بهترین هاست

چطور می‌توانیم بهترین هاست را انتخاب کنیم؟

باید وبسایتتان با اسکریپت مشخصی مانند php حمایت شود؟ میزان ترافیک وبسایتتان تا چه اندازه زیاد خواهد شد؟ این پرسش‌ها را با خود مطرح کنید تا بتوانید به درباره خرید بهترین هاست به نتیجه برسید.

خرید هاست یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه‌اندازی یک وب‌سایت موفق است. امروزه شرکت‌های زیادی خدمات هاستینگ را ارائه می‌دهند. انتخاب هاست مناسب به عوامل زیادی بستگی دارد. قبل از هر چیز، باید بدانید که خواهان راه‌اندازی چه وب‌سایتی هستید. مثلا دوست دارید که رویه‌ای معمول را پیگیری کنید و از وردپرس یا چنین سرویس معمولی بهره ببرید یا خیر؟ آیا به اپلیکیشن‌های ویندوز نیاز دارید؟ آیا وب‌سایت شما باید با اسکریپت مشخصی مانند php حمایت شود

نیازهای شما برای انتخاب بهترین هاست چیست؟

بهترین هاست - انتخاب هاست مناسب

باید از خود بپرسید که وبسایت ایده‌آلتان به چه شکل است؟ خواسته‌ها و نیازهایتان را دقیق بررسی کنید. اما برای کسانی که تجربه کافی ندارند و تازه‌وارد هستند، پیشنهادی ثابت وجود دارد که به نفعشان تمام می‌شود. این افراد بهتر است از هاست‌های اشتراکی استفاده کنند. هاست اشتراکی اصولا برای وبسایت‌های تازه‌کار مناسب و کافی هستند. ضمن اینکه هزینه زیادی هم به فرد تحمیل نمی‌کنند. این نوع از هاست به شما اجازه می‌دهد که وبسایتتان را بدون نگرانی بابت مسائل امنیتی و حفاظت از پایگاه داده بسازید و پیش ببرید. یادتان باشد که این امکان همیشه وجود دارد که با به روزرسانی، وبسایتی پیشرفته‌تر و بزرگ‌تر بشوید. برای انتخاب بهترین هاست ادامه این مقاله را از دست ندهید.

قابلیت اطمینان سرور/ آپتایم سرور

هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که هاستی انتخاب کنید که در ۷ روز هفته و به شکل ۲۴ ساعته فعال و مشغول است. این نکته از آنجا بسیار مهم است که احتمال دارد، بازدیدکنندگان وبسایتتان از تقاط مختلف دنیا باشند و به همین خاطر شما همیشه باید حاضر و در خدمت مخاطبان باشید. بهترین هاست ، هاستی است که ثبات داشته باشد. یکی از راه‌های انتخاب بهترین هاست این است که به نظرات کاربران درباره هاست‌های مختلف و آپتایم سرور دقت کنید.

آپتایم سرور همان توانایی سرورها در مدیریت و اجرای وبسایت‌های مختلف است. برخی از رسانه‌ها امتیازاتی در زمینه آپتایم سرور در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند و با دادن امتیاز، سعی می‌کنند به سرورهای مختلف رتبه بدهند. علاوه بر این، ابزارهای رایگان و ساده بسیاری برای بررسی وضعیت عملکرد سرورها وجود دارد که می‌توانید به کمک آنها به نتیجه‌گیری درستی درباره اوضاع سرور برسید.

گزینه‌های به روزرسانی سرور

بهترین هاست - سرور

هاست‌های اشتراکی در این روزها از طرفداران زیادی برخوردار هستند. یک حساب هاست اشتراکی باید قادر به حمایت یک بلاگ وردپرسی ساده با ۳۰ تا ۴۰ هزار بازدیدکننده در ماه باشد. در صورتی که وبسایت‌های مختلفی که از یک هاست اشتراکی استفاده می‌کنند، قادر به مدیریت اتصالات پایگاه داده هم‌زمان باشند و این اتصالات را زیر ۲۰ نگه دارند، مشکلی برای هیچ یک به وجود نخواهد آمد.

در هر حال، اگر خواهان رشد سریع وبسایت خود در عرض چند سال هستید باید هاستی با امکان و ظرفیت رشد انتخاب کنید. مثلا از یک هاست اشتراکی باید به vps یا سرور شخصی مجازی برسید. این به روزرسانی و ارتقا باعث می‌شود که قدرت پروسسینگ یا همان پردازش، ظرفیت حافظه، ذخیره دیسک و حتی بخش‌های امنیتی هاست افزایش و توسعه پیدا کنند.

دامنه‌های چندگانه اضافی

انتخاب دامنه گران و دشوار نیست. به همین خاطر در بیشتر مواقع وسوسه خرید چند دامنه به وجود می‌آید. اما برای مدیریت دامنه‌های اضافی نیاز به فضای هاست اضافی است. به همین خاطر است که باید در انتخاب هاست به این موضوع توجه کنید و با انتخاب بهترین هاست ، امکان اضافه کردن دامنه‌های مختلفی را که خریداری کرده‌اید به هاست مقدور سازید. بیشتر شرکت‌هایی که هاست‌های اشتراکی ارائه می‌کنند، ظرفیت اضافه کردن ۲۵ دامنه را هم تدارک می‌بینند.

بیشتر بخوانید: ۸ مورد از محبوب ترین خدمات وب هاستینگ

گزینه‌های مهم در انتخاب هاست

بهترین هاست - گزینه ها

برخی از ویژگی‌ها مانند مدیریت فایل‌ها همواره در انتخاب بهترین هاست باید لحاظ بشوند اما گزینه‌های دیگری هم مانند نصب‌کننده با یک کلیک یا One-click Installer هم وجود دارند که باید به آنها توجه شود. این گزینه به شما کمک می‌کند تا بتوانید چیزهایی مانند: جوملا، دروپال، وردپرس و… را به راحتی نصب کنید. دسترسی به FTP / SFTP هم در انتخاب بهترین هاست مهم است. دسترسی FTP/SFTP برای انتقال فایل‌های بزرگ کارآمد است. برخی از هاست‌ها فقط از مدیریت فایل یا همان فایل منیجر برای این انتقال و جابجایی استفاده می‌کنند که محدودیت‌های زیادی را تحمیل می‌کنند.

توجه به ظرفیت دیسک و انتقال، دیگر گزینه مهمی در انتخاب بهترین هاست نیست. خصوصا با توجه به اینکه بسیاری از هاست‌های اشتراکی، ظرفیت‌های نامحدودی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته در واقعیت، چیزی به نام ظرفیت نامحدود وجود ندارد ولی در هر حال برای وبسایت شما کافی خواهد بود. این روزها دیگر پهنای باند و ظرفیت آنچنان مهم نیستند. با وجود فلیکر برای ذخیره عکس‌ها، گوگل داک و درایو برای ذخیره فایل‌ها و یوتیوب و… دیگر مشکلی بابت ظرفیت و ذخیره وجود ندارد.

امکانات تجارت الکترونیک

بهترین هاست - سرور

باید در انتخاب بهترین هاست به این فکر کنید که وبسایتتان در حیطه تجارت الکترونیک، فعالیت خواهد کرد یا خیر. مثلا خواهان به کارگیری نرم‌افزار خرید خاصی هستید؟ تراکنش‌های مالی در وبسایت صورت خواهد گرفت؟ اگر بنا دارید که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت کنید باید حتما در انتخاب هاست به گزینه‌هایی که این نیازها را پوشش می‌دهند به دقت توجه کنید.

توجه به دوستی و سازگاری با محیط زیست

وب‌مستران به سازگاری هاست با محیط زیست هم توجه بسیاری دارند. هر سرور وبسایت به طور متوسط بیش از ۶۳۰ کیلوگرم CO2 تولید و سالانه هزار کیلووات انرژی مصرف می‌کند. اما هاست‌هایی که با محیط زیست سازگاری دارند، به هیچ عنوان کربن‌دی‌اکسید تولید نمی‌کنند. توجه به این موضوع از شما یک وب‌مستر مسئول و دوستدار محیط زیست می‌سازد.

ایجاد ایمیلی مخصوص به وبسایت

شما می‌توانید برای وبسایتتان، ایمیلی با نام خود سایت بسازید. بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما بهتر است قبل از خرید هاست به این موضوع هم دقت کنید. البته در صورتی‌که چنین امکانی از سوی هاست ارائه نشود، باز هم راه چاره وجود دارد. مثلا G-SUITE سرویسی است که جی‌میل برای ثبت ایمیل با نام دامنه وبسایت ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: هاست حرفه ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

پشتیبانی سایت

بهترین هاست - پشتیبانی

مشکلات مختلفی در راه مدیریت و راه‌اندازی وبسایت‌ها وجود دارد و از آنها گریزی نیست. بنابراین همیشه خطراتی چون حمله هکرها یا بروز مشکلاتی در پایگاه داده‌ها، وبسایتتان را تهدید می‌کنند. بنا به دلایل نام‌برده وجود سایت پشتیبان برای شما ضروری است و باید در انتخاب بهترین هاست ، پرسش‌های زیر را مطرح کنید:

  • آیا هاست مورد نظرتان، پشتیبانی کاملی از وبسایت خواهد کرد؟
  • آیا امکان انجام پشتیبانی به طور دستی و از طریق کنترل پنل هاست وجود دارد؟

توجه به پاسخ‌گویی هاست به کاربران و بازدیدکنندگان هم بسیار مهم و حیاتی است. منظور از پاسخ‌گویی، مدت زمان یا سرعت پذیرش درخواست کاربران برای ورود به وبسایت از سوی هاست است. این سرعت در رتبه‌بندی‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز بسیار تاثیرگذار است.

 

خرید از سایت های خارجیهاستهاستینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست