موضوعات اسپیکینگ تافل

موضوع سوالات بخش اسپیکینگ آزمون تافل (قسمت اول)

صحبت کردن به زبان انگلیسی یکی از مهمترین مهارت‌های زبان است که در بخش اسپیکینگ آزمون تافل سنجیده می‌شود. آشنایی با موضوع سوالات اسپیکینگ آزمون تافل، اولین قدم برای موفقیت در این بخش از آزمون است. پیش از بررسی موضوعات اسپیکینگ تافل باید با ساختار کلی این بخش آشنا شوید.

بخش اسپیکینگ آزمون تافل

اگر به دنبال شرکت در آزمون تافل هستید، حتما در مورد موضوعات اسپیکینگ این آزمون سوال‌های بسیاری دارید. سوال‌هایی از این قبیل که «بخش اسپیکینگ آزمون تافل چه مطالبی را در بر می‌گیرد؟»، «چگونه مهارت اسپیکینگ را می‌سنجد؟» و بیشتر از همه این که «سوال‌های بخش اسپیکینگ آزمون تافل از چه الگویی پیروی می‌کنند؟». با مطالعه این مقاله جواب تمام پرسش‌های خود را در مورد چگونگی موضوعات اسپیکینگ تافل دریافت می‌کنید. پس از آن با آماده شدن برای این بخش نمره خوبی از آن کسب خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: آزمون تافل چیست؟

بعد از خواندن مطلب نیز می‌توانید جهت کسب آمادگی برای بخش اسپیکینگ، ویدئوهایی که در مورد این بخش از آزمون تافل ساخته شده‌اند را مشاهده کنید.

دو دسته اصلی سوالات بخش اسپیکینگ

همانند بخش رایتینگ آزمون تافل، سوال‌های این بخش نیز به دو دسته‌ی وابسته و مستقل تقسیم می‌شوند. ساختار سوال‌های این دو بخش کاملا با هم متفاوت هستند. بخش مستقل، از شما می‌خواهد تا در مورد نظرات، ایده‌ها و تجربیات شخصی خودتان صحبت کنید. در حالی که سوال‌های بخش وابسته، حول مسائل آکادمیک هستند.

سوالات اسپیکینگ آزمون تافل

همانطور که از نام بخش وابسته پیداست در این تیپ از سوال‌ها، ابتدا آزمون دهنده باید مطلبی را بخواند یا بشنود. سپس فرد باید به سوالی که در مورد مطلب می‌خواند یا می‌شوند، پاسخ دهد. بنابراین فرد باید این توانایی را داشته باشد که مهمترین مطالبی که می‌خواند یا می‌شنود را ضبط کند و در پاسخ خود بگنجاند. موضوعات بخش وابسته، مشابه موضوعاتی هستند که در بخش ریدینگ و لیسنینگ مطرح می‌شوند و به طور کلی مسائل آکادمیک را در بر می‌گیرند.

این در حالی است که در بخش سوال‌های مستقل، مهارت فرد در صحبت کردن سنجیده می‌شود. مانند حرف زدن‌های روزمره‌ای که با آن سر و کار داریم. هدف اصلی این بخش، تخمین زدن توانایی فرد برای ایجاد ارتباط کلامی است.

اولین سوال بخش اسپیکینگ

موضوعات سوال اول اسپیکینگ آزمون تافل در حول مسائل روزمره و شخصی است. برای مثال ممکن است سوال از شما بخواهد تا در مورد سبک موسیقی مورد علاقه‌ی خود صحبت کنید. پس نگران دانستن جواب این سوال‌ها نباشید و فقط تمرین کنید تا روان و سریع پاسخ خود را ارائه دهید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا در مورد یکی از اعضای خانواده، تفریحی که به آن علاقه دارید یا یکی از موفقیت‌هایتان صحبت کنید. در اینجا نیز می‌توانید فهرستی از دیگر سوال‌های مشابه این بخش از آزمون را مشاهده کنید. حتم داشته باشید که با بسیاری از این پرسش‌ها در کتاب‌های ابتدایی آموزش زبان برخورد کرده‌اید. ساختارهای گرامری که در جواب به این سوالات استفاده می‌شوند، از ساختارهای ابتدایی حال یا گذشته‌ی ساده تبعیت می‌کنند. بنابراین در این بخش، درگیر ساختارهای گرامری دشوار نخواهید شد.

اولین سوال اسپیکینگ آزمون تافل

مهمترین نکته در پاسخ دادن به سوال اول بخش اسپیکینگ، سرعت است. برای مثال اگر از شما پرسیده می‌شود که در مورد کسی صحبت کنید که او را تحسین می‌کنید، اولین کسی که به ذهن شما می‌رسد را به عنوان جواب در نظر گیرید. سپس سعی کنید در کمترین زمان، دلایلی برای انتخاب او پیدا کنید و به عنوان پاسخ ارائه دهید.

نمونه سوال‌های بخش اول

در این قسمت چند نمونه از سوالاتی را که در این بخش پرسیده می‌شوند، بیان می‌کنیم تا با موضوعات این بخش بیشتر آشنا شوید.

نمونه سوال اسپیکینگ آزمون تافل

۱. وسیله‌ای که از خریدن آن بسیار راضی هستید چیست؟ شرح دهید که چرا از خرید خود راضی هستید.

۲. در مورد زمانی بگویید که قصد داشتید کاری را انجام دهید که سخت‌تر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کردید. کاری که قصد انجامش را داشتید چه بوده و از چه نظر دشوار بوده است؟

۳. به نظر شما بهترین ویژگی یک دوست خوب چیست؟ توضیح دهید که چرا این ویژگی مهم است.

۴. چه زمانی کار یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده‌ی خود را تحسین کردید؟ توضیح دهید که آن فرد چه کاری انجام داده است و چرا شما به او افتخار کردید.

۵. یکی از موضوعات مهم اخیر کشورتان را که مردم به صحبت در آن زمینه علاقه‌مند هستند، شرح دهید. چرا مردم به این موضوع علاقه‌مند هستند؟ جزئیات و دلایل اهمیت موضوع را توضیح دهید.

۶. تصور کنید کشور محل زندگی شما در ۵ سال آینده دچار تغییرات بسیاری می‌شود. یکی از تغییراتی که به نظر شما ممکن است اتفاق بیافتد چیست؟ با جزئیات توضیح دهید.

۷. دوست دارید با کدام شخصیت مشهور صحبت کنید؟ دلایل و جزئیات این که چرا می‌خواهید با این فرد گفتگو کنید را توضیح دهید.

۸. به نظر شما کدام مبحث درسی که در مدارس آموزش داده می‌شود غیر ضروری است؟ دلایل خود را با جزئیات شرح دهید.

۹.به نظر شما کدام وسیله‌ی نقلیه برای سفرهای طولانی جالب‌تر است؟ دلایل انتخاب خود را شرح دهید و بگویید چرا سفر با این وسیله برای شما جذاب است؟

۱۰.کدام فیلم سینمایی است که هنوز آن را ندیدید ولی بسیار مایلید که ببینید؟ توضیح دهید که چرا انتظار دارید از این فیلم خوشتان بیاید. پاسخ خود را با ذکر دلایل و جزئیات شرح دهید.

در این مطلب توضیحاتی در مورد چگونگی بخش اسپیکینگ آزمون تافل مطرح شد. همچنین اطلاعات جامعی درباره موضوعات سوال اول بخش اسپیکینگ ارائه شد. در قسمت دوم این مقاله، بیشتر به شرح چگونگی سوال دوم بخش اسپیکینگ می‌پردازیم و نمونه سوالات مربوط به آن را بیان می کنیم.

آزمون های بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست