سقوط شاخص بورس

شاخص بورس ۴۰ هزار واحد سقوط کرد

شاخص بورس کلی امروز برخلاف دو روز گذشته، روندی نزولی به خود گرفت و بیش از ۴۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص بورس کلی با معیار هم وزن نیز با ۴۹۴۷ واحد کاهش به رقم ۴۳۶ هزار و ۸۴۵ واحد رسید.

بیشترین تاثیر منفی از جانب کدام شرکتها بود؟

به گزارش نیک پرداخت، شاخص کل بورس با ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران ۶۴۱ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال انجام دادند اما معاملات امروز با کاهش ارزش سهام مواجه شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌ گذاری غدیر، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار گذاشتند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری شاهد، سایپا، صنعتی زرماکارون و بانک صادرات ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۶۵ واحد کاهش رقم ۱۶ هزار و ۹۷۳ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۵۸۹ هزار معامله انجام دادند که ۱۷ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال ارزش داشت.

بیشتر بخوانید: بیت کوین همچنان در تلاش برای ماندن بالای ۱۰ هزار دلار است

در حال حاضر بازار سرمایه در نمادهای بانکی، لیزینگ، صندوق‌های سرمایه گذاری، محصولات فلزی، کاشی و سرامیک، شیمیایی و پتروشیمی، دارویی و صنایع غذایی کاملاً سرخ پوش است و تنها در گروه‌های اوراق تأمین مالی و همچنین اوراق تسهیلات مسکن با رشد قیمت مواجه است.

مجموع ارزش سهام ۹ نماد دارای بیشترین صف فروش در معاملات امروز بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است این در حالی است که مجموع ارزش سهام ۹ نماد دارای بیشترین صف خرید در این بازار، ۳۰۰ میلیارد تومان (۱۲ برابر) است.

از ابتدای هفته جاری از سوی نهاد ناظر بازار سقف مجوز خرید سهام از سوی حقوقی‌ها و صندوق‌های وابسته به دولت و نهادهای عمومی و بانک‌ها افزایش یافته بود.

در معاملات امروز نیز حقوقی‌ها اقدام به خرید سهام برخی از نمادهای دارای بیشترین صف فروش کرده اند اما در کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها و منفی شدن بازار تأثیری نداشت.

منبع: برات نیوز 

خوشحال می شویم نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

مطالب پیشنهادی

فهرست