روند نزولی بورس

روند نزولی بورس همچنان ادامه دارد

روند نزولی بورس در معاملات امروز نیز مشهود است و شاخص کل در دقایق اولیه معاملات با افت بیش از ۱۳ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد عقب نشینی کرد.

عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار

به گزارش نیک پرداخت بورس معاملات امروز را هم با روند نزولی آغاز کرد و شاخص کل در دقایق اولیه معاملات با افت بیش از ۱۳ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد عقب نشینی کرد. بنا بر گزارش خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس در حال حاضر در رقم یک میلیون و ۷۹۸ هزار واحد قرار دارد و ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد نسبت به روز گذشته منفی شده است. بر اساس اعلام شرکت بورس تهران، معاملات بازار از امروز دوشنبه ۲۷ مرداد در دو نیمه ۸:۴۵ تا ۱۱:۴۵ و ۱۲:۱۵ تا ۱۵:۱۵ دقیقه انجام می‌شود؛ معاملات ۵۳ نماد پُرتقاضا از جمله شستا، فارس و فملی به نیمه دوم معاملات بازار منتقل شده است.

روند نزولی بورس
اطلاعیه تغییر موقت زمان بندی جلسات معاملاتی

نظر معاون سازمان بورس درباره علت روند نزولی شاخص

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با رد شایعه عدم حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه گفت: روند نزولی شاخص بخشی از فرایند طبیعی بازار برای اصلاح قیمت‌ها است و متغیر منفی خاصی در اقتصاد وجود ندارد. محمدحسن ابراهیمی سروعلیا در این باره گفت: اکنون متغیر منفی خاصی در اقتصاد وجود ندارد که بخواهد منجر به روند نزولی شدید شاخص شود و آنچه شاهد هستیم بخشی از فرایند طبیعی بازار برای اصلاح قیمت‌ها است. بازار سرمایه متشکل از روندهای صعودی و نزولی است و این مساله بطور پیوسته اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۲ درصدی EOS به دلیل رونمایی از شبکه اجتماعی ویس (Voice)

رفتار هیجانی برخی سهامداران تازه وارد

وی افزود: با این حال، برخی از سهامداران تازه وارد که در روزهای صعودی بازار به آن پیوسته‌اند، تجربه روندهای نزولی را نداشته و با مشاهده کاهش قیمت سهم اقدام به فروش می‌کنند که این شیوه هیجانی به نفع آنان نیست. بطور معمول در این شرایط برخی حرفه‌ای‌ها اقدام به خرید سهام هم می‌کنند. ابراهیمی سروعلیا به سهامدارانی که با ساز و کار بازار سرمایه آشنایی کامل ندارند توصیه کرد از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در بورس سرمایه‌گذاری کنند. شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردان که دارای مجوز از سازمان بورس هستند می‌توانند در سرمایه‌گذاری افراد ناآشنا با بازار سرمایه کمک زیادی کنند.

او افزود: از عموم سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود تحت تاثیر گروه‌های مجازی غیرمجاز که گاهی اطلاعات غیرواقع در مورد سهام به مردم می‌دهند، قرار نگیرند و با آگاهی بطور مستقیم یا غیرمستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: مهر 

خوشحال می شویم نظرات شما را در بخش کامنت ها ببینیم. 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست