راهنمای خرید بیت کوین

راهنمای خرید بیت کوین

آیا با ارز دیجیتال یا همان ارز مجازی رمزنگاری شده آشنایی دارید؟ در این مقاله قصد داریم تا در قالب یک راهنمای خرید بیت کوین کامل، به شما در اولین خرید بیت کوین‌  کمک کنیم.

بیت کوین این روزها بیش از هر زمان دیگری در صدر اخبار قرار دارد. به لطف افزایش قیمت نجومی این ارز مجازی افراد زیادی این روزها مشتاق خرید و فروش بیت کوین هستند. بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده مجازی و تکنولوژی بلاک‌چین که قدرت بیت کوین را تامین می‌کند، این روزها در سراسر جهان پذیرفته شده است و نرم‌افزارهای مربوط به این سرویس روز‌به‌روز در حال افزایش هستند اما پیش از ورود به هر یک از این نرم‌افزارها نیاز دارید تا بدانید که بهتر است از کدام نرم‌افزار خرید کنید و در کدام نرم‌افزار پس‌انداز داشته باشید.

در بخش اول از این مقاله، چند گام اولیه برای انجام اولین خریدتان را به شما معرفی می‌کنیم اما اگر ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید، باید بدانید که قرار است نحوه خرید بیت کوین در هر شرایطی را به شما آموزش دهیم.

راهنمایی‌های اولیه

با این‌که هر قدم ملاحظات خاص خود را دارد اما در این بخش نکات اصولی لازم برای اولین خرید بیت کوین را نام می‌بریم:

  • اول یک نرم‌افزار کیف پول آفلاین بیت کوین نصب کنید و یک رمز عبور قدرتمند برای محافظت از کیف پول خود تعریف کنید.
  • یک حساب Coinbase « اگر خواستار کنترل بیشتر روی کیف پول خود هستید، سرویس تجاری آن یعنی Coinbase pro» برای خود بسازید.
  • نحوه پرداخت ترجیحی خود را انتخاب کنید.
  • بیت کوین بخرید!

قدم اول: یک کیف پول بیت کوین خوب بیابید

کیف پول بیت کوین

کیف پول‌های دیجیتال، برای پس‌انداز بیت کوین تا زمانی که بخواهید آن را خرج کنید یا به هر ارز دیگری مبادله کنید، کاربرد دارد. کیف پول‌ها در زمینه‌های مختلف مانند امکانات، پلتفرم اصلی و امنیت، شامل انواع مختلفی می‌شوند و نکته مهم این است که از بین این کیف پول‌ها مطابق با کاربرد خود یک نوع مناسب را انتخاب کنید.

برای شروع، بهترین انتخاب ممکن برای شما کیف پولی است که به طور خودکار تمهیدات لازم برای مبادله Coinbase را برای‌تان فراهم می‌کند اما ایده خوب دیگر این است که کیف پولی را انتخاب کنید که به مرکز مبادلات الکترونیکی پیوند نداشته باشد تا در زمانی که ترافیک مرکز بالا است یا  ارتباط با مرکز قطع است هم بتوانید به بیت کوین خود دسترسی داشته باشید.

در این‌ ادامه پیشنهاد‌هایی را به شما ارائه می‌‌کنیم:

  • Exodus یک نرم‌افزار همه جانبه آفلاین است که از تعداد زیادی از ارزهای مجازی رمزنگاری شده نظیر بیت کوین، پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار کاملا رایگان است و برای کمک به درک شما از میزان دارایی‌های خود در بیت کوین، تعدادی ابزار گرافیکی ساده در دسترس شما قرار می‌دهد.
  • Mycelium یک کیف پول موبایل محبوب است که به سازگاری‌اش با ابعاد بیشتری از تکنولوژی مانند Tor و کیف پول سخت‌افزاری Trezor «برای امنیت بیشتر» معروف است.
بیشتر بخوانید: ۹ نکته مهم در انتخاب کیف پول بیت کوین

نکته: با این‌که کیف پول آنلاین یک راه مطمئن برای خرید بیت کوین است، اگر مقدار زیادی ارز رمزنگاری شده برای فروش یا تجارت در دسترس داشتید، حتما برای امنیت کامل، ارز خود را در یک فضای ابری کاملا آفلاین پس‌انداز کنید.

قدم دوم: یک صرافی مناسب برای خرید بیت کوین انتخاب کنید

خرید بیت کوین

بهترین مکان برای اولین خرید بیت کوین، خرید در مبادلات است. در مبادلات با انواع زیادی از مبادلات ارزی با ویژگی‌های مختلف روبه‌رو می‌شوید. بعضی از آن‌ها کم‌تر قابل اطمینان است و بعضی دیگر هم می‌توانند کاملا محدود باشند. بنابراین بسیار مهم است که بهترین مبادله را برای آغاز انتخاب کنید. پیشنهاد ما استفاده از Coinbase است زیرا در این مبادله هیچ ضرر و زیانی در کمین شما نیست.

ثبت نام برای حساب Coinbase بسیار راحت است. البته باید بعضی از مدارک هویت خود را آماده کنید. این مدارک می‌توانند شامل یک کپی از عکس کارت شناسایی شما و البته فرستادن یک عکس زنده با استفاده از دوربین وب باشند. این قوانین برای رعایت قانون شناخت مشتریان بیت کوین وضع شده‌اند.

با این‌که حساب Coinbase به تنهایی برای خرید و فروش بیت کوین کفایت می‌کند اما ثبت‌نام در یک سرویس مبادله مرتبط با Coinbase یعنی Coinbase pro هم خالی از لطف نیست. Coinbase pro به شما امکان کنترل وسیع‌تر روی خرید‌های‌تان را می‌دهد.

اگر تمایل دارید تا نقش مستقیم‌تری در خرید بیت کوین خود داشته باشید، می‌توانید از یک سرویس همتا به همتا مانند LocalBitcoin یا  BitQuick استفاده کنید. این سرویس‌ها به شما اجازه دسترسی به گزینه‌های بیشتری برای پرداخت و همچنین خرید مستقیم بیت کوین از یک فروشنده، بدون دخالت یک صراف یا مبادله‌گر را می‌دهند. البته باید گفت که اگر قصد انجام این کار را دارید باید حتما از امنیت فضای کار خود مطمئن شوید.

قدم سوم: نحوه پرداخت خود را مشخص کنید

خرید بیت کوین

مبادلات بر پایه نیازها و استفاده‌‌های مختلف، شامل انواع مختلفی از روش‌های پرداخت می‌شوند. از آن‌جا که در گذشته از بعضی از روش‌های پرداخت برای کلاه‌برداری از افرادی که قصد خرید و فروش فوری داشتند، استفاده می‌شد، این ویژگی به یک نقطه ضعف برای بسیاری از مبادلات، تبدیل شد.

Coinbase به شما اجازه استفاده از هر دو نوع حساب بانکی و کارت اعتباری برای پرداخت را می‌دهد و یکی از روش‌های پرداخت شما پیش از خرید و فروش باید به حساب شما پیوند داده‌ شود.

Paypal هم از طرف Coinbase پشتیانی نمی‌شود که اتفاق خوبی به نظر می‌رسد. خود‌پردازهای بیت کوین به شما اجازه مبادله بیت کوین در کیف پول‌های سازگار با نقدینگی را می‌دهند. این خودپردازها در تعداد محدودی از شهرها در دسترس هستند و یک جایگزین مناسب برای پول نقدی به شمار می‌روند. دوباره باید تاکید کنیم که بیشتر مبادلات و کیف پول‌های آنلاین به طور مستقیم با نقدینگی سر و کار ندارند.

قدم چهارم: تعدادی بیت کوین بخرید و آن را در کیف پول خود پس‌انداز کنید

خرید بیت کوین

یکی از ویژگی مبادلات این است که درباره مقدار خرید بیت کوین در هر نوبت به شما اطلاعات می‌دهد اما به خاطر ویژگی فرّار بودن بیت کوین، قیمت‌های بیت کوین به‌ صورت لحظه به لحظه و دیر هنگام در حال تغییرات و نوسانات عجیب و غریب هستند. این گفته به این معنا است که اگر می‌خواهید پول خود را بسوزانید پس بدون آگاهی اقدام به خرید مقداری بیت کوین کنید. در واقع هیچ کاری به این اندازه اشتباه نیست و برای اکثر مردم منجر به ناامیدی خواهد شد، به غیر از ثروتمندان که می‌توانند پول بیشتری خرج کنند.

برای انجام اولین تجارت خود، مقدار بیت کوینی که قصد خریدش را دارید، در جای مشخص شده تایپ کنید و روی گزینه خرید کلیک کنید. در Coinbase یا  Coinbase pro یک ویژگی دسته‌بندی بر اساس فروشگاه وجود دارد که باعث می‌شود تا بیت کوین با بهترین قیمت خریداری شود اما یک راه جایگزین هم وجود دارد، این که می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را برای خرید مقدار معینی از بیت کوین مشخص کنید تا زمانی که مبلغ شما با مقدار بیت کوین مورد نظرتان منطبق شد، بیت کوین شما خریداری شود.

زمانی که خرید شما انجام شد، بیت کوین تازه در کیف پول Coinbase شما ذخیره می‌شود. در این هنگام شما این اجازه را دارید تا بیت کوین خود را به یک کیف پول آفلاین بیت کوین که قبلا ساخته‌اید، انتقال دهید. در این مرحله ناچار به پرداخت مبلغ ناچیزی هستید که بخشی از سلسله مراتب انتقالات بیت کوین محسوب می‌شود. خوشبختانه این مبلغ در برابر تجارت‌های روزانه بیت کوین اصلا به چشم نمی‌آید.

نکته مهم: انتقال بیت کوین می‌تواند کمی پراکنده باشد. بر خلاف سایر معاملات ارزی، هنگامی که شما بیت کوین می‌خرید، تراکنش نیاز به ثبت شدن در بلاک‌چین و تایید شدن دارد. این روند ممکن است کمی به طول بیانجامد، به ویژه در ساعات شلوغی تجارت. یک یا دو ساعت تاخیر در تکمیل خرید و فروش چیز عجیب و غیرمعمولی به نظر نمی‌رسد. بنابراین نمی‌توانید تجارت پشت تجارت انجام دهید و بلافاصله بعد از خرید یا فروش به کسب درآمد بازگردید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای فروش بیت کوین ؛ روش‌ها و مراحل

قدم پنجم: برای استفاده آماده شوید

خرید بیت کوین

چه بخواهید تمام بیت کوین خود را بفروشید و چه از آن برای خرید‌های دیگری استفاده کنید، باید به نکاتی که گفته شد، توجه داشته‌ باشید. ارزش بیت کوین دائما در حال نوسان است و نکته مهم این است که در پایان بازی، همه چیز طبق برنامه‌ریزی شما پیش رفته‌ باشد. در حال حاضر باید یک حساب فروش آماده کنید یا پیش از خرید برای چیزی که می‌خواهید بخرید برنامه‌ریزی کنید. در این صورت زمان تجارت که برسد، در حالی که همه دارند به تجارت می‌پردازند، نه ترسی شما را برمی‌دارد و نه نگران می‌شوید، چون شما پیش‌تر، راهنمای خرید بیت کوین را مطالعه کرده‌اید و همه چیز را درباره آن می‌دانید.

خرید ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست