تراکنش شاپرکی

خطای کاربری، دلیل تراکنش های ناموفق شاپرک است

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات نیوز، طبق آخرین آمار ارسالی سامانه شاپرک در خردادماه سال ۹۹، تعداد کل تراکنش‌های شاپرکی ۲,۹۸۳,۳۸۶,۳۱۰ بوده که از این رقم درصد تراکنش‌های موفق ۹۱.۵۶ و درصد تراکنش‌ های ناموفق شاپرک ۸.۴۴ بوده است. طبق آمار سهم هر یک از این خطاها از مجموع تراکنش‌ های ناموفق شاپرک ، نشان می‌دهد که تعداد خطای کاربری با ۸۷.۵۶ درصد، عمده‌ترین دلیل بروز خطا از کل تراکنش‌های ناموفق بوده و سهم خطای شاپرکی تنها ۰.۵۶ درصد است.

مقایسه انواع تراکنش و میزان خطاها

به‌علاوه، مقایسه تعداد انواع تراکنش‌ها و خطاها در خرداد ماه ۹۹ در مقایسه با ماه گذشته نشان می‌دهد که تعداد کل تراکنش‌های ناموفق در خردادماه  ۹۹ با  کاهش ۰.۴۵ درصدی مواجه شده و خطای پذیرندگی در خردادماه ۹۹ نیز در مقایسه با اردیبهشت ماه با افزایش ۴۰.۵۳ درصدی، بیشترین درصد خطا در تراکنش‌های ناموفق را به خود اختصاص داده است. خطای شاپرکی نیز با کاهش ۲۶.۵۳ درصدی بیشترین میزان کاهش خطا را به نسبت ماه گذشته تجربه کرده است.

افزون بر این، طبق آنالیز خطاهای اتفاق افتاده در شبکه پرداخت الکترونیک کارتی در خردادماه سال جاری، خطای کاربری با سهم ۷.۳۹ درصدی بیشترین میزان خطای رخ داده را به خود اختصاص داده و خطای شاپرکی با سهم ۰.۰۵ درصدی کمترین میزان خطا در خردادماه ۹۹ را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: ۳ راه شناسایی و اجتناب از دستکاری بازار ارزهای دیجیتال توسط وال‌ها

بر اساس مقایسه سهم هر یک از انواع خطاهای رخ داده در خردادماه سال ۹۹ به نسبت ماه گذشته مشخص شد خطای پذیرندگی در اردیبهشت ماه ۹۹ دارای سهم ۰.۰۹ درصدی یوده که این مقدار در خرداد ۹۹ به ۰.۱۲ درصد رسیده و افزایش ۰.۰۳۱ درصدی را تجربه کرده و همچنین خطای صادر کنندگی از ۱.۰۷ درصد به ۰.۸۲ درصد رسیده و با کاهش ۰.۲۵۵ درصدی مواجه شده است.

یکی از شاخص‌هایی که بر کیفیت انجام عملیات و رضایت از شبکه پرداخت تأثیر گذار است، همین شاخص میزان تراکنش‌های ناتمام رخ داده در شبکه الکترونیک پرداخت کارتی و روند آن در طول زمان است. به همین دلیل نسبت تعداد تراکنش‌های ناتمام به کل تراکنش‌ها باید روند کاهشی داشته باشد.

تعداد تراکنش‌های ناتمام خردادماه در مقایسه با اردیبهشت سال جاری رشد ۲۷.۸۸ درصدی داشته که همزمان با رشد ۴.۸۲ درصدی تراکنش‌های موفق در خردادماه، تراکنش‌های ناتمام نیز با رشد همراه شده است؛ اما نسبت تراکنش‌های ناتمام به نسبت کل تراکنش‌های موفق در خرداد ۹۹ در مقایسه اردیبهشت ۹۹ افزایش ۰.۰۰۲۵ درصدی داشته است.

خوشحال می‌شویم که سوالات و نظرات‌‌تان را درمورد این مطلب در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست