استخراج رمز ارز

برق اختصاصی سه نیروگاه برای استخراج رمز ارز

با توجه به اینکه استخراج رمز ارز ها و فروش برق می‌تواند یکی از راه های کسب درآمد در این حوزه انرژی باشد، وزرات نیرو تصمیم گرفته است که از توان واحدهای نیروگاه های توربین انبساطی خود برای تولید و استخراج رمز ارز استفاده کند.

به گزارش نیک پرداخت، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی از برگزاری مزایده فروش برق حاصل از تولید توربین‌های انبساطی نیروگاه‌های رامین اهواز، نکا و شهید منتظری برای استخراج رمز ارز‌ها خبر داد.

شکاف میان درآمدها و هزینه ها در صنعت برق

محسن طرزطلب ایجاد منابع پایدار درآمدی در سال‌های اخیر را یکی از اهداف اصلی صنعت برق ایران برشمرد و افزود: نوسانات شدید ارزی و ثبات تکلیفی قیمت فروش برق به مشترکان موجب شده است که بین درآمد‌ها و هزینه‌ها در صنعت برق کشور شکاف بزرگی ایجاد شود و متاسفانه بر ابعاد آن به صورت ماهانه افزوده می‌شود.

طرز طلب اضافه کرد: استخراج رمز ارز‌ها و فروش برق مورد نیاز آن را یکی از راه‌های کسب درآمد در حوزه برق است و بر اساس قوانین و مقررات ابلاغی هیئت وزیران و وزارت نیرو مقرر شده است تا از توان واحد‌های نیروگاه‌های توربین انبساطی برای تولید رمز ارز استفاده شود.

استخراج رمز ارز‌ها و فروش برق مورد نیاز آن را یکی از راه‌های کسب درآمد در حوزه برق است
استخراج رمز ارز‌ها و فروش برق مورد نیاز آن را یکی از راه‌های کسب درآمد در حوزه برق است

تولید برق از طریق جریان گاز

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: یکی از راهکار‌های موجود در این بخش استفاده از انرژی تولیدی توربین‌های انبساطی است که از سوخت گاز، گازوئیل یا مازوت جهت تولید برق در آن استفاده نمی‌‎شود و تنها از طریق جریان گاز برق تولید می‌شود. از سوی دیگر برق حاصل در شبکه داخلی نیروگاه تزریق و مصرف می‌شود و به شبکه سراسری متصل نیست.

بیشتر بخوانید: ارزش ارز دیجیتال میم کوین با یک رشد انفجاری به قیمت ۱٫۷۷۵ دلار رسید

کدام نیروگاه‌ها به این امر خواهند پرداخت؟

طرزطلب با تاکید بر اینکه در سه نیروگاه رامین اهواز، نکا و شهیدمنتظری تجهیزات مربوطه نصب شده است، گفت: در این سه نیروگاه بین ۳۰ تا ۴۰ مگاوات ظرفیت تولید برق از توربین انبساطی وجود دارد که در این مرحله ۱۵ مگاوات برای رمز ارز در نظر گرفته شده است که در آینده نزدیک اسناد مزایده آن در سایت ستاد ایران بارگذاری خواهد شد.

او در انتها خاطرنشان کرد: درصددیم که درآمد حاصل از این بخش در جهت نوسازی و بهسازی نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست