کسب درآمد اینترنتی

۷ نکته که به کسب درآمد اینترنتی بیشتر کمک می‌کند

افرادی که به صورت فریلنسر کار می‌کنند، اغلب با مشکلاتی در کار خود مواجه می‌شوند. اشتباهات یک فریلنسر در کسب درآمد اینترنتی، می‌تواند بر کار او تاثیر بگذارد و منجر به افت روند کاری و کسب درآمد شود. با آگاهی از این اشتباهات که در کسب‌وکارهای اینترنتی رایج است می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد تا آسیبی به راه‌ و روش‌های کسب درآمد آنلاین وارد نشود.

۱. یک سازمان واحد ایجاد کنید

بسیاری از فریلنسرها به همراه دوستان خود روی پروژه‌های مختلف کار می‌کنند. با تقسیم کردن وظایف در هر پروژه، یک نفر مسئول نوشتن متن‌ها است، یک نفر کارهای گرافیکی را انجام می‌دهد و فرد دیگر برنامه‌نویسی یا مدیریت پروژه را به عهده می‌گیرد اما این گروه بنا به دلایلی می‌توانند از هم جدا شوند و پروژه‌ها به همین دلیل به سرانجام نرسد.

تمامی این کارها می‌تواند توسط فریلنسرها به عنوان نماینده‌ای از یک شرکت انجام شود و تنها در مواردی که نیاز است از دوستان و همکاران دیگر کمک گرفته شود. بهترین پیشنهاد ایجاد یک لوگو، یک شرکت و یک فضای حقوقی برای فریلنسر است. در این صورت هر پروژه که متکی بر توان افراد مختلف است فقط از طریق یک نام و یک شرکت با مشتری ارتباط برقرار می‌کند.

این امر به بزرگ‌تر شدن کسب و کارهای اینترنتی کمک خواهد کرد. ممکن است در ابتدا قبول کردن پروژه‌ها به تنهایی ترسناک به نظر برسد و مسئولیت بزرگی باشد. این یک شروع برای بزرگ‌تر شدن و کسب موفقیت در پروژه‌هایی است که هر فریلنسر انجام می‌دهد. اگر برای پرداخت هزینه‌ها و پیدا کردن مشتری به مشکل خورده‌اید، به طور قطع زمان آن رسیده که کسب و کار خود را با یک نام تجاری گسترش دهید.

بیشتر بخوانید: راه های کسب درآمد از اینترنت را می شناسید؟

۲. یک وب‌سایت پربازدید ایجاد کنید

بسیاری از افرادی که به صورت مستقل خدمات خود را ارائه می‌دهند هنگامی که درگیر تحویل پروژه‌ها به مشتریان هستند فراموش می‌کنند تا به وب‌سایت خود رسیدگی کنند. برای این که پروژه‌های جدید به سمت شما بیاید نیاز است تا به وب‌سایت خود رسیدگی کنید و هر روز مطالب جدیدی منتشر کنید.

کسب درآمد اینترنتی از سایت

یک وب‌سایت برای قبول کردن پروژه‌های کاری، باید اطلاعات کامل از خدماتی که ارائه می‌کند، شماره‌های تماس و اطلاعاتی درباره نحوه اجرای پروژه‌ها در اختیار مخاطب قرار دهد. این اطلاعات برای هر وب‌سایتی لازم است اما برای گرفتن ارتباط‌های جدید و پروژه‌های کاری متنوع، باید بازدید وب‌سایت به صورت روزانه بررسی شود.

هر فریلنسر باید تلاش کند تا ترافیک وب‌سایت خود را بالا ببرد. با این کار نیاز نیست تا دنبال مشتری و پروژه بگردید، این مشتری‌ها هستند که به دنبال دریافت خدمات به سمت شما می‌آیند.

بهترین راه این است که برای مشتریانی که از وب‌سایت بازدید می‌کنند یک مسیر مشخص شود. این مسیر می‌تواند اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهد و آن‌ها را به صفحه ثبت سفارش سوق دهد. اگر این مسیر از صفحه درباره ما شروع شود، صفحه بعدی که مشتری نیاز دارد ببیند چیست؟ بعد از خواندن مطالب درباره روند انجام پروژه‌ها، مشتری باید به کدام صفحه برود تا ترغیب به ثبت سفارش شود؟

بیشتر بخوانید: چطور می‌توانیم بهترین هاست را انتخاب کنیم؟

۳. مخاطبان خود را بشناسید

اطلاعاتی که در وب‌سایت منتشر می‌شود باید مطالبی باشد که بازدید‌کننده وب‌سایت به آن نیاز یا تمایل به خواندن آن دارد. هدف واقعی وب‌سایت، معرفی کسب‌وکار اینترنتی‌ است که در نهایت به جذب مشتری و پروژه‌های جدید منجر شود. برای کسب درآمد اینترنتی باید اطلاعات خوب و مفیدی که بیانگر تجربه و توانایی هر فریلنسر است در اینترنت منتشر شود. زیرا اینترنت بستری مناسب برای گسترش پروژه‌ها و فعالیت‌های هر فریلنسر است.

بسیاری از مطالبی که در وبلاگ هر وب‌سایت منتشر می‌شود می‌تواند برای فریلنسرهای دیگر جذاب و خواندنی باشد. این مطالب می‌تواند تجربه و مهارت‌های هر فرد را به نمایش بگذارد اما این مطالب باید بیشتر برای مشتریان جذاب باشد.

مدیریت محتوای هر وب‌سایت کار بسیار مهمی است. مطالب باید به گونه‌ای نوشته شود که افراد را ترغیب به ثبت سفارش کند. وب‌سایت به عنوان پنجره‌ای که معرف شما است، می‌تواند شامل مطالبی باشد که تنها برای رقبای شما جذاب است.

هدف‌گذاری صحیح و نشر مطالب مناسب برای مخاطبان می‌تواند در گرفتن پروژه‌های جدید و پیدا کردن مشتریان بزرگ تاثیر مهمی داشته باشد. برای این کار لازم است مخاطبان خود را بشناسید و مطالبی که نیاز دارند را ارائه کنید. فراموش نکنید که مسیری که خواننده در وب‌سایت دنبال می‌کند، بسیار مهم است.

۴. فرآیند کسب درآمد اینترنتی را گسترش دهید

فرآیند کسب و کارهای اینترنتی به خاطر کمبود نیروی انسانی و زیاد بودن مسئولیت‌ها در هر پروژه، کمی متفاوت از خدماتی است که شرکت‌ها ارائه می‌دهند. مهم‌ترین نکته در کسب درآمدهای اینترنتی، مدیریت نحوه ارتباطات، پرداخت‌ها و تحویل پروژه است. هر فریلنسر به تنهایی قادر نیست تمامی این موارد را کنترل کند اما سیستم‌های آنلاینی وجود دارد که با اضافه شدن به وب‌سایت می‌تواند بخشی از این مسیر را برای فریلنسر آسان کند.

کسب درآمد اینترنتی

برای این کار باید فرآیند کسب‌وکار بررسی شود و نیازهای آن شناخته شود. با اتوماسیون بعضی از بخش‌ها، می‌توان مسئولیت‌ها را کاهش داد و فرآیند کسب‌وکار را توسعه داد. بسیاری از سیستم‌های آنلاین قادر به مدیریت پروژه هستند. این سیستم‌ها می‌توانند با دریافت نیازهای هر پروژه آن‌ها را زمان‌بندی کنند.

علاوه بر این، سیستم‌های بسیاری برای دریافت و پرداخت‌های اینترنتی وجود دارد که به حساب فرد متصل می‌شوند. این سیستم‌ها درگاه‌های پرداخت الکترونیک را به وب سایت اضافه می‌کنند و مشتریان قادر به پرداخت هزینه پروژه در زمان‌های مورد نظر از طریق وب‌سایت هستند.

تمامی این روش‌ها و سیستم‌های آنلاین اقداماتی هستند که فرآیند کسب درآمد اینترنتی را متحول می‌کنند. با توسعه دادن فرآیند کسب‌وکار اینترنتی، پروژه‌های کاری بزرگ‌تر می‌شود و دامنه ارتباط با مشتریان هم گسترده‌تر خواهد شد.

۵. با کسب درآمد اینترنتی مانند یک شغل حقیقی رفتار کنید

کسب و کارهای اینترنتی، گاهی حکم یک سرگرمی را دارند که البته این موضوع بزرگ‌ترین اشتباهی است که هر فریلنسر هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار خود می‌کند. شغل‌های مستقل هم باید مانند شغل‌های حقیقی دارای نمودار سود و زیان باشند. هر فریلنسر باید بتواند در انتهای ماه هزینه‌های جاری و درآمد خود را محاسبه کند. در غیر این صورت در آینده‌ای نزدیک، کسب درآمد اینترنتی به یک ضرر بزرگ تبدیل خواهد شد.

برای این که در این مسیر رشد کنید و کسب‌وکار خود را گسترش دهید باید آن را به عنوان یک شغل اصلی در نظر بگیرید و مانند یک کارمند نمونه با آن برخورد کنید. این امر می‌تواند به توسعه یافتن روش‌هایی برای کسب درآمد منجر شود و روند دریافت پروژه‌ها و مدیریت آن را متحول کند.

برای این کار با یک نمودار ساده از مسیری که در نظر دارید کسب‌وکار شما طی کند، شروع کنید. طرح و برنامه‌ریزی مسیر فعالیت کسب‌وکار می‌تواند به هر شغل مستقلی ارزش و اهمیت دهد. با این کار می‌توان هر پروژه را هدف‌گذاری کرد و طرح‌های تجاری بسیاری برای جذب مشتریان آماده کرد.

۶. عقاید خود را بدون ترس برای مشتری بیان کنید

هنگامی که کسب درآمد اینترنتی به شغل تبدیل می‌شود، یک تجارت کوچک که متشکل از یک یا دو نفر است در مقابل مشتری قرار می‌گیرد. این احساس که شاید در بخشی از مذاکرات یا خدمات، مشکلی وجود داشته باشد ترسناک است اما مهم‌ترین نکته هنگام راه‌اندازی کسبوکار اینترنتی داشتن اعتماد به خدماتی است که ارائه می‌کنید. به عنوان یک فریلنسر باید باور داشته باشید که دانش شما برای ارائه این خدمات از مشتری بیشتر است.

گسترش کسب و کار اینترنتی

بسیاری از مشتری‌ها ممکن است در مقابل قبول بعضی خدمات یا نحوه انجام پروژه از خود مقاومت نشان دهند. این امر اجتناب‌ناپذیر است اما به عنوان فردی که این خدمات را ارائه می‌کند باید توانایی مذاکره و متقاعد کردن مشتریان را داشته باشید.

به جای این که از مشتری بپرسید روند اجرای پروژه چگونه به نظر می‌رسد می‌توانید برای او دلایل اجرای پروژه با روش مورد نظرتان را توضیح دهید. بیشتر مشتریان نیاز به راهنمایی دارند تا متوجه شوند برای اجرای پروژه به چه خدماتی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: چگونه پروژه دورکاری در داخل یا خارج کشور پیدا کنیم؟

۷. برای گرفتن پروژه، خدمات خود را بی‌ ارزش نکنید

ممکن است برای گرفتن یک پروژه بسیار تلاش کنید اما برای انجام این کار نیاز نیست قیمت خدمات خود را پایین بیاورید. مشتریان شما وظیفه دارند برای دریافت خدمات هزینه آن را بپردازند، اگر مشتریان برای دریافت خدمات قیمت کمتری پیشنهاد می‌دهند می‌توانید قیمت آن‌ها را قبول نکنید.

گرفتن یک پروژه باید برای شما سودآور باشد، قبول یک پروژه با قیمت پایین‌تر می‌تواند به کسب درآمد اینترنتی شما آسیب بزند و تجارت شما را دچار ضرر و زیان کند.

فراموش نکنید که برای نقد کردن درآمد ارزی خود از این سایت‌ها یا اشخاص، می‌توانید روی خدمات نیک پرداخت حساب کنید.

دورکاریکسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست