شرکت مستر کارت

با شرکت مستر کارت و داستان موفقیت آن آشنا شوید!

شرکت مستر کارت (MasterCard)، نام یک سازمان چند ملیتی آمریکایی است که نقش مهمی در صنعت خدمات مالی سراسر جهان ایفا می‌کند. خرید این کارت، برای اشخاص ساکن ایران کمی دشوار است اما غیر ممکن نیست. اشخاص ساکن ایران می‌توانند برخی از کارت‌های این شرکت را تهیه کنند و از خدمات عالی آن بهره‌مند شوند.

تیم باتجربه نیک پرداخت برای خرید مستر کارت در ایران به شما کمک خواهد کرد. اگر دوست دارید با شرکت مستر کارت و داستان موفقیت آن آشنا شوید با ما همراه باشید. خدمات اصلی شرکت مستر کارت، تنظیم فرآیندهای پرداخت بین بانک‌های فروشندگان و بانک‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات کارتی به مشتریان است. این کارت‌ها، مشخصه مستر کارت را در اختیار دارند که آن‌ها را برای استفاده از خدمات شرکت واجد شرایط می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کارت اعتباری

شرکت مستر کارت از سال ۲۰۰۶ به یک شرکت عمومی چند ملیتی تبدیل شد و شرکت تعاونی آن به نام «MasterCard Worldwide» متعلق به بیش از ۲۵۰۰۰ موسسه مالی در سراسر جهان بود.

ریچارد هیتورنتوییت (Richard Haythornthwaite) در این شرکت به عنوان رئیس هیئت مدیره فعالیت می‌کند و آژاپال سینگ بنگا (Ajaypal Singh Banga)، رئیس فعلی و مدیر عامل آن است.

استقرار شرکت مستر کارت

شرکت مستر کارت در سال ۱۹۶۶ توسط بسیاری از بانک‌های کالیفرنیا تاسیس شد تا با کارت‌های اعتباری BankAmericard که در آن زمان توسط بانک مرکزی آمریکا صادر می‌شد، رقابت کند.

استقرار شرکت مستر کارت

این شرکت در ابتدا اینتربانک نامیده می‌شد که بعدها به مستر شارژ تغییر نام داد. شرکت مادر حامی مستر کارت، بانک یونایتد کالیفرنیا بود و بعدها بانک‌های دیگر مانند Wells Fargo ،Crocker National Bank ،Bank of California و Union Bank of California با آن ادغام شدند. در سال ۱۹۷۹، این کارت در نهایت به مستر کارت تغییر نام یافت و تاکنون هم این نام را حفظ کرده است. در تاریخ ۲۵ می ۲۰۰۶، این شرکت به طور عمومی فعالیت کرد و سهام آن در بورس NYSE تحت عنوان MA شناخته شد. با شرکت مستر کارت و داستان موفقیت آن آشنا شوید.

مخالفت‌ها و تحولات

کسب و کار شرکت مستر کارت از زمان تاسیس آن تا کنون از رقابت و تحول بازنمانده است. یکی از شاکیان بزرگ این شرکت‌ها، سرویس‌دهندگان درگاه‌های پرداخت یا ATMها بوده‌اند. این شرکت چند ملیتی، ادعا کرد که قوانین شبکه‌های کارت اعتباری پس از اصلاح، هزینه دسترسی به دستگاه‌های خودپرداز را همراه با ویزا توسط اپراتورهای ATM، رعایت می‌کند.

مخالفت‌ها و تحولات با شرکت مستر کارت

این دادخواست از طرف اپراتورهای مستقل و شورای ملی ATM ثبت شد اما در سال ۱۹۹۶، ویزا و مستر کارت در مجموع مبلغ ۳ میلیارد دلار را به عنوان هزینه خسارت به چند غول خرده‌فروشی مانند Wal-Mart ،Sears Roebuck & Co و Safeway پرداخت کردند.

در آن زمان، ۴ میلیون شرکت بازرگانی، با هم طرح دعوی کردند. این دادخواست توسط هگانس برمن ثبت شده است. علاوه بر این، این شرکت در اواخر دهه ۹۰ به طور مداوم در ایالات متحده با چندین موضوع ضد اعتماد مواجه شد.

بیشتر بخوانید: مستر کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

این شرکت همچنین در اواخر سال ۲۰۱۰ به دلیل متوقف کردن پرداخت‌ها به سازمان ویکی‌لیکس به بهانه غیرقانونی بودن فعالیت این سازمان، در سرتیتر خبرها قرار گرفت.

این شرکت چند ملیتی به دلیل این اقدام با اعتراضات زیادی مواجه شد و مورد حمله آنلاین یک گروه ناشناس قرار گرفت. با این حال، نام تجاری مستر کارت همچنان توانسته است کرامت خود را حفظ کند و به طور کلی بازار موفقیت‌آمیزی داشته باشد. همچنین، کمپین تبلیغاتی این شرکت با عنوان « Priceless» به معنای «بدون قیمت» بسیار موفق بوده و تحسین‌های زیادی را به دست آورده است.

این شرکت همچنین بسیاری از رویدادهای ورزشی سراسر جهان مانند لیگ قهرمانان یوفا، جام جهانی فیفا، لیگ بیس‌بال و مسابقات فرمول یک را حمایت کرده است.

شرکت مستر کارت به خوبی مورد پذیرش بسیاری از مجلات معتبر مالی است که از آن به عنوان یکی از موفق‌ترین برندها یاد می‌کنند. ضمنا در حال حاضر امکان خرید مستر کارت در دو نوع مستر کارت مجازی و مستر کارت تراول برای مشتریان نیک پرداخت فراهم شده است.

روش خرید با ویزا و مستر کارت در نیک پرداخت

خرید مسترکارتفروش مسترکارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست