بازار سرمایه

روند نزولی شاخص کل بازار سرمایه

شاخص کل بازار سرمایه که در ساعات ابتدایی معاملات امروز مجدد به کانال دو میلیون واحد بازگشت و تا دو میلیون و ۳۹ هزار واحد پیش رفت، در ساعات میانی و پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در مرز یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد ایستاد.

تابلوی بورس سبزپوش شد

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات نیوز، تابلوی بورس که دیروز تحت تاثیر حواشی صندوق دارا دوم قرمز پوش شده بود، در نیم ساعت اول معاملات امروز با واکنش مثبت به تصمیم دولت برای عرضه دارادوم در پنجم شهریورماه، سبزپوش شد.

در نیم ساعت ابتدایی، شاخص با بیش از ۳۵ هزار واحد رشد بار دیگر به سوپرکانال ۲ میلیون واحد وارد شد و عدد ۲ میلیون و ۳۵ هزار و ۱۱۰ را به ثبت رساند. اما معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۶ هزار و ۷۸۸ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۲۳۵۴ واحد کاهش به رقم ۵۱۲ هزار و ۵۸ واحد رسید.

کدام نمادها بیشترین تاثیر مثبت روی بورس را گذاشتند؟

معامله‌گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۶۹ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان، نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین شرکت ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و سرمایه‌ گذاری شاهد نمادهای پربیننده بورس بودند.

افت ۲۴۳ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۴۲ واحد کاهش رقم ۲۰ هزار و ۴۱۲ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۴۹۴ هزار معامله انجام دادند که ۵۴ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال ارزش داشت. پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهرزمین، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، سهامی ذوب‌آهن اصفهان و گروه توسعه مالی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بیمه پاسارگاد و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

بیشتر بخوانید: کوین مارکت کپ در ازای یادگیری به شما ارز دیجیتال می‌پردازد

لیست نمادهای پربیننده

لیست نمادهای پربیننده این بازار از بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، صنایع ماشین‌های اداری ایران و عمران و توسعه شاهد تشکیل شده است. شاخص کل دیروز در واکنش منفی به لغو عرضه دارادوم به کانال یک میلیون تومان سقوط کرده بود. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه تحت تأثیر حواشی دارا دوم بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد تومان از ارزش بازار بورس کاسته شد.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست