سقوط شاخص بورس

شاخص بورس ۴۰ هزار واحد سقوط کرد

شاخص بورس کلی امروز برخلاف دو روز گذشته، روندی نزولی به خود گرفت و بیش از ۴۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص بورس کلی با معیار هم وزن نیز با ۴۹۴۷ واحد کاهش به رقم ۴۳۶ هزار و ۸۴۵ واحد رسید.

بیشترین تاثیر منفی از جانب کدام شرکتها بود؟

به گزارش نیک پرداخت، شاخص کل بورس با ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران ۶۴۱ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال انجام دادند اما معاملات امروز با کاهش ارزش سهام مواجه شد.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌ گذاری غدیر، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار گذاشتند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری شاهد، سایپا، صنعتی زرماکارون و بانک صادرات ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۶۵ واحد کاهش رقم ۱۶ هزار و ۹۷۳ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۵۸۹ هزار معامله انجام دادند که ۱۷ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال ارزش داشت.

بیشتر بخوانید: بیت کوین همچنان در تلاش برای ماندن بالای ۱۰ هزار دلار است

در حال حاضر بازار سرمایه در نمادهای بانکی، لیزینگ، صندوق‌های سرمایه گذاری، محصولات فلزی، کاشی و سرامیک، شیمیایی و پتروشیمی، دارویی و صنایع غذایی کاملاً سرخ پوش است و تنها در گروه‌های اوراق تأمین مالی و همچنین اوراق تسهیلات مسکن با رشد قیمت مواجه است.

مجموع ارزش سهام ۹ نماد دارای بیشترین صف فروش در معاملات امروز بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است این در حالی است که مجموع ارزش سهام ۹ نماد دارای بیشترین صف خرید در این بازار، ۳۰۰ میلیارد تومان (۱۲ برابر) است.

از ابتدای هفته جاری از سوی نهاد ناظر بازار سقف مجوز خرید سهام از سوی حقوقی‌ها و صندوق‌های وابسته به دولت و نهادهای عمومی و بانک‌ها افزایش یافته بود.

در معاملات امروز نیز حقوقی‌ها اقدام به خرید سهام برخی از نمادهای دارای بیشترین صف فروش کرده اند اما در کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها و منفی شدن بازار تأثیری نداشت.

منبع: برات نیوز 

خوشحال می شویم نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست