یادگیری زبان ژاپنی

یادگیری زبان ژاپنی به روش‌ های آنلاین (قسمت اول)

برای آموختن زبان‌های خارجی راه‌های مختلفی وجود دارد. اما مسئله بسیار مهم آن است که از بین آن‌ها بهترین و موثرترین روش را انتخاب کنیم. اگر به دنبال بهترین راه برای یادگیری زبان ژاپنی هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در این مقاله شانون کندی از تجربیات خود در راه یادگیری زبان ژاپنی می‌نویسد.

اخیرا به کمک وبلاگ Add1Challenge یادگیری زبان ژاپنی را آغاز کردم. این وبلاگ ادعا می‌کند که با به کار گیری روش‌هایش پس از۹۰ روز خواهید توانست به مدت ۱۵ دقیقه مکالمه داشته باشید.

جستجو به دنبال منابع برای یادگیری زبان ژاپنی

در طول جستجوهای خود به دنبال منابع و کلاس‌های آنلاین برای یادگیری زبان ژاپنی به موارد بسیاری برخورد کردم. با این حال پس از ارزیابی دریافتم که برخی از آن‌ها نسبت به بقیه بهتر هستند. بنابراین تصمیم گرفتم تجربیات خود را با شما در میان بگذارم. بدین وسیله در صرف هزینه و وقت به شما کمک کنم. زیرا دیگر نیازی نیست زمان زیادی را صرف جستجو برای منابع و کلاس‌های آنلاین مناسب برای یادگیری زبان ژاپنی بکنید.

در ادامه فهرستی از مناسب‌ترین منابع و کلاس‌های آنلاین برای یادگیری زبان ژاپنی آمده است. به دلخواه می‌توانید از بین این منابع انتخاب کرده و موفقیت خود را تضمین کنید.

بیشتر بخوانید: خودآموزی زبان ؛ بدون رفتن به کلاس، زبان خارجی یاد بگیریم

پادکست‌ها و فایل‌های صوتی آنلاین رایگان برای یادگیری زبان ژاپنی

یکی از مهمترین راه‌ها که به یادگیری زبان ژاپنی کمک بسیاری می‌کند گوش دادن است. از پادکست‌های کوتاه گرفته تا رادیو ژاپن به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های شنیداری خود را ارتقا دهید. در زیر مهمترین منابع برای پادکست‌ها و فایل‌های صوتی ژاپنی آمده است.

پاد ژاپنی ۱۰۱ (JapenesePod101)

پادکست‌ها و فایل‌های صوتی آنلاین رایگان برای یادگیری زبان ژاپنی

در این‌جا می‌توانید به‌صورت رایگان برای دریافت پادکست‌های خلاقانه زبان ژاپنی ثبت نام کنید. در هر سطحی از یادگیری زبان ژاپنی باشید این وبلاگ برایتان منابع مناسب دارد. پادکست‌های متنوع از سطح ابتدایی تا پیشرفته برای همه زبان آموزان در این وبلاگ جای داده شده‌اند.

موج ژاپن (Tuneln Japan)

از طریق موج ژاپن می‌توانید در هر کجا از کشور ژاپن که باشید رادیو ژاپن را بشنوید. می‌توانید کانال‌های مختلف را به ترتیب گوش بدهید تا ببینید کدام بیشتر برایتان سرگرم کننده است.

فوروو (Forvo)

هرگاه هنگام یادگیری زبان ژاپنی به کلمه جدیدی برخوردید که نمی‌دانستید چگونه تلفظ می‌شود از فوروو کمک بگیرید. تلفظ کلمات در ژاپنی بسیار پیچیده است زیرا هر حرف را می‌توان به‌صورت‌های مختلفی خواند. بنابراین در راه یادگیری زبان ژاپنی فوروو به شما کمک بسیاری خواهد کرد. زیرا تلفظ هر کلمه را از زبان یک سخنگو ژاپنی بیان می‌کند. همچنین دایره لغات موجود در فوروو بسیار وسیع است و در نتیجه پایگاهی مناسب برای آموختن تلفظ کلمات ژاپنی محسوب می‌شود.

اخبار ژاپنی به‌ صورت کند

پادکست‌های رایگان برای یادگیری زبان ژاپنی

اخبار کند ژاپنی یکی از پادکست‌های آی‌تیونز است. در این پادکست اگر بخواهید اخبار روز به‌صورت کند به زبان ژاپنی بیان می‌شود. البته اگر مهارت بیشتری در فهمیدن ژاپنی دارید می‌توانید با سرعت معمولی ژاپنی‌های اصلی به اخبار گوش بدهید. با مقایسه دریافتتان از دو نوع مختلف کند و سریع می‌توانید پیشرفت خود را نیز در بخش شنیداری محک بزنید.

فایل‌های تصویری برای یادگیری زبان ژاپنی در یوتیوب

یوتیوب منبعی بسیار گسترده‌ برای کلاس‌های آنلاین و فایل‌های تصویری آموزشی یادگیری زبان ژاپنی است. با دنبال کردن کانال‌های متعد می‌توانید ساعت‌ها ویدیوهای آموزشی را به‌صورت رایگان مشاهده کنید. یکی از مزیت‌های استفاده از فایل‌های تصویری آن است که می‌توانید حالت‌های صورت فردی که صحبت می‌کند و حرکات بدن (‌Body Language) او را مشاهده کنید. تمامی این‌ها کمک بزرگی به یادگیری زبان می‌کنند. در زیر فهرستی از بهترین کانال‌های آموزش زبان ژاپنی در یوتیوب آمده است.

پاد ژاپنی ۱۰۱ (JapenesePod101)

گروه پاد ژاپنی ۱۰۱ در کنار پادکست‌هایشان کانالی مخصوص در یوتیوب دارند. در این کانال ویدیوهای آموزشی مخصوص یادگیری زبان ژاپنی به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

فایل‌های تصویری برای یادگیری زبان ژاپنی در یوتیوب

کانال آموزش زبان ژاپنی در یوتیوب موفقیت بسیاری کسب کرده. این کانال با استفاده از صحنه‌هایی از سریال‌های محبوب کارتونی ژاپنی (Anime) زبان ژاپنی را آموزش می‌دهد.

یادگیری آسان زبان (Easy Language)

این یکی از آن کانال‌هایی است که در یادگیری زبان ژاپنی بسیار برایم مفید بوده است. یکی از دلایلی که این کانال را دوست دارم مرتبط بودن محتوای آن با فرهنگ ژاپن است. در سری‌ ویدیوهای این کانال مجری برنامه به خیابان‌های ژاپن رفته و با مردم عادی مصاحبه می‌کند. این راه مناسبی برای آشنایی با چگونگی صحبت کردن مردم عادی است. دیدن این ویدیوها به شما برای ارتقای مهارت‌های زبان ژاپنی در شنوایی و صحبت کردن کمک بسیاری می‌کند.

یادگیری زبان ژاپنی با کانال آمو و میسا

میسا استاد زبان ژاپنی مورد علاقه بسیاری در میان ویدیوهای آموزشی است. او در طی آموزش‌های خود مثال‌های خوبی بیان کرده و گرامر ژاپنی را بسیار خوب و حرفه‌ای تدریس می‌کند.

این کانال‌های یوتیوب پادکست‌های مخصوص یادگیری زبان ژاپنی خود را به‌صورت رایگان در یوتیوب در اختیار زبان آموزان می‌گذارد.

کانال CHOP

یادگیری زبان ژاپنی با ویدیوهای رایگان در یوتیوب

اگر مایل باشید به همراه یادگیری زبان ژاپنی با شوخی‌های این زبان نیز آشنا شوید این کانال مناسب‌ترین منبع برایتان خواهد بود. این کانال از شوخی‌هایی برای آموزش جمله‌ها و ساختارهای گرامری استفاده می‌کند. این کانال دریچه منحصر بفردی به روی فرهنگ ژاپن را نشان می‌دهد.

یوتا مرد ژاپنی

یوتا یک مرد ژاپنی است که در خیابان‌های ژاپن با مردم عادی مصاحبه می‌کند. ویدیوهای این مصاحبه‌ها به‌صورت رایگان روی این کانال در یوتیوب قابل دسترسی است. موضوعات صحبت‌ها در این مصاحبه‌ها بسیار متنوع و مربوط به مسائل روزمره است. برای مثال در مورد کارتون‌ها، حرکات توهین آمیز و حتی درستی و نادرستی باز کردن در فریزر دوستمان از مردم سوال می‌شود. تمامی این ویدیوها زیرنویس انگلیسی دارند و کمک بزرگی به تقویت مهارت شنوایی می‌کنند.

کانال پونی‌پونی ژاپن

این کانال ویدیوهای متنوعی برای یادگیری زبان ژاپنی در یوتیوب دارد. حتی بسیاری از ویدیوهای آموزشی انیمیشن‌های جالبی دارند.

در این بخش از مقاله بهترین منابع مربوط به فایل‌های صوتی و تصویری را برای یادگیری زبان ژاپنی ارائه دادیم. برای اطلاع از دیگر منابع کمک آموزشی زبان ژاپنی قسمت بعدی این مطلب را نیز در وبلاگ نیک‌پرداخت دنبال کنید.

دوره های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست