رشد نزولی شاخص بورس

آیا روند نزولی شاخص بورس تداوم دارد؟  

شاخص کل بورس که در دقایق اولیه معاملات امروز بیشتر تحت تاثیر معاملات شرکتهای پالایشی صعودی شده بود، روند نزولی در پیش گرفته است.

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس که در دقایق اولیه معاملات امروز بیشتر تحت تأثیر معاملات شرکت‌های پالایشی صعودی شده بود، روند نزولی در پیش گرفته است. اما یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به علت روند نزولی بورس در روزهای گذشته، گفت: سهامداران نگران روند کنونی بازار نباشند، معاملات به زودی به مسیر صعودی خود باز خواهد گشت.

با توجه به افزایش قیمت‌های صورت گرفته در دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری مانند بازار طلا و ارز و سکه و سخت شدن سرمایه‌گذاری در آن بازارها به دلیل نیاز به نقدینگی‌های زیاد، فعالان بازار سرمایه‌گذاری در بورس را نسبت به دیگر بازارها ترجیح داده و حجم کلانی از نقدینگی‌های خود را اخیرا وارد این بازار کرده‌اند که این موضوع زمینه شتاب در رشد شاخص بورس را فراهم کرد.

توقف نمادهای پرطرفدار

در کنار رشدهای غافلگیر کننده‌ای که بازار از خود به یادگار گذاشت، شاخص بورس از ابتدای هفته جاری روند متفاوتی را نسبت به چند هفته گذشته در پیش گرفت و وارد فاز نزولی شد، کارشناسان چنین اتفاقی را در معاملات بازار طبیعی می‌دانند و معتقدند، با توجه به رشدهای پرشتابی که شاخص بورس اخیرا در پیش گرفته بود بازار نیاز به چنین اصلاحی داشت و شاخص بورس باید هر چه زودتر وارد فاز استراحت می‌شد. در حال حاضر شاخص کل با بیش از ۲۱۰۰ واحد کاهش به یک میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۷۴ واحد رسیده است. در یک ساعت ابتدایی تعدادی از نمادها از جمله فولاد، فملی، شبندر و خگستر که نمادهای پرطرفدار بودند و حجم معاملات در آن‌ها بالا بود متوقف شدند.

بیشتر بخوانید: تحلیل بازار ارز دیجیتال؛ اتریوم ۳۰۰ دلار را رد کرد و سلطه بیت کوین بر بازار کاهش یافت

دلایل روند نزولی شاخص بورس

علیرضا تاج بر، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شاخص بورس در تیر ماه روند صعودی پرشتاب و هیجانی را در پیش گرفت و از کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد رشد کرد به همین دلیل بازار به دنبال چنین رشدی باید استراحتی را تجربه می‌کرد. او ادامه داد: دلار یکباره در مسیر صعودی چشمگیری قرار گرفت، بنابراین طبیعی بود که بورس همسو با آن رشد پرشتابی را در پیش گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری مجمع برخی از سهام بزرگ در هفته جاری، بسیاری از سهامداران به دلیل ترس از بازگشایی نماد در بعد از مجامع علاقه‌ای به سهامداری در دوران مجامع نداشتند به همین دلیل اقدام به فروش سهام خود در بازار گرفتند که این موضوع در روند نزولی بازار بی تاثیر نبوده است.

پیش بینی کارشناسان

تاج‌بر افزود: بازگشایی نمادهایی که اخیرا بعد از برگزاری داشتیم مثبت بوده و به نظر می‌رسد از هفته آینده دوباره شاهد روند صعودی بازار باشیم. به نظر می‌رسد با توجه به ورود گسترده نقدینگی به بازار، حمایت انجام شده از سهام بزرگ در کنار تجدید ارزیابی در سهام شرکت‌های بزرگ، با بازگشایی خوب در سهام بزرگ و اصلاح کوتاه‌مدتی که بازار در پیش گرفته روند صعودی دوباره به بورس بازگردد.

منبع: ایرنا

خوشحال می شویم که پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست