وب مانی

راهنمای جامع وب مانی

وجود راهی ساده برای انتقال پول به صورت بین‌المللی آن هم بدون محدودیت‌‌های دست و پا گیر، یکی از مهم‌ترین نیازهای عصر تکنولوژی و ارتباطات است. با این که همچنان سیستم‌ها و قانون‌گذاری‌های کهنه بانکی شرایط انتقال پرداخت‌های بین‌المللی را به هر دلیلی سخت کرده‌اند، پلتفرم‌های دیجیتال مختلفی در تلاش هستند تا با از میان برداشتن محدودیت‌ها، فضای آزادتری را برای کاربران فراهم کنند. یکی از این پلتفرم‌ها مالی، سیستم پرداخت جهانی وب مانی است. اما وب مانی چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه کاربران ایرانی می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند؟ خرید وب مانی چطور صورت می‌گیرد؟

در ادامه این مطلب با نیک پرداخت همراه باشید تا به زبان ساده، با وبمانی، خرید وبمانی و چگونگی کارکرد آن آشنا شویم.

وب مانی چیست ؟

وب مانی (WebMoney) یک سیستم پرداخت بین‌المللی است که برای انجام فعالیت‌های مالی شخصی و تجاری، به مردم سرویس می‌دهد. وب مانی فعالیت خود را از سال ۱۹۹۸ در کشور روسیه آغاز کرد و با گسترش محدوده پشتیبانی خود، حالا امروزه بنا به ادعای خود بیش از ۴۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارد و این رقم به سرعت در حال رشد است.

پس از سال‌‌ها فعالیت و ارائه خدمات به کشورهای خارج از مرز روسیه، این پلتفرم فضایی را فراهم کرده تا اشخاص یا شرکت‌هایی که قصد دارند کسب و کار خود را فراتر از مرزهای کشورشان ارائه دهند، مشکلی از بابت فروش خدمات خود نداشته باشند.

وب مانی بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال دارد

حتی با این پلتفرم مردم می‌توانند خدمات یا کالاهای مورد نظر خود را از فروشگاه‌ها و سایت‌های خارجی که از وب مانی پشتیبانی می‌کنند، بدون دردسر خریداری کنند. از دیگر امکانات وب مانی، انتقال پول از یک فرد به فردی در یک کشور دیگر است. با این ویژگی، فریلنسر‌هایی که به دنبال درآمد دلاری هستند، نگرانی بابت دریافت پول خود نخواهند داشت. همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین ویژگی‌های وب مانی، کیف پول الکترونیکی آن است.

ویژگی‌های وب مانی قطعا شما را به یاد خدمات مشابه پی‌پال می‌اندازد. اما تفاوت دیگر سرویس‌های پرداختی با وب مانی چیست و چرا در کشور ایران خرید وبمانی کارایی بیشتری دارد؟

خواندن مقاله راهنمای جامع پرفکت مانی نیز به شما پیشنهاد می‌شود

مزایا و کاربرد وب مانی چیست ؟

در طول سال‌ها فعالیت، وب مانی طیف وسیعی از سرویس‌های کاربردی را هم برای افراد حقیقی و هم برای افراد حقوقی تدارک دیده است. برای مثال این امکان وجود دارد که مردم پول خود در وب مانی را بنا به شرایط کشورشان، از طریق پول نقد، انتقال وجه بانکی، ارز دیجیتال و غیره برداشت کنند.

اشخاص می‌توانند در وبمانی سرمایه‌گذاری کنند، پرداختی‌های خود را انجام دهند، وام بگیرند یا حتی کمپین جذب سرمایه‌ راه‌اندازی کنند. خرید و فروش کالا و خدمات، ایجاد یک پل مالی برای فریلنسرها و دانشجویان، از دیگر مزایای وبمانی است.

شرکت‌ها هم از مزایای قابل توجهی برخوردار می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کنترل و مدیریت سرمایه، ایجاد گردش کار، انجام تراکنش‌های امن و غیره اشاره کرد. همچنین این امکان وجود دارد که از وب مانی به عنوان یک شیوه پرداخت در سایت‌های مختلف مانند فروشگاه‌ها بهره‌مند شد تا بیش از ۴۰ میلیون کاربر وبمانی سرتاسر دنیا را تحت پوشش قرار داد.

افتتاح حساب وب مانی
وبمانی بیش از ۴۰ میلیون کاربر دارد

اهمیت خرید وب مانی در ایران

اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که وب مانی را از سایر رقبا مانند پی‌پال متمایز می‌کند، ارائه خدمات به کشورهای تحریم شده مانند ایران است. وب مانی در ایران مورد پذیرش است و به دلیل این که در کشور روسیه مستقر است، بنابراین محدودیتی هم برای ایرانیان ایجاد نکرده است.

مهم است که برای خرید و فروش کالا و خدمات، فروشندگان از وب مانی پشتیبانی کنند. هرچند که پشتیبانی سایت‌های مختلف از وب مانی به پای سرویس‌هایی نظیر پی‌پال نمی‌رسد، با این حال برای کشورهایی مانند ایران که از خدمات بسیاری از سایت‌ها محروم هستند، پلتفرمی بسیار کاربردی است.

در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی از جمله فروشگاه‌های کالا، دامنه‌ و هاستینگ، فروشگاه بازی، و همچنین صرافی‌های ارز دیجیتال از وب مانی پشتیبانی می‌کنند. همچنین وب مانی برای اشخاص و فریلنسرهای ایرانی که با کشورهای خارجی همکاری می‌کنند و می‌خواهند درآمد دلاری داشته باشند، یک سرویس مناسب محسوب می‌شود.

وب مانی از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

وب مانی برای گسترش خدمات خود سعی کرده تا از ارزهای زیادی پشتیبانی کند. برای این که بتوانید با ارز مورد نظر خود کار کنید، باید یک کیف پول برای همان ارز در وب مانی بسازید. کیف پول‌های وب مانی با حروف WM مشخص می‌شوند. کیف پول‌های وب مانی عبارت‌اند از:

  • WMR: کیف پول روبل روسیه
  • WME: کیف پول یورو
  • WMZ: کیف پول دلار ایالات متحده آمریکا
  • WMB: کیف پول روبل بلاروس
  • WMU: کیف پول گریونا اوکراین
  • WMK: کیف پول قزاقستانی کشور قزاقستان
  • WMV: کیف پول دانگ ویتنام
  • WMX: کیف پول بیت کوین. هر یک WMX برابر است با یک میلی‌بیت (۰٫۰۰۱ بیت کوین)
  • WML: کیف پول لایت کوین
  • WMH: کیف پول بیت کوین کش
  • WMG: کیف پول طلا

لازم به ذکر است که برای برای ارز مورد نظر خود باید کیف پول همان ارز را تهیه کنید. برای مثال اگر می‌خواهید یورو خریداری کنید، باید کیف پول WME داشته باشید. همچنین باید در نظر داشته باشید که هر یک از کیف پول‌ها دارای شرایط خاص خود هستند که پیش از ایجاد آن‌ها، باید شرایط را در نظر بگیرید.

هر یک از کیف پول‌هایی که می‌سازید، دارای یک آدرس ویژه و منحصر به فرد هستند. برای این که بتوانید پول مورد نظر خود را دریافت کنید، این آدرس را به شخص مقابل می‌دهید تا از طریق آن، پول را به حساب‌ وبمانی شما واریز کند.

آموزش وب مانی

چطور در وب مانی ثبت نام کنیم؟

ورود به وب مانی نیاز به ثبت نام دارد. ثبت نام در وب مانی همانند بسیاری از سایت‌های دیگر به سادگی انجام می‌شود و زمان زیادی نمی‌گیرد. کافی است در آموزش ثبت نام وبمانی مراحل زیر طی کنید.

۱. وارد سایت wmtransfer.com  شوید و روی گزینه Registration یا Sign Up کلیک کنید.

افتتاح حساب وب مانی
برای ثبت نام در اولین قدم وارد سایت وب مانی شوید.

۲.  کشور ایران را انتخاب کنید، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و سپس اعداد روی تصویر را در فضای پایین وارد کنید. سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.

افتتاح حساب وب مانی
وارد کردن شماره تلفن

۳. یک پیامک شامل کد فعالسازی به شماره‌ای که وارد کرده‌اید ارسال خواهد شد. کد فعالسازی را در بخش Confirmation Code  وارد کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید.

اکانت وب مانی
وارد کردن کد تایید

۴. یک رمز عبور بیشتر از ۵ حرف و کمتر ۲۹ حرف انتخاب کنید و سپس آن را دوباره در بخش Retype وارد کنید. سپس تیک پایین را زده و روی دکمه تکمیل کلیک کنید.

افتتاح حساب وب مانی
انتخاب رمز عبور مناسب دارای اهمیت است

ثبت مراحل پاسپورت  Formal

با طی کردن این مراحل، یک حساب کاربری معمولی ایجاد کرده‌اید که به پاسپورت Alias شناخته می‌شود. اما برای اینکه قادر باشید از ویژگی‌ها و سرویس‌های بیشتری برخوردار باشید و امنیت بالاتری برای حساب خود ایجاد کنید، نیاز است تا سطح پاسپورت خود را به حساب رسمی (Formal) یا بالاتر ارتقا دهید.

۵. نوع پاسپورت Formal or Higher Level را انتخاب کنید. در این قسمت با کیف پول‌های معرفی شده در بالا رو به رو خواهید شد. بهتر است برای شروع و ورود به کیف پول وب مانی، کیف پول دلاری را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید. در صفحه بعد، با تیک زدن مقررات در پایین صفحه، گزینه ادامه را انتخاب کنید.

افتتاح حساب وب مانی
انتخاب کیف پول

۶. در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید اطلاعات رسمی پاسپورت خود را وارد کنید و روی گزینه OK کلیک کنید.

اکانت وب مانی
وارد کردن اطلاعات پاسپورت

۷. در صفحه بعد، باید تصویر پاسپورت خود را آپلود کنید.

اکانت وب مانی
ارسال تصویر پاسپورت

با اتمام این مرحله یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد که باید نزد خود نگه دارید. حالا ثبت نام شما کامل شده است و می‌توانید برای ایجاد کیف پول بیشتر، در داشبورد شخصی خود گزینه Add Purse, Bank Card, ETC را انتخاب کنید. هر یک از کیف پول‌های شما، دارای یک شماره حساب منحصر به فرد هستند که از آن برای دریافت پول از شخص یا شرکت مقابل استفاده می‌کنید.

پس از اینکه حساب وب مانی شما افتتاح شد، می‌توانید با دانلود وب مانی، امور پرداختی خود را از طریق موبایل نیز انجام دهید. با استفاده از اپلیکیشن webmoney keeper می‌توانید موجودی کیف پول و گردش موجودیتان را به یاد داشته باشید و از آن برای پرداخت قبوض و خریدهایتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای افتتاح حساب وب مانی 

احراز هویت و معرفی انواع پاسپورت‌های وب مانی

هر یک از افرادی که در وب مانی ثبت نام می‌کنند، دارای یک پاسپورت هستند که بر اساس اطلاعات شخصی آن‌ها ساخته می‌شود. پاسپورت‌های وبمانی دارای چندین سطح هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند . در ادامه با اتواع پاسپورت‌های وب مانی آشنا می‌شویم.

پاسپورت Alias وب مانی چیست

پاسپورت‌ مستعار (Alias) همان پاسپورتی است که ابتدا به سادگی در سایت ثبت نام می‌کنید و نیازی هم به اطلاعات شخصی خاصی به جز شماره موبایل ندارد. این نوع پاسپورت انتخابی مناسب برای تراکنش‌های کوچک و خرید‌های ریز است. برای مثال، در روز تا ۱۰۰ دلار، در هفته ۳۰۰ دلار و در ماه ۵۰۰ دلار می‌توان با کیف پول دلاری پاسپورت مسعار تراکنش داشته باشید.

همچنین این نوع پاسپورت برای کاربران تازه واردی که قصد آشنایی با پلتفرم وب مانی را دارند مناسب است. با این که این نوع پاسپورت رایگان است، اما باید در نظر داشته باشید که سطح اعتماد سیستم به پاسپورت‌های Alias در حداقل قرار دارد.

پاسپورت Formal وب مانی چیست

سطح بعدی پاسپورت‌های وب مانی، پاسپورت رسمی (Formal) است. برای ثبت نام در پاسپورت رسمی، به اطلاعات پاسپورت یا کارت ملی خود و همچنین آپلود تصویر آن نیاز دارید. این نوع پاسپورت هم برای کاربران رایگان است و اجازه می‌دهد به صورت روزانه ۳ هزار دلار، هفتگی ۱۰ هزار دلار و به صورت ماهانه ۱۵ هزار دلار جابه‌جایی پول داشته باشید.

پاسپورت  Initial

این سطح از پاسپورت برای کسب و کارهای کوچک پیشنهاد می‌شود. این پاسپورت از امنیت بالایی برخوردار است، اما برای استفاده از امکانات آن، باید هزینه پرداخت کنید. با این پاسپورت می‌توانید روزانه ۱۲ هزار دلار، هفتگی ۳۰ هزار دلار و ماهانه ۶۰ هزار دلار تراکنش داشته باشید.

پاسپورت Personal

پاسپورت شخصی وب مانی، بالاترین سطح امنیت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. اما نکته این پاسپورت این است که برای ثبت نام آن نیاز است به صورت حضوری همراه با مدارک خود به یکی از نمایندگان رسمی وب مانی مراجعه کنید. به همین دلیل پاسپورت شخصی، شما را از سایر کاربران سطوح پایین‌تر متمایز می‌کند. البته این پاسپورت رایگان نیست و باید برای آن هزینه کنید. اما در عوض تراکنش‌ها با محدودیت کمتری رو به رو هستند.

پاسپورت Merchant

این نوع پاسپورت که آخرین سطح پاسپورت‌های وب مانی است، اجازه می‌دهد تا بدون هیچگونه محدودیتی پرداخت و تراکنش داشته باشید. پس از ثبت نام موفق از طریق پاسپورت شخصی، تنها کافی است در صفحه MegaStock وب مانی ثبت نام کنید تا به رایگان عضو پاسپورت Merchant شوید. این نوع پاسپورت برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است.

در مورد آموزش افتتاح حساب پرفکت مانی وریفای شده هم بخوانید

کارمزد تراکنش‌‌های وب مانی چقدر است؟

وب مانی در ازای هر یک تراکنشی که صورت می‌گیرد، ۰٫۸ درصد از مبلغ را به عنوان کارمزد کسر می‌کند. البته وب مانی برای کارمزد سقفی مشخص دارد. برای مثال سقف کارمزد تراکنش‌های دلاری ۵۰ دلار، سقف تراکنش‌های یورو ۵۰ دلار و سقف تراکنش‌های بیت کوین هم ۵ WMX معادل ۰٫۰۰۵ بیت کوین است.

همچنین برای کارمزدها یک حداقل هم تعیین شده است. حداقل کارمزد تراکنش‌های دلاری و یورو ۰٫۰۵ و حداقل تراکنش بین کوین ۰٫۰۱ WMX است. این میزان کارمزدها برای حداقل تراکنش‌ها در نظر گرفته شده است.

بنابراین اگر قصد دارید یک تراکنش ۱ دلاری انجام دهید، ۰٫۰۵ درصد کارمزد کسر می‌شود و اگر ۱۰۰ دلار تراکنش داشته باشید، ۰٫۸ درصد کارمزد کسر خواهد شد. البته وب مانی برای تراکنش‌های بین کیف پول‌ها که مختص یک حساب کاربری هستند، کارمزد دریافت نمی‌کند.

چطور حساب وب مانی خود را شارژ کنیم؟ آموزش خرید وبمانی در ایران

به غیر از این که حساب وب مانی برای دریافت پول از شرکت‌ها و افراد خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خودتان هم قادر هستید به منظور ارسال پول یا خرید کالا یا خدمات، حساب خود را شارژ کنید.

سایت وب مانی راه و روش‌های زیادی برای شارژ حساب کاربری در اختیار مردم قرار داده است. اما با وجود تحریم کشور ایران، و برای اینکه اسیر کلاهبرداری وب مانی از طرق غیرمجاز نشوید، بسیاری از این روش‌ها قابل استفاده نیستند. با این حال همچنان چندین راه برای شارژ حساب وب مانی خود در اختیار دارید.

کاربران ایرانی به دو روش زیر می‌توانند حساب وب مانی خود را شارژ کنند:

۱. استفاده از کارت شارژ وب مانی

در روش اول شما با خرید یک کارت شارژ وب مانی، می‌توانید از طریق سایت Paymer حساب‌تان را شارژ کنید. ابتدا لازم است تا با استفاده از حساب کاربری وب مانی خود در بخش Login وارد سایت شوید.

در مرحله بعد، در تب Operations می‌توانید اطلاعات کارت خود را در بخش Redeem وارد کنید.

۲. انتقال وجه حساب به حساب

در روش دوم شما به یکی از صرافی‌های دیجیتال که خدمات وب مانی ارائه می‌دهند مراجعه می‌کنید و پس از ثبت نام، از طریق پنل آن‌ها با واریز مبلغ مورد نظر خود به ریال از طریق کارت‌های شتاب، حساب‌ وب مانی شما مستقیما شارژ خواهد شد.

برای خرید وبمانی در ایران به روش دوم، راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه، استفاده از سایت نیک پرداخت است.

خرید وب مانی در ایران

برای خرید یا شارژ حساب وب مانی شما باید یک کیف پول وب مانی داشته باشید. با ارائه مشخصات حساب وب مانی خود هنگام ثبت سفارش در نیک پرداخت، شارژ حساب وب مانی شما به صورت کاملاً خودکار انجام می‌گیرد.

شارژ حساب وب مانی شما از طریق نیک پرداخت به سرعت انجام می‌گیرد. پس از خرید وب مانی و با شارژ شدن حساب وب مانی، می‌توانید برای خرید کالا یا خدمات از تمام وب سایت‌های بین المللی که درگاه وب مانی دارند، اقدام کنید. همچنین شما می‌توانید از عملیات مختلف نقل و انتقال پول بهره ببرید و با افراد مختلف در خارج از کشور معاملات مالی داشته باشید.

خرید وبمانی در ایران در پنل نیک پرداخت

سوالات متداول درباره وب مانی

آیا ارتقا پاسپورت در وب مانی الزامی است؟

اولین دلیل اصلی ارتقا پاسپورت‌های معمولی به پاسپورت‌های رسمی (Formal) یا شخصی (Personal) افزایش حجم معاملات است. شما با یک پاسپورت معمولی در هفته فقط ۳۰۰ دلار و در ماه ۵۰۰ دلار اجازه معامله دارید. اما این محدودیت در دیگر پاسپورت‌ها بسیار کمتر است.

نکته دوم این است با ارتقا پاسپورت خود به پاسپورت رسمی یا شخصی، در حقیقت اعتبار خود را افزایش داده‌اید. دلایل زیادی وجود دارد که افزایش اعتبار می‌تواند از اهمیت قابل توجهی برخوردار باشد. برای مثال از آن جایی که یک کاربر ایرانی با آی پی‌های مختلفی ممکن است وارد سایت شود، این احتمال وجود دارد که وب مانی به هویت شما شک کند. اما در صورت احراز هویت، چنین مسائلی وجود نخواهد داشت. همچنین امنیت در معاملات و دسترسی به امکانات بیشتر، از دیگر دلایل اهمیت ارتقا پاسپورت در وبمانی هستند.

چطور می‌توانم حساب وبمانی خودم را برداشت کنم؟

از آنجایی که حساب‌ وب مانی به حساب‌های بانکی ایران متصل نیست،‌ امکان برداشت وجه مستقیم هم وجود ندارد. بنابراین باید به سراغ سایتی امن و مورد اعتماد بروید تا موجودی شما در وب مانی را سریعا نقد کنند.

برای مثال شما یک حساب وب مانی دارید و با کارفرمای خارجی به صورت دورکاری پروژه‌هایی را انجام می‌دهید. پس از انجام پروژه، شما حساب وبمانی خود را برای دریافت پول به شرکت یا شخص مقابل می‌دهید.

حالا اگر بخواهید پول خود را در ایران استفاده کنید، باید قادر به نقد کردن درآمد ارزی خود باشید. نیک پرداخت خدمات نقد کردن دلار وب مانی را به شما پیشنهاد می‌کند. تنها کافی است موجودی حساب وب مانی خود را به کیف پول نیک پرداخت انتقال دهید و معادل ریالی آن را در حساب بانکی خود در ایران دریافت کنید.

از مزایای کار کردن با نیک پرداخت در زمینه نقد کردن موجودی وب مانی، سرعت عمل تسویه حساب در ۲۴ ساعت شبانه روز است و این عمل به سرعت صورت می‌گیرد. بنابراین کم‌ترین زیان از نظر نوسانات ارز متوجه شما خواهد شد.

فقط کافی است در سایت نیک پرداخت ثبت نام کنید و با مراجعه به پنل وبمانی، درخواست خود را تکمیل کنید.

آیا می‌توانم بدون حساب رسمی وبمانی از سایت‌های خارجی محصول یا سرویس خریداری کنم؟

هنگامی که می‌خواهید از یک سایت که کالا و خدمات خود را با درگاه وبمانی عرضه می‌کند خرید کنید، وبمانی هم مانند پی پال مثل یک کارت عضو شبکه شتاب کار می‌کند. با کلیک کردن روی پرداخت وبمانی شما به درگاه وبمانی متصل می‌شوید و با وارد کردن اطلاعات مربوط به حساب وبمانی، خرید شما نهایی می‌شود. از این راه شما می توانید از فروشگاه‌ها و سایت‌های زیادی در سراسر جهان خریداری کنید.

اما خرید با وبمانی تنها در صورتی ممکن است که شما یک حساب وبمانی داشته باشید. حساب وبمانی ندارید؟ نگران نباشید، با خدمات خرید با وبمانی نیک پرداخت شما می‌توانید خریدهای خود را انجام بدهید و مرحله پرداخت را نیک پرداخت برای شما به انجام برساند.

پس وارد ناحیه کاربری خود شوید و به جای خرید وبمانی ، یک سفارش خرید با وبمانی ثبت کنید و آدرس خرید محصول و اطلاعات کاربری را در اختیار همکاران ما قرار دهید. سفارش شما در یک چشم بر هم زدن پرداخت می‌شود.

 

افتتاح حساب وب مانیخرید وب مانیفروش وب مانی

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست