چگونه جهانگردی کنیم

چگونه جهانگردی کنیم تا حسرتی نداشته باشیم؟ (قسمت اول)

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چگونه جهانگردی کنیم و از کجا شروع کنیم؟ در آغاز جهانگردی امید، ترس، هیجان و آمیخته‌ای از احساسات متفاوت را تجربه خواهید کرد. هنگامی که مقصدی دور و یا جهانگردی را انتخاب می‌کنید نمی‌دانید که چه چیزی انتظار شما را می‌کشد. معمولا در نزدیکان افراد کمی هستند که چنین تجربه‌ای داشته باشند و بتوانند به درستی شما را راهنمایی کنند. این متن با تجربیات کسی نوشته شده که تنها از کتاب راهنما استفاده کرد و در راه کسب آن‌ها اشتباهات بسیاری را مرتکب شد.

چگونه جهانگردی کنیم

در ادامه با نیک پرداخت همراه باشید تا چند نکته مهم اشاره خواهیم کنیم که پاسخ‌هایی بر پرسش چگونه جهانگردی کنیم ارائه می‌دهند

۱. نترسید

ترس عامل بازدارنده قدرمتندی است. رفتن در دل ناشناخته‌ها همیشه ترسناک است اما شما اولین کسی نیستید که می‌خواهد دور دنیا را بگردد. شما به کشف قاره‌های ناشناخته و یا زمین‌های کاوش نشده نخواهید رفت. کافی است آغاز جهانگردی را پشت سر بگذارید تا ببینید مسیر شما هموار است و در سراسر سفر آدم‌ها و راهنماهای متفاوت به کمکتان می‌آیند. اگر میلیون‌ها نفر هرساله دور دنیا را می‌گردند چرا شما نتوانید؟

ممکن است در ابتدا عصبی شوید و بترسید اما توانایی‌های خود را دست کم نگیرید.

 چگونه جهانگردی کنیم

۲. به کتاب راهنما اکتفا نکنید!

کتاب‌های راهنما می‌توانند دیدی کلی ازمقصد را در اختیار جهانگردان تازه وارد قرار دهند، اما هیچ گاه نمی‌توان برای یافتان جاذبه‌های منحصر به فرد، بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها به آن اکتفا کرد. برای بهترین انتخاب سعی کنید با محلی‌ها ارتباط برقرار کنید و یا از سایر گردشگران و کارکنان هتل بپرسید تا از به روزترین جاذبه‌های محل مطلع شوید.

می‌توان گفت بهترین منبع برای کسب اطلاعات دقیق و به‌روز محلی‌ها هستند، مگر آن که از راهنماهای دیجیتالی که مرتب آپدیت می‌شوند استفاده کنید. اغلب آن‌ها اطلاعاتی قدیمی دارند بنابر این پیشنهاد می‌کنیم که به آن‌ها اکتفا نکنید.

بیشتر بخوانید: معرفی شهر باستانی هاتوسا پایتخت امپراتوری هیتی در ترکیه

۳. عجله نکنید!

هرجایی دیدنی‌های بسیار دارد و این در حالی است که زمان برای دیدن آن‌ها اندک است، با توجه به این محدودیت‌ها اغلب افراد در آغاز جهانگردی وسوسه می‌شوند تا با برنامه‌ای فشرده (به طور مثال بازدید از ۲۰ شهر در ۲۰ روز یا ۱۰۰ کشور در یک سفر دور دنیا) حرکت کنند که در نهایت نتیجه‌ای جز عکس‌های زیبا، استرس، خستگی و دنیایی از مفاهیم گنگ بدون دانستن حقایق مقاصدی که دیده‌ایم را در پی خواهد داشت.

پیشنهاد ما به جهانگردان این است که زمانی روزی را برای استراحت کردن در پارک یا نشستن در کافه و تماشای مردم اختصاص دهید، اینگونه می‌توانید با فرهنگ منطقه آشنا شوید و با دغدغه کم‌تر به مسیر خود ادامه دهید.

 چگونه جهانگردی کنیم

۴. بیش از حد وسیله نبرید

جمع کردن ساک قسمت مهمی از سفر است، در انتخاب لوازم دقت کنید به همراه داشتن بیش از حد لباس، کفش‌های کوه‌ نوردی، لوازم بهداشتی و یا هر چیزی تنها بارتان را سنگین می‌کند. بهتر است ساک کوچکی بخرید یا برای به همراه داشتن وسایل غیرضروری وسوسه نشوید. اگر هنگام سفر به کشورهای خارجی استرس گم کردن پول نقد خود را دارید، می‌توانید به سادگی موجودی پول نقد خود را به یک مستر کارت تبدیل کرده و آن را با خود به سفر ببرید. مستر کارت تراول پلاس توانایی خرید از اکثر دستگاه‌های کارت‌خوان سراسر جهان را داشته و همچنین اجازه برداشت پول نقد از ATM را هم به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید: دیدنی ترین جاذبه های طبیعی کانادا

۵. اطلاعات تماس افراد را بگیرید

اگر می‌خواهید بدانید چگونه جهانگردی کنیم باید بدانید در راه جهانگردی با اشخاص زیادی آشنا می‌شوید و برخی از آن‌ها تا آخر عمر دوستتان خواهند ماند، گاهی ممکن است اطلاعات تماس با آن‌ها را نگیرید و همیشه حسرت آن را بخورید (مثلا همیشه به این فکر می‌کنید که آن زوج دوست داشتنی پانامایی در چه حالی هستند؟). دریافت آدرس شبکات اجتماعی و آدرس ایمیل آن‌ها راهی مناسب و آسان برای در ارتباط بودن سال‌ها بعد از سفرتان است. بنابر این فراموش نکنید که این اطلاعات را بگیرید در غیر این صورت دوستانتان تنها به بخشی از خاطراتتان تبدیل می‌شوند.

۶. داشتن تلفن همراه

همانگونه که گفته شد سفر پر است از دوستی‌ها  و افراد جدید که ممکن است برخی دیگر از آن‌ها نیز در آغاز جهانگردی باشند و یا اتفاقی در مسیر شما قرار بگیرند. بهترین راه برای کسب اطلاعات و ملاقات مجدد از طریق شبکه‌های اجتماعی و تلفن است. سیم‌ کارت‌های ارزان در تمام جهان قابل دسترس هستند. دیگر حسرت کمی تغییر و دیدار دوستان را نخواهید خورد.

سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست