ضرر ۸۲ تریلیون دلاری ناشی از افسردگی مالی کرونا

ضرر ۸۲ تریلیون دلاری ناشی از افسرگی مالی کرونا در جهان

طبق تحقیقات دانشگاه حقوق کمبریج، پیش‌بینی می‌شود که ضرر مالی ۸۲ تریلیون دلاری، طی پنج سال صورت پذیرد. از آن جایی که این ضرر، تنها متوجه ایالات متحده نخواهد بود و دامان کل جهان را خواهد گرفت؛ نام آن را افسردگی مالی جهانی نامیده‌اند. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

GDP مربوط به ۱۹ قدرت اقتصادی برتر دنیا در سال گذشته ۶۹.۲ تریلیون دلار بود و بسیار خوش‌بینانه است که طی پنج سال، ضرر ۳.۳ تریلیون دلاری داشته باشیم. در واقع انتظار ضرر مالی ۵.۳ درصد از GDP (یعنی ۲۶.۸ تریلیون دلار) در طول پنج سال، انتظاری خوش‌بینانه ‌است.

به گزارش برات نیوز، پیش‌بینی می‌شود که ایالات متحده در این پنج سال، بین ۵۵۰ میلیارد تا ۱۹.۹ تریلیون دلار ضرر کند. البته می‌توان گفت که بازارهای جهانی شامل این افسردگی مالی نخواهند شد.

به گفته کیث وید (Keith Wade) رئیس موسسه مالی شرودر، تا ۴۰ سال پس از پایان شیوع کرونا شاهد رشد مالی و افزایش میزان سود نخواهیم بود. او با بررسی اتفاقات مشابه و پیامدهایی که هر کدام در پی داشتند، جدول زیر را با عنوان جدول معروف ناامیدی فراهم کرد:

افسردگی مالی

طبق نظر پاول هالینگسورث (Paul Hollingsworth) فعال اقتصادی، شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد تغییرات ساختاری خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بالارفتن میزان ذخایر خانگی، محافظه کاری بیشتر و بازارایی زنجیره عرضه محصولات اشاره کرد.

در واقع مردم می‌خواهند یک محدوده امن‌تر برای خود ایجاد کنند و ممکن است با دغدغه‌های شغلی و درآمدی مواجه‌ شوند. به گفته هالینگسورث، این امر باعث می‌شود تا مردم نگرانی‌های بیشتری نسبت به پرداخت مالیات و همچنین هزینه‌های درمانی که شاید در آینده به آن‌ها تحمیل‌شود، داشته باشند.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست