؛ شب که فرا برسد، صدای زوزه گرگها از دوردست با صدای انسان‌هایی که تلاش می‌کنند با گرگ‌ها هم‌صدا شوند، غیر قابل تشخیص است.

۹. پاتوق اسکی‌بازهای کانادا

کوه لوئیس مون استون در شهر بری در ۹۰ کیلومتری تورنتو قرار گرفته است. استقبال اسکی‌بازها از این منطقه آن‌قدر زیاد است که به قول معروف اینجا به پاتوق آن‌ها تبدیل شده است. این کوه از تپه‌هایی با ارتفاع مناسب تشکیل شده است و یکی از خفن‌ترین جاذبه های طبیعی کانادا محسوب می‌شود. البته یک پیست اسکی هم سه ساعت دورتر از تورنتو یعنی در نیویورک وجود دارد که به Holiday Valley معروف است. با وجود اینکه در تورنتو هم از لوئیس مون استون و هم از کوه آبی می‌شود برای اسکی‌سواری استفاده کرد، یک سفر کوتاه به نیویورک هم حال دیگری دارد.

جاذبه های دیدنی کانادا
پاتوق اسکی‌سوارها و برف‌دوستان کانادا همینجاست. از جاذبه‌های کانادا یکی همین است که شما می‌توانید در هر فصل از سال، در اینجا اسکی‌سوری کنید و زمستان را زنده نگه دارید.

۱۰. کوهستان‌های فراموش‌نشدنی

همیشه وقتی پای کوهستان‌های ونکوور در میان باشد، من اختیار خودم را از دست می‌دهم؛ حداقل در مورد من چنین اتفاقی می‌افتد! اصلاً تصور ونکوور بدون کوهستان‌هایی مثل Mt Seymour، Grouse Mountain، Cypress Mountain و Mt Baker امکان‌پذیر نیست. اگر شما عاشق اسکی کردن، پیاده‌روی یا تفریحات کوهستانی هم نباشید، تماشای این بخش از جاذبه های طبیعی کانادا، حالتان را خوب می‌کند.

جاذبه های دیدنی کانادا
ورودی کوهستان Cypress Mountain؛ اینجا یکی از چند کوهستان جذاب و معروف سرزمین کاناداست.

۱۱. استنلی‌پارک

کمی دورتر از مرکز شهر زیبای ونکوور، جایی در ناحیه غربی شهر، یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه های طبیعی کانادا قرار گرفته است. این پارک زیبا با ترکیب دقیق و بی‌نظیر محیط شهری و طبعیت بکر کانادا، کامل‌ترین توصیف از ونکوور را ارائه خواهد داد. تالاب‌های آرامش‌بخش، مسیرهای طولانی و مناسب برای پیاده‌روی، راه‌آهن مینیاتوری ونکوور، ساحل جذاب و چندین مکان مناسب برای تفریحات خانوادگی همه آن‌چیزهایی هستند که این پارک برای شما به ارمغان می‌آورد.

جاذبه های دیدنی کانادا
یکی از چند توتم باقی‌مانده در پارک استنلی؛ این مجسمه‌های جذاب و مرموز، از سال‌ها و سنت‌های خیلی دور سرزمین کانادا باقی مانده‌اند.

اقامت در کانادا

بسیاری از ایرانیان، کانادا را به جز مسافرت، برای اقامت دائمی انتخاب می‌کنند؛ این انتخاب با توجه به میزان ایرانیان ساکن آن‌جا، هزینه اقامت در کانادا و آپشن‌های مناسبی است که این کشور به مهاجرین ارائه می‌دهد. هزینه رفتن به کانادا با هدف یک سفر تفریحی، معمولا به شرایط تورهای تفریحی‌ها بستگی دارد. قیمت تور کانادا در سال ۱۴۰۰ چیزی در حدود ۲۴۹۰ تا ۳۱۹۰ دلار آب می‌خورد. به نظرم یک سفر ۴ الی ۸ روزه با هدف بازدید از جاذبه های طبیعی کانادا با این قیمت‌ها هنوز ارزشش را دارد!

نیک‌ پرداخت و سفر به کانادا

بلیط رفت‌وبرگشتتان را اینترنتی بخرید، هتل مورد نظرتان را خودتان رزرو کنید و لذت بازدید از جاذبه های طبیعی کانادا را به بالاترین سطح ممکن افزایش دهید. شرایط سفر به کانادا همیشه برای ایرانیان آسان‌تر از کشورهای دیگر است. برای سفر به این کشور زیبا و گشت‌وگذار میان جاذبه های طبیعی کانادا می‌توانید از خدمات پرداخت هزینه خرید بلیط هواپیمای خارجی و رزرو هتل نیک پرداخت استفاده کنید.

جاذبه های دیدنی کانادا
با کلیک روی این بخش، برای رزرو و پرداخت آنلاین بلیط هواپیما یا هتل اقدام کنید!
خرید بلیطدانشگاهرزرو هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست