کاهش ارزبری

اقدامات ایران خودرو برای کاهش ارزبری در حوزه خودرو

در شرایطی که کشور با مشکل کمبود ارز دربازار مواجه شده و نرخ ارز دایما دچار نوسانات رو به افزایش است به کارگیری هر راهکاری برای کاهش ارزبری گامی درجهت توسعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش نیک پرداخت و به نقل از برات نیوز، درهمین حال به کارگیری توان و دانش متخصصان داخلی وبهره مندی از آن درجهت کاهش ارزبری یکی از راهکارهایی است که بسیار تاثیرگذار و راهگشا است. دراین راستا شرکت ایران خودرو برای کاهش ارزبری درحوزه تولید خودرو در کشور سعی داشته تا با به کارگیری دانش و توان مهندسان، متخصصان و کارگران ایرانی اقدام کند و دراین راه توانسته تا اواسط تیرماه سال جاری کاهش ارزبری ۵ میلیون یورویی را محقق کند .

خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان

همچنین این شرکت درنظردارد تا پایان سال جاری و درجهت نهضت داخلی سازی۱۵۳ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته باشد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در این خصوص اجرای نهضت داخل و کاهش ارزبری اظهار کرده است: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و با استفاده از توان متخصصان داخلی این شرکت در نظر دارد تا پایان سال جاری از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشا خارجی، ۱۵۳ میلیون یورو کاهش ارزبری را برای کشور رقم زنیم.

بیشتر بخوانید: کیف پول بیت کوین Foundation Devices معرفی شد؛ ارائه امنیتی فراتر از رقبا

۹۳ میلیون یورو کاهش ارزبری در سال آینده

فرشاد مقیمی ضمن اشاره به برنامه های آینده گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرده است: در نظر داریم در سال آینده از طریق خودکفایی در قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم و خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان، ۹۳ میلیون یورو کاهش ارزبری دیگر را درکشور محقق کنیم. وی ضمن اشاره به داخلی سازی ۹ پروژه در ۴ ماه اول سال جاری اظهار کرده است: با داخلی سازی این ۹ پروژه ۵ میلیون کاهش ارزبری را در صنعت خودرو محقق کرده ایم و پروژه‌های داخلی‌سازی قطعات و مواد خارج از میزهای وزارت صمت نیز، توانسته کاهش ارزبری ۲۷ میلیون یورویی را ایجاد کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به کاهش ارزبری پروژه‌های حاصل از برگزاری میزهای اول تا چهارم خودکفایی، گفت: میزهای اول تا سوم در سال گذشته و میز چهارم در سال جاری با کمک وزارت صمت، ساپکو و تعداد زیادی از قطعه‌سازان برگزار شد. در جریان برگزاری هر چهار میز تاکنون مجموع کاهش ارزبری ۵۲ میلیون یورویی محقق شده است.

منبع: برات نیوز

خوشحال میشویم نظرات خود را در مورد این خبر  برای ما کامنت کنید. 

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست