فروش بیت کوین

راهنمای فروش بیت کوین ؛ روش‌ها و مراحل

آیا شما هم از حباب بودن بیت کوین می‌ترسید؟ آیا به این متوجه شده‌اید، وقت آن رسیده است که از جنون بیت کوین خارج شوید یا فعلا قصد دارید بیت کوین‌های خود را برای آینده نگه داشته باشید؟

در مقاله پیش‌رو که در مورد راهنمای فروش بیت کوین است به شما آموزش می‌دهیم، چطور بیت کوین‌ها را به فروش برسانید و بتوانید پولتان را به دست آورید. با این حال آگاه باشید که اگر شما هم‌زمان با افراد دیگر تصمیم به فروش بگیرید، با چند مشکل مواجه خواهید شد.  ما همه آن‌ها را بررسی کنم، بنابراین شما می‌توانید یک انتخاب آگاهانه درباره زمان و محل فروش ارز دیجیتال خود داشته باشید.

اگر قصد فروش بیت کوین دارید یا می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتر کسب کنید، همین امروز با نیک پرداخت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: ۹ نکته مهم در انتخاب کیف پول بیت کوین

مرحله ۱: یک حساب در صرافی بیت کوین باز کنید

کوین بیس

ساده‌ترین روش‌ برای فروش بیت کوین و به دست آوردن پول نقد از طریق یک پلت فرم صرافی ارز دیجیتال و بیت کوین است. آن‌ها به عنوان یک واسط برای ارز دیجیتال غیرمتمرکز از طریق فروش بیت کوین برای شما، عمل می‌کنند. از آنجا که Coinbase یکی از روش‌های محبوب‌ به شمار می‌رود و به خوبی تایید شده است، آن را می‌توان توصیه کرد اگر ترجیح می‌دهید که روش مدنظر خودتان را انتخاب کنید، تعداد زیادی روش هستند که می‌توانید از بینشان انتخاب کنید.

ایجاد یک حساب، ساده است اما چندین گام وجود دارد که شما باید آن‌ها را طی کنید. بسته به این که شما در کدام کشور هستید، باید از اشکال مختلف قوانین «شناسایی مشتری» پیروی کنید که ممکن است به معنی ارسال فرم‌های خاصی از جمله شناسه و کارت‌های هویتی باشد. این کار می‌تواند چند روز طول بکشد. ثبت‌نام در Coinbase Pro به طور هم‌زمان هم  توصیه می‌شود (اگرچه زیاد ضروری نیست) تا کنترل بیشتری بر فروش خود داشته باشید.

زمانی که حساب کاربری شما ایجاد می‌شود، حساب بانکی خود را به آن وصل کنید، تا زمانی که مبادله‌ای انجام دادید، بتوانید پول نقد خود را بدون مشکل، دریافت کنید.

مرحله ۲: انتقال بیت کوین به کیف پول دیجیتال

اگر راهنمای خرید بیت کوین را در مورد نحوه خرید بیت کوین دنبال کنید، متوجه می‌شوید که باید بیت کوین را در کیف پول امن خود ذخیره ‌کنید. برای تجارت در Coinbase، شما باید بیت کوین را به کیف پول دیجیتال خود ارسال کنید.

از گزینه انتقال کیف پول خود، برای فرستادن آن استفاده کنید و منتظر تأییدیه‌های مختلف به هنگام رسیدن آن، بمانید. این فرایند ممکن است چند ساعت طول بکشد یا اگر به طور خاص در زمان شلوغی باشد، شاید چند روز طول بکشد.

مرحله ۳: یک سفارش فروش ارائه دهید

فروش بیت کوین

با باز کردن حساب در صرافی بیت کوین، حساب بانکی شما متصل می‌شود و بیت کوین در حساب صرافی ذخیره می‌شود، حال زمان آن رسیده ‌است که بیت کوین خود را بفروشید.

برای انجام این کار، به حساب Coinbase یا Coinbase Pro وارد شوید و به قسمت معامله حساب در صرافی وارد شوید. مطمئن شوید که گزینه «برای فروش» را انتخاب کرده‌اید (به جای بخش خرید بیت کوین) و مقداری که می‌خواهید معامله کنید را وارد کنید. از آنجا می‌توانید یک «سفارش فروش» برای فروش در نرخ فعلی بازار، ارائه کنید یا به عنوان جایگزین، یک سفارش «محدود» را ارائه کنید که تنها زمانی که قیمت به شکلی است که شما را راضی می‌کند، فروش خواهد داشت.

از اینجا به بعد، معامله بدون وارد کردن هیچ اطلاعات دیگری از طرف شما انجام خواهد شد. تا زمانی که با قیمت منطقی نرخ بازار، بیت کوین می‌فروشید، معامله با سرعت به نسبت بالا انجام می‌شود. زمانی که این کار انجام شود، بیت کوین از حسابتان خارج خواهد شد و حساب ارزی محلی‌تان با واحد پول انتخابی شما پر خواهد شد.

مرحله ۴: انتقال وجوه به حساب بانکی

زمانی که معامله را انجام دادید، زمان آن رسیده است که پول خود را از حساب صرافی خارج کنید. گزینه «برداشت» را از فهرست انتخاب کنید و گزینه «انتقال بانکی» را انتخاب کنید. سپس مقداری که می‌خواهید به حساب بانکی‌تان بفرستید را وارد کنید. زمانی که آماده شدید، دوباره بررسی کنید که تمام اطلاعات را صحیح وارد کرده‌‌ باشید و حساب بانکی‌تان به درستی با حساب صرافی شما مرتبط است. سپس گزینه «برداشت» را برای تکمیل تراکنش انتخاب کنید.

اگرچه ممکن است کمی تاخیر در ارسال آن وجود داشته باشد اما پول‌های موردنظر باید با سرعت بالا به حساب بانکی شما انتقال یابند. برای فروش کار دیگری نباید انجام دهید. شما با موفقیت بیت کوین خود را فروخته‌اید.

بیشتر بخوانید: با بیت کوین چه کالا یا خدماتی را می‌توانیم بخریم؟

روش‌های جایگزین

فروش بیت کوین

اگر ترجیح می‌دهید در فرایند فروش بیت کوین بیش از یک روش را استفاده کنید، معاملات مستقیم یا معامله‌هایی نظیر همتا به همتا (peer to peer) روش‌های جایگزین هستند.

برای این روش‌ها، شما باید ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در بعضی از موارد به معنای تایید هویت شما خواهد بود، پس در تمام روش‌های فروش، توصیه می‌کنیم که حساب خود را قبل از زمانی که بخواهید فروش واقعی انجام دهید، به درستی تنظیم دهید. به محض این که دست‌ به ‌کار شوید، می‌توانید بیت کوین‌های خود را به روش «مستقیم» بفروشید.

برخلاف مبادلات که در آن‌ها تراکنش‌ها خودکار هستند، در فروش بیت کوین به صورت واقعی باید تراکنش را در تماس مستقیم با خریدار انجام دهید. شما سفارش فروش برای یک مقدار مشخص را تنظیم می‌کنید و زمانی که کسی به دنبال خرید با قیمت مورد توافق پیدا ‌شود، این سایت اعلام می‌کند که می‌توانید تراکنش انجام دهید. پس از موافقت شما، خریدار به شما پول می‌دهد و سپس در عوض برای او بیت کوین می‌فرستید.

روش واقعی انجام پرداخت، بستگی به این دارد که از چه پلت‌فرمی برای انجام معاملات استفاده می‌کنید. سایت‌هایی مانند BitQuick، همه‌چیز را به طور انحصاری به صورت آنلاین انجام می‌دهند و از نقل و نقل حساب بانکی استفاده می‌کنند.

با این حال، سایت‌هایی مانند LocalBitcoin یا Paxful گزینه‌های بسیاری از جمله Moneygram، کارت‌های هدیه، ارسال پول نقد از طریق نامه و حتی انتقال پول نقد به صورت حضوری دارند.

اگر چه بعضی از این روش‌ها، زمان بیشتری صرف می‌کنند، بسیاری از آن‌ها ناشناس هستند و می‌توانند این امکان را برای شما فراهم کنند که اگر دوست داشته باشید، تراکنش خود را به دور از چشم افراد انجام دهید. اگر تصمیم گرفتید که معامله را به صورت حضوری انجام دهید، حتما این کار را در یک محیط عمومی انجام دهید.

فروش ارز دیجیتال

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • قابل توجه دوست داران ارزهای دیجیتال و بیت کوین …
    بیت کوین حباب نداره … بلکه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت اون هست …. و با گذر زمان و کاربردی شدن بیت کوین تقاضای جهانی واسش زیاد میشه و قیمتش افزایش پیدا خواهد کرد ….
    اما مدیریت سرمایه رو در سرمایه گذاری رعایت کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست