استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال هنوز تجارتی سودآور محسوب می شود؟

با گسترش تکنولوژی و فناوری اطلاعات، برای شبکه‌های اینترنتی همانند دنیای واقعی ارز دیجیتال ارائه شد. در واقع، ارزهای دیجیتالی یک نوعی از پول الکترونیکی هستند که در اینترنت از آن استفاده می‌کنند. ارز دیجیتال از رمز نگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می‌کند. برخی برای ارزهای دیجیتالی اصطلاحاتی مانند توکن به‌ کار می‌برند. همچنین، به استخراج ارزهای دیجیتال ماینینگ می‌گویند. تا قبل از این، استخراج ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح ماینینگ به تنهایی تجارتی سودآور و با منفعتی بود. اما سوال اینجاست، آیا هنوز استخراج ارزهای دیجیتال مانند گذشته سودآور است؟

فرآیند ماینینگ

در آغاز عرضه ارزهای دیجیتال، ماینرها در واقع رمزنگارانی بودند که از طریق rig به همراه یک کامپیوتر توکن استخراج می‌کردند. برای استخراج توکن، به یک سیستم محاسبه‌ای پر قدرت نیاز است که بتواند مسائل پیچیده ریاضی را در ازای توکن بدون هیچ اشتباهی محاسبه کند. در طول زمان استخرهای ماینینگ توسعه پیدا کردند و استخراج توکن سخت شد. این توسعه بیشتر در مناطقی از دنیا قابل مشاهده است که بهای نهایی برق مصرفی آن‌ها کم باشد. اگر برای سرمایه‌گذاری یا هر دلیل دیگر قصد تهیه بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را دارید، با نیک پرداخت تماس بگیرید.

استخراج ارزهای دیجیتال اتر و بیت کوین

از این جهت، امروزه دیگر ماینینگ به اندازه قبل سودآور نیست. به همین خاطر است که احتمال می‌رود سیستم استخراج به کلی تغییر کند. گزارش جدیدی که توسط Susquehanna در CNBC منتشر شد، که این گفته را تایید می‌کند.

افت سود حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال از ۱۵۰$ تا ۰$

بر اساس این گزارش، سود حاصل از استخراج اتریوم که از طریق GPU صورت می‌گیرد در تابستان گذشته به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. در آن زمان یک ماینر از طریق استخراج اتریوم، سودی نزدیک به ۱۵۰ دلار در ماه کسب می‌کرد اما متأسفانه، در حال حاضر این میزان در ماه گذشته به صفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: کریپتوتب افزونه‌ ای برای استخراج بیت‌ کوین

از دلایل این افت محسوس می‌توان به کاهش قیمت اتر در بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد. در جولای ۲۰۱۷ هر واحد ETH نزدیک به ۳۰۰ دلار خرید و فروش شده بود، اما در حال حاضر این میزان به ۱۵۶ دلار برای هر ETH رسیده است. برای کسانی که در حوزه خرید و فروش فعالیت می‌کنند، این کاهش قیمت به معنی کاهش سود تضمین شده در سرمایه‌گذاری است.

موضوع دیگری که وجود دارد تمایل پایین تجار به خرید ارزهای دیجیتال در چند ماه گذشته است که این فاکتور به کمترین حد خود در این مدت رسیده است. تقاضای پایین بازار موجب کاهش سود تضمین شده برای ماینرها می‌شود.

عامل دیگر این افت، کاهش نرخ هش است. نرخ هش ، در واقع سرعت پردازش اطلاعات را نشان می‌دهد و مشخص است با افزایش نرخ هش، میزان درآمد نیز افزایش پیدا می‌کند. اما با وجود توان پایین ریگ‌های استخراج ، این عامل تبدیل به یکی از دلایل عدم صرفه اقتصادی ماینینگ شده است.

بیشتر بخوانید: ماینینگ اتریوم چگونه انجام می‌شود؟

نه فقط برای ماینرها

استخراج کنندگان ارز دیجیتال تنها کسانی نیستند که با تغییر سیستم اتریوم، دچار تغییر و تحول می شوند. سازندگان GPUها مانند (Nvidia Corp (NVDA که تولیدکنندگان مهمترین بخش استخراج یعنی کارت‌های گرافیکی هستند، در طی این تغییرات ضرر خواهند کرد. چرا که با تغییر سیستم استخراج نیاز خواهد بود تا معماری طراحی خود را تغییر دهند. انویدیا به تنهایی در پایان ۳ ماهه میانی امسال نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار افت در درآمد خود را تجربه کرده است.

خرید ارز دیجیتالفروش ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست