بهترین راهنمای انتخاب نام دامنه برای وب سایت شما!

بهترین راهنمای انتخاب نام دامنه برای وب سایت شما

انتخاب نام مناسب برای دامنه وب سایت شما اولین قدم برای موفقیت است. اگر نام دامنه وب سایت خود را به اشتباه انتخاب کنید ممکن است به کسب و کار آنلاین شما و برندی که دارید آسیب برسد. به همین دلیل است که انتخاب نام دامنه یا Domain برای وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب سعی شده تمام مواردی که لازم است برای انتخاب نام دامنه به آن توجه کنید به شما گفته شود. این که از چه ایده‌هایی برای انتخاب نام دامنه می‌توانید استفاده کنید یا ثبت نام دامنه وب سایت به صورت رایگان، از جمله مواردی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

۸ ترفند برای انتخاب نام دامنه وب سایت

۸ ترفند برای انتخاب نام دامنه وب سایت

زمانی که قصد ثبت یک وبلاگ را دارید، انتخاب نام وبلاگ یا وب سایت ممکن است مسئله‌ای بسیار استرس زا باشد. در این مرحله که قرار است به خرید دامنه و شکل دادن شخصیت وب سایت شما منجر شود، دوست ندارید هیچ اشتباهی مرتکب شوید. در این قسمت به شما هشت ترفند و نکته را خواهیم گفت که کمک بسیاری زیادی در انتخاب نام مناسب برای Domain وب سایت یا وبلاگ شما خواهد کرد.

با .com تمام کنید

امروزه شما می‌توانید نام وب سایت خود را با .com، .net یا .org تمام کنید. حتی می‌توانید کمی خاص‌تر باشید و از پسوند‌های .blog یا .pizza استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که همیشه از پسوندهای عامه مانند .com استفاده کنید. این پسوند همچنان بالاترین میزان جستجو را در میان وب سایت‌ها دارد. علاوه بر این نام وب سایت‌هایی که با .com تمام می‌شود، خیلی راحت‌تر در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند.

تحقیقات نشان داده که اکثر افراد در حین جستجوی نام وب سایت مورد نظرشان، پسوند آخر آن را به صورت ناخود آگاه .com می‌نویسند. بهتر است این نکته را هم فراموش نکنید که امروزه استفاده از تلفن همراه هوشمند بسیار زیاد شده و اکثر افراد جستجوهای خود در اینترنت را با استفاده از تلفن همراهشان انجام می‌دهند. اگر دقت کرده باشید به صورت پیش فرض در صفحه کلید تلفن همراه هوشمند یک کلید با عنوان .com ثبت شده است. در صورتی که نام وب سایت شما چیزی مانند jane.photoghraphy باشد و مخاطبان شما به اشتباه یا به صورت اتفاقی jane.photoghraphy.com را جستجو کنند هرگز به صفحه شما راهنمایی نخواهند شد و در عوض با صفحه خطا مواجه خواهند شد.

از کلمات کلیدی استفاده کنید

کلمات کلیدی نقش بسیار زیادی در انتخاب نام دامنه وب سایت شما دارند. با استفاده از کلمات کلیدی در نام وب سایت یا وبلاگی که دارید، در واقع به موتورهای جستجویی مانند گوگل و یاهو نشان می‌دهید که وب سایت شما درباره چه موضوعی است. در صورتی که محتوای وب سایت شما و نظرات کاربران درباره وب سایتی که دارید خوب باشد و از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایتی که دارید برای انتخاب نام دامنه استفاده کرده باشید، باعث می‌شود که رتبه وب سایت شما در گوگل بالا بیاید و این نکته بسیار خوبی برای وب سایت شما خواهد بود.

انتخاب نام دامنه‌ای که هم مرتبط با محتوای وب سایت شما باشد و هم از کلمات کلیدی در آن استفاده شده باشد و در عین حال تکراری نباشد، بسیار سخت است. برای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در انتخاب نام دامنه وب سایتی که دارید، باید نهایت خلاقیت خود را به کار ببرید و از کلماتی استفاده کنید که پیش از این برای وب سایت یا وبلاگ دیگری استفاده نشده باشد.

نام دامنه را کوتاه انتخاب کنید

همانقدر که استفاده از کلمات کلیدی در انتخاب نام دامنه اهمیت دارد، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید بهتر است نام وب سایت خود را خیلی کوتاه و موثر انتخاب کنید. در بهترین حالت، نام دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید باید حداکثر ۱۵ کاراکتر داشته باشد. هرچه نام دامنه وب سایت خود را طولانی‌تر انتخاب کنید، باعث می‌شود که به یاد سپردن آن برای مخاطب سخت‌تر شود.

اسمی ساده و موثر انتخاب کنید

اسمی برای Domain وب سایت خود انتخاب کنید که به راحتی به یاد سپرده شود و تلفظ آن برای کاربران بسیار راحت باشد. انتخاب نامی که به راحتی خوانده و نوشته شود، باعث می‌شود که به راحتی نام وب سایت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و هر زمان کسی از شما نام وب سایتتان را پرسید، خیلی راحت به او بگویید.

نامی منحصر به فرد انتخاب کنید

نام دامنه وب سایت خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که منحصر به فرد باشد. استفاده از نام‌های تک و منحصر به فرد برای دامنه وب سایتی که دارید، باعث می‌شود که در ذهن مخاطب ماندگار شوید. بهتر است نامی که انتخاب کنید قابلیت این را داشته باشد که به یک برند تبدیل شود و بیان کننده محتوای وب سایت شما و شخصیتی که دارید باشد. برای مثال نام وب سایت «آمازون» نسبت به وب سایت « BuyBooksOnline.com» هم بهتر در ذهن می‌ماند و هم قابلیت برند شدن دارد.

از خط فاصله استفاده نکنید

در نام وب سایت خود هرگز از خط فاصله استفاده نکنید. اگر در نام وب سایت خود از خط فاصله استفاده می‌کنید ممکن است نام دامنه شما در اسپم قرار گیرد و این اصلا چیز خوبی نیست. اگر شما نامی را برای دامنه وب سایت خود در نظر گرفته‌اید و قبلا این نام توسط شخص دیگری انتخاب شده است و برای ثبت نام وب سایت خود از خط فاصله استفاده کرده‌اید، این نکته را فراموش نکنید که اغلب کاربران استفاده از خط فاصله را در نام وب سایت فراموش می‌کنند و در صورتی که این اتفاق صورت بگیرد ممکن است به وب سایت دیگری راهنمایی شوند.

اگر نام دامنه‌ای که انتخاب کردید پیش از این توسط فردی خریداری شده یا به عنوان نام دامنه پریمیوم در وب سایتی بین المللی به فروش گذاشته شده، می‌توانید با استفاده از خدمات خرید هاست و دامنه از وب سایت‌های خارجی، آن Domain را مال خود کنید.

هوشمندانه انتخاب کنید

ممکن است شما نامی را برای دامنه وب سایت خود انتخاب کنید و بعدها بخواهید بر اساس رتبه‌ای که در گوگل به دست می‌آورید یا نظرات کاربران آن را تغییر دهید. بهتر است چنین کاری را انجام ندهید. زیرا تغییر نام دامنه وب سایت، ممکن است که باعث شود همه ترافیک و رتبه خود در گوگل را از دست بدهید. اگر برای این کار احساس نیاز کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک مشاور سئو مشورت کنید.

بهترین وب سایت های ثبت دامنه

در اینترنت صدها وبگاه برای ثبت دامنه وجود دارد که بسیار اهمیت دارد کدام را برای ثبت دامنه وب سایت خود انتخاب می‌کنید. زیرا ممکن است بعدها به هر دلیلی دامنه وب سایت خود را تغییر دهید. می‌توانید از وبگاه‌های میزبانی وب (web hosting) استفاده کنید. قیمت ثبت دامنه برای دامنه‌هایی که حالت Premium‌ ندارند، از ۹ تا ۲۴ دلار متفاوت است.

برای خرید دامنه از name.com‌ و سایت‌هایی نظیر این، می‌توانید از خدمات نیک پرداخت استفاده کنید.

بهترین وب سایت‌های رایگان ثبت نام دامنه

انتخاب نام دامنه با بهترین وب سایت‌های رایگان ثبت نام دامنه

اکثر شرکت‌های هاستینگ، خدمات ثبت دامنه را هم ارائه می‌دهند. برای آشنایی با بهترین شرکت های هاستینگ خارجی می‌توانید مقالات وبلاگ نیک پرداخت را مطالعه کنید. برخی از این شرکت‌ها این خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. اگر شما در حال راه اندازی یک وب سایت هستید، ایده هوشمندانه‌ای است که به صورت رایگان نام دامنه را به صورت رایگان در یکی از این وبگاه‌های میزبان ثبت کنید. در زیر سه شرکت میزبان وب وردپرس که به صورت رایگان خدمات ثبت نام دامنه را ارائه می‌دهند به شما معرفی خواهیم کرد.

Bluehost: این وبگاه میزبن یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین میزبان‌های وب است که از گذشته تا کنون خدمات ثبت نام دامنه وب سایت را به کاربران ارائه می‌دهد.

Siteground: یکی از محبوب‌ترین و پرطرفداران شرکت‌های میزبان وب است.

iPage: این شرکت میزبان وب بیش از یک میلیون وب سایت را پشتبانی می‌کند و از بهترین میزبان‌های وب در اینترنت است. هزینه اشتراک ماهیانه برای میزبانی وب سایت شما حدودا ۲ دلار است. به این نکته توجه داشته باشید که اکثر میزبان‌های وب خدمات رایگان میزبانی را برای نام دامنه شما انجام می‌دهند پس از گذشت یک سال باید هزینه اشتراک سالیانه‌ای حدود ۱۴ دلار پرداخت کنید. بسیاری از کاربران در سال اول از خدمات رایگان استفاده می‌کنند و بعد از آن دامنه وب سایت خود را به یک میزبان دیگر که هزینه کم‌تری دارد منتقل می‌کنند.

فراموش نکنید خرید هاست خارجی یا نام دامنه و سرور از شرکت‌های ممتاز بین المللی، یکی از خدماتی است که در نیک پرداخت قابل انجام است.

محبوب‌ترین وب شرکت های خارجی برای ثبت نام دامنه

انتخاب نام دامنه با محبوب‌ترین وب سایت‌های ثبت نام دامنه

Godaddy: بزرگ‌ترین وب سایت ثبت نام دامنه در دنیا است که با بیش از ۶۳ میلیون نام دامنه را به بیش از ۱۴ میلیون مشتری ارائه و مدیریت می‌کند. این شرکت خدمات میزبانی وب را نیز انجام می‌دهد.

NameCheap: یکی دیگر از محبوب‌ترین وب سایت‌های ثبت نام دامنه است که خدمات مختلفی را در زمینه ثبت نام دامنه، انتقال وب سایت و حریم خصوصی و امن سازی وب سایت‌ها انجام می‌دهد.

کلام آخر

انتخاب نام دامنه نکته

اگر برای اولین بار است که قصد ساخت و راه اندازی یک وب سایت یا وبلاگ را دارید، بهتر است کمی درباره چگونگی نحوه کار با وردپرس اطلاعات داشته باشید یا مطالعه کنید. می‌توانید برای انتخاب نام دامنه وب سایت خود از موتورهای ساخت نام دامنه استفاده کنید. با استفاده از ترکیب کردن خلاقیت خود با نام‌هایی که موتور جستجو به شما می‌دهد، می‌توانید اسامی خوبی برای وب سایت خود انتخاب کنید. بهتر است از افرادی که در زمینه راه اندازی و برنامه نویسی وب سایت تخصص دارند، برای راه اندازی وب سایت خود کمک بخواهید.

هاستینگ

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام. من میخوام سایت لوازم خانگی رو را بندازم و چون وسایل هم از بانه و مریوان هستند به نظر شما استفاده از این نامها بهتره با استفاده نکردن؟ سایت های با اسن بانه خیلی زیاد هستن ئ من تمرکزم بیشتر رو مریوان هست. خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید خیلی نیاز دارم بهش.

    پاسخ
    • دوست گرامی، ما اطلاعاتی در خصوص مارکتینگ نداریم شما باید از افراد متخصص این حوزه راهنمایی بگیرید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست