طرح اصلاح نرخ ارز ورودی کالاها

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به نشست‌های کمیسیون اقتصادی در هفته گذشته، از جایگزینی ارز نیمایی به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا سخن گفت.

به گزارش نیک پرداخت، نخستین موضوعی که این کمیسیون به آن پرداخت، در خصوص طرح اصلاح نرخ ارز ورودی کالاها بود که از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تغییر می‌کند و این مسئله سبب تغییراتی در شرایط اقتصادی خواهد شد.

اخذ نرخ ارز ورودی کالاها توسط گمرک

مهدی طغیانی در این باره افزود: قیمت ورودی کالاها بر اساس نرخ ارز محاسبه می‌شود و عدد دلاری توسط گمرک برای کالای ورودی تخمین زده می‌شود و چهار درصد آن حقوق ورودی کشور است که توسط گمرک اخذ می‌شود. نرخ ارزی که پایه محاسبه تا به امروز بوده است، ۴۲۰۰ تومانی است و قرار است به نیمایی تغییر کند.

مالیات در عایدی سرمایه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان موضوع دیگر نشست‌های کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره و اظهار کرد: یکی از اجزای اصلاح زیرساخت‌های مالیاتی کشور، مالیات بر عایدی است و امیدوار هستیم در یک الی دو هفته آینده این طرح در کمیسیون جمع‌بندی شود. این طرح مالیاتی، به نوعی زیرساخت پیشگیری از سوداگری در اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در واقع مالیات بر عایدی سرمایه تلاش دارد هزینه سوداگری به ویژه در بخش‌های مسکن و خودرو را بالاتر ببرد.

بیشتر بخوانید: گسترش استفاده از بیت کوین در سیاست و کمپین‌های انتخاباتی

قانون مالیات بر ارزش افزوده

او به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزود به عنوان یکی طرح‌های مهم در مجلس دهم اشاره و عنوان کرد: این طرح در مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان برای اصلاحاتی اعاده شد و هفته گذشته جلسه دومی بود که کمیسیون اقتصادی به این اصلاح این قانون پرداخت. این قانون مالیاتی نیز یکی از قوانین زیرساختی کشور است و امیدوار هستیم مشکلات را حل کنیم.

طغیانی از سوال چند تن از نمایندگان از وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: این سوالات پیرامون مسائل اقتصادی کشور بود و وزیر اقتصاد سوالات را پاسخ دادند که البته اغلب سوالات به جلسات بعد و تکمیل اطلاعات موکول شد.

منبع: تحلیل بازار

خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست