برخورد جدی با متخلفان ارزی

مجازات سنگین در انتظار متخلفان ارزی

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات ‌نیوز ،معاون قضایی دادستان تهران از برخورد جدی با متخلفان ارزی در گفتگوی بخش خبری شبکه یک سیما سخن گفت.

محمدرضا صاحبی پسندیده با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: حفظ موازنه ارزی کشور در قوانین پولی و بانکی کشور مقرر شده و این وظیفه برعهده بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های مسئول قرار داده شده است. همچنین بانک مرکزی با متخلفان ارزی برخورد خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به جنگ اقتصادی که از سوی کشورهای معاند جمهوری اسلامی در چند سال اخیر برپا شده است، شرایطی فراهم شده است تا عده‌ای سودجو در حوزه ارز، مرتکب تخلفاتی شوند. از جمله این افراد می‌توان به برخی صادرکنندگان اشاره کرد که ارز حاصل از صادرات را باوجود تاکیدات مکرر قانون و بانک مرکزی به کشور وارد نکردند. همچنین تخلف بعدی به واردکنندگانی مربوط می‌شود که باوجود دریافت ارز دولتی اما کالایی به کشور وارد نکردند، کالاهای مغایر را وارد کردند یا کالاهای وارد شده را با قیمت مصوب دولتی، نفروخته‌اند.

معاون قضایی دادستان تهران ادامه داد:

قوه قضاییه با توجه به تسلط بسیار گسترده‌ای که در این زمینه پیدا کرده و شناسایی‌هایی که انجام داده است، برخوردهایی را انجام و پرونده‌هایی را تشکیل داده و حکم قطعی صادر کرده است.

صاحبی پسندیده همچنین اذعان داشت که قوه قضاییه، ذی‌نفعان واقعی دلالان صوری را شناسایی کرده است و برخورد با این افراد تا زمان سر و سامان گرفتن نظام ارزی کشور ادامه خواهد داشت. او همچنین اعلام کرد که رییس کل بانک مرکزی به صادرکنندگان دو هفته فرصت داده تا ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند. پس از پایان این فرصت، قوه قضاییه با متخلفانی که هشدارها را نادیده بگیرند، برخورد سختی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: رشد ۳۰ درصدی کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته

صاحبی پسندیده این نکته را به سخنان خود اضافه کرد که:

قوه قضاییه نه تنها با متخلفان ظاهری بلکه با ذی‌نفعان پشت پرده نیز برخورد خواهد کرد. او افزود: ضعیف بودن زیرساخت‌های نظارتی بر صادرات از جمله مشکلاتی‌ست که این روزها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، در برخی موارد حتی کارت‌های بازرگانی بدون اعتبارسنجی به صادرکنندگان بدون سابقه داده می‌شود.

معاون قضایی دادستان تهران همچنین اعلام کرد: بانک مرکزی ۱۵۰ شخص را به دادسرای تهران معرفی کرده است. قبل از این معرفی‌ها، قوه قضاییه برخورد با متخلفان ارزی را ازسر گرفته بود و موفق شد حدود ۱.۲ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات را بازگرداند.

وی افزود: کارت‌های بازرگانی در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار به برخی افراد واگذار شد که صادرکننده واقعی نبودند و افراد فرصت طلب پشت پرده با نیت بازگشت ندادن ارز حاصل از صادرات، پشت سر این افراد پنهان شدند و قوه قضاییه در این دوره، آن افراد متقلب را شناسایی کرده است.

خوشحال می‌شویم که سوالات و نظرات‌‌تان درمورد این مطلب را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: برات نیوز

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست