معرفی پرداخت دیجیتالی واتساپ و راه اندازی آن در برزیل

معرفی پرداخت دیجیتالی واتساپ و راه اندازی آن در برزیل

امروز یک ویژگی جدید به پیام‌رسان واتساپ اضافه شد. این ویژگی جدید پرداخت دیجیتالی واتساپ است. پرداخت دیجیتالی واتساپ فعلا در کشور برزیل فعال شده است و در آینده، در بازار کشورهای درحال توسعه نیز گسترش پیدا می‌کند. در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید.

پرداخت دیجیتالی واتساپ یکی از اقدامات جدید فیسبوک برای اضافه‌کردن ویژگی‌های اقتصادی و تجارت الکترونیک به این پیام‌رسان است. این ویژگی که به‌عنوان واتساپ پی (WhatsApp Pay) شناخته می‌شود، این امکان را ایجاد می‌کند که مردم بتوانند به‌صورت رایگان به افراد مختلف پول ارسال کنند یا از آن پول برای خرید از کسب‌وکارهای کوچک استفاده کنند.

به گزارش برات نیوز، مارک زاکر برگ در ماه ژانویه به این موضوع اشاره کرده بود که قصد دارد سرویس‌های جدیدی را در کشورهای هند، اندونزی و مکزیک راه‌اندازی کند. در آن زمان مشخص شد که یکی از این سرویس‌ها پرداخت دیجیتالی در پلتفرم‌های مختلف فیسبوک از جمله واتساپ و اینستاگرام است.

فیسبوک اعلام کرده که این ویژگی به خانواده‌ها و کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند و کارایی این اپلیکیشن‌ را بیشتر از قبل خواهد کرد.  

راه اندازی پرداخت دیحیتالی واتساپ برزیل
پرداخت دیحیتالی واتساپ در کشور برزیل راه اندازی شد.

پیام‌رسان واتساپ در کشور برزیل بیش از ۱۲۰ میلیون نفر کاربر دارد. همچنین برزیل بزرگترین بازار درحال توسعه بعد از هند است. البته ویژگی پرداخت قبلا در کشور هند راه‌اندازی شده بود؛ اما به دلیل قوانین کشور هند، هنوز کاربردی نشده است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که واتساپ در هند نزدیک به ۴۰۰ میلیون کاربر دارد.

در ماه اوریل، شرکت فیسبوک اعلام کرد که ۱۰ درصد از سهام شرکت مخابرات هند را به مبلغ ۴.۵ میلیون یورو خریداری کرده است. در حال حاضر، دو شرکت فیسبوک و مخابرات هند قصد دارند بسیاری از ویژگی‌های تجارت الکترونیکی را به پلتفرم JioMart که در هند بسیار محبوب است، اضافه کنند.

شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۴ واتساپ را به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار خریداری کرد. پیام‌رسانی که هم اکنون ۲ میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست