توقف پروژه لیبرا استیبل کوین فیسبوک

استیبل کوین فیسبوک با نام سابق لیبرا برای همیشه کنار گذاشته شد

شرکت متا به طور رسمی اعلام کرد که پروژه استیبل کوین دیم (Diem) را بعد از دو سال تلاش برای همیشه متوقف خواهد کرد و دارایی‌های خود را به سیلورگیت کپیتال خواهد فروخت.

استوارت لوی، مدیرعامل استیبل کوین دیم (Diem) به طور رسمی اعلام کرد که این پروژه برای همیشه متوقف خواهد شد و تمام دارایی‌های مرتبط به آن از جمله طرح ثبت شده این استیبل کوین، به سیلورگیت کپیتال (Silvergate Capital) واگذار می‌شود.

دیم و تمامی شرکت‌های فعال مرتبط با این استیبل کوین در طی چند هفته آینده فعالیت خود را متوقف خواهند کرد. با این حال مدیرعامل پروژه طرح دیم بر این باور است که ایده این استیبل کوین همچنان پتانسیل موفقیت را در اختیار دارد و با وجود کنار گذاشته شدن این پروژه توسط شرکت متا،‌ می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند. به اعتقاد او، شرکت سیلورگیت یک مقصد عالی برای پیشرفت دیم محسوب می‌شود.

تصاحب استیبل کوین دیم توسط سیلورگیت
ادامه پروژه استیبل کوین فیسبوک توسط سیلورگیت.

ادامه پروژه استیبل کوین فیسبوک توسط سیلورگیت

شرکت سیلورگیت دارایی‌های استیبل کوین دیم را به ارزش ۱۸۲ میلیون دلار تصاحب می‌کند. این دارایی‌ها با تکنولوژی‌های موجود در سیلورگیت ادغام خواهند شد. همچنین طبق تخمین این شرکت، دیم برای سیلورگیت حدود ۳۰ میلیون دلار هزینه در سال ۲۰۲۲ خواهد داشت.

بانک سیلورگیت، یکی از زیر مجموعه‌های شرکت سیلورگیت و یکی از همکاران پروژه استیبل کوین فیسبوک، قرار است پلتفرم پرداخت خود را با داریی‌های دیم یکپارچه کند. این عمل باعث می‌شد تا بانک سیلورگیت بتواند نسل جدیدی از سیستم پرداخت را که سریع‌تر، آسان‌تر و کم‌ هزینه‌تر است، ارائه دهد.

شرکت متا استیبل کوین دیم را به طور رسمی در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. این ارز دیجیتال که با نام لیبرا (Libra) معرفی شده بود، برای مدت‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی قانون‌گذاران آمریکایی محسوب می‌شد و بسیاری از آن‌ها نگران ورود فیسبوک به دنیای مالی بودند.

شما در خصوص کنار گذاشته شدن این پروژه توسط فیسبوک چه نظری دارید؟ آیا فیسبوک باز هم در آینده به سراغ استیبل کوین منحصربه‌فرد خود خواهد رفت؟

منبع: Cointelegraph

اخبار ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب پیشنهادی

فهرست