زمان استراحت بازار سرمایه

زمانی برای استراحت بازار سرمایه

محمود گودرزی، معاون بازار بورس تهران با اشاره به نزدیک شدن زمان استراحت بازار سرمایه بیان کرد افول بازار سرمایه بعد از ۲سال رشد بالا، طبیعی‌ است.

زمان استراحت بازار سرمایه پس از رشد خوب

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات‌ نیوز، به‌گفته محمود گودرزی، شاخص بورس در یکی دو سال گذشته رشد خوبی را تجربه کرده و طبیعی است زمانی هم برای استراحت لازم داشته باشد؛ بنابراین افت بازار سهام بعد از دو سال در این برهه نباید نگران‌کننده باشد.

محمود گودرزی افزود: از خرداد ۹۷ شاهد رشد بازار سرمایه بودیم، در این دو سال ارزش معاملات بورس تهران از میانگین روزی هزار و دویست میلیارد تومان به ۱۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار کل بورس تهران از اواسط مرداد سال گذشته از ۹۳۰ هزار میلیارد تومان به ۶ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: ارزش هر شرکت در ادبیات مالی مشخص است، لذا زمانی که جمعیت زیادی از مردم وارد بورس می‌شوند باید تصمیم‌گیری‌ها در بازار سرمایه حساب‌شده باشد.

بیشتر بخوانید:‌ علت مسدود شدن تراکنش های ارز دیجیتال توسط بانک ها چیست؟

فروش اوراق سلف نفتی قطعی نشده

گودرزی درباره فروش اوراق سلفی نیز اعلام کرد: فروش اوراق سلفی به بورس انرژی مربوط بوده و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط سران قوا، هنوز فروش اوراق سلف نفتی، قطع نشده است.

متوسط قیمت فروش سهام عدالت

به‌گفته این مقام مسئول، متوسط قیمت فروش سهام عدالت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان است. با در نظر گرفتن اینکه ۳ تا ۴ درصد معاملات روزانه در بورس به سهام عدالت مرتبط است، و با توجه به فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها، نوسانات بازار بورس به فروش سهام عدالت ربطی ندارد. او بیان کرد: «مهمترین نیاز بازار سرمایه، دانستن حداقل ادبیات بازار سرمایه و نگاه بلندمدت به این بازار است. لذا نگاه کوتاه مدت به این بازار صحیح نیست.»

منبع: برات نیوز

خوشحال می شویم نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان گذاشته و پیشنهادات خود را نیز مطرح کنید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست